kinderwens en chlamydia... iemand ervaring hiermee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minniii, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Hoi Mime,

    Nee wij zijn nog niet bij de gynocoloog en ik hoop eigelijk ook dat dat nooit nodig zal zijn.
    Wij zitten pas in ronde 3 dus vinden dat eigelijk een beetje over de top. Al zal het wel schelen met de onzekerheid door de chlamydia natuurlijk.

    Ik kan het ook niet langer gehad hebben dan 6 maanden... En volgens mijn is de kans dan niet heel groot dat het schade heeft aangericht. Ik heb gelezen dat dat pas komt als je er heel lang mee loopt?!? of is jou iets anders verteld?

    Groetjes
    Jes
     
  2. mime29

    mime29 Actief lid

    20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben er eigenlijk geen richtlijnen voor. Ze kunnen namelijk nooit zien hoe lang je het al hebt gehad... Natuurlijk hoe langer, hoe schadelijker, dat is logisch. Maar met 6 maanden zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ik moet het minimaal 2 jaar hebben gehad :(, en of het schade aangericht zou kunnen hebben kunnen ze niet met zekerheid zeggen. Het kan goed zijn dat er niets aan de hand is, maar daar komen we alleen achter dmv een operatie.
     
  3. JustMe31

    JustMe31 Actief lid

    12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Ook ik heb clamydia gehad en heb toen een bloedtest gehad en daaruit vertelde de gyn me dat het geen schade heeft aangericht ....gelukkig maar(was er toen vroeg bij)
    Maar ik weet wel dat het als je er te lang mee loopt/hebt gelopen dat je onvruchtbaar kan worden/zijn
     
  4. em90

    em90 Lid

    9 mrt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn moeder heeft het ook gehad, ze ging voor een onderzoek naar de gyn en die zei dat er maar een erg kleine kans was dat ze zwanger zou raken, er was best wat schade door de chlamydia. De kans zou 15 % zijn als ze geluk had.. Hierdoor nam ze de pil niet meer omdat ze dacht dat het toch geen zin zou hebben en raakte al snel zwanger van mij, hierna is ze nog drie keer zwanger geweest dus het hoeft niet veel te zeggen!
     
  5. Cheiba010

    Cheiba010 Lid

    11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Een vriendin van mij heeft tot 4 maal chlamydia gehad.
    1x een miskraam (tijdens de zwangerschap had ze chlamydia kwam ze later achter).
    en daarna heeft zij nog een aantal keer chlamydia gehad van haar ex en nadat ze met de pil stopte direct weer zwanger geraakt. (we woonde samen daarom weet ik het :p)
    Bij haar ging het zover ik weet "makkelijk"
     
  6. BabyBoo89

    BabyBoo89 Lid

    21 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jess,
    Ik wist ook niet dat het van zelf weg ging, maar dat is wel wat de gynaecoloog dus tegen mij zei. Nou het is dus zo gegaan.. Omdat ik die stress had, had ik dus tegen de HA gezegd dat we al een jaar bezig waren. Daarom mochten we naar de Gynaecoloog en daar hebben ze na de uitslag die kijkoperatie voorgesteld. Vandaag hebben we een folder hysterosalpinografie binnen gekregen. Dat is een baarmoederfoto. Door het inspuiten van een vloeistof worden de baarmoeder en eileiders afgebeeld. Dat is misschien ook nog een optie en minder ingrijpend dan die kijkoperatie. Misschien doen we dat nog wel.
    Gr BabyBoo
     
  7. felina

    felina Actief lid

    17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    wat ik weet kan chlamydia bij mannen vanzelf weer overgaan......maar bij vrouwen dacht ik niet hoor die moeten altijd een antibiotica kuur slikken.
     
  8. Kim1987

    Kim1987 Lid

    15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    na een bloedonderzoek werd bij mij ook vastgesteld dat ik ooit chlamydia heb gehad, mn lichaam heeft het zelf 'opgeruimd', heb geen antibiotica hoeven slikken maar ik heb geen idee hoelang ik ermee heb gelopen. De chlamydia heeft bij mij wel veel schade aangericht. 1 eileider is verwijderd door een bbz en de ander is flink beschadigd (verkleefd) maar zie nu mijn banner :). Dus zelfs met beschadiging kan het nog! Dokters gaven ons alleen nog een kans met ivf, nog voor het intakegesprek zwanger!
     
  9. BabyBoo89

    BabyBoo89 Lid

    21 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw.. gefeliciteerd en bedankt.. geef me ergens erg veel hoop
     
  10. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

    Moest vandaag de dokter even bellen voor een medicijn voor manlief in het vliegtuig! We gaan over 2 maandjes lekker op vakantie... dit keer erg ver en omdat manlief vliegen niet zo leuk vind heb ik wat kalmerend voor hem gevraagd.

    Ik heb de arts toen gelijk gevraagd dat mochten we nog niet zwanger zijn en de menstruatie tijdens de vakantie moet komen of ik dit aan hand van medecatie kon uitstellen. Kan wel maar na uitleg heb ik besloten het niet te doen! gezien heel je cyclus overhoop ligt en dat niet goed is voor de kinderwens.

    Toch heb ik gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt en haar verteld over me angst i.v.m. de chlamydia. ze stelde me gerust maar gaf wel aan dat de kans er bestaat dat het schade heeft achtergelaten. ( ook al is dat heel klein doordat ik er kort mee gelopen heb
    Ze rade me aan om het te proberen tot na de vakantie.... dan zijn we ronde 6 voorbij. Mocht het dan nog niet gelukt zijn mag ik vervroegt naar de gyn....:) Gewoon even puur voor mezelf. Ze gaf aan dat ik daardoor misschien meer rust kreeg enw at onspannender zal worden en dat kan goed zijn.

    Ik hoef dus gelukkig als het na 6 maanden niet gelukt is niet nog 6 maanden met de angst te lopen :D. of we geen schade hebben.

    Groetjes
     
  11. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Meid dit gevoel ken ik ook..

    Ik heb iets langer dan 2 jaar geleden een abortus ondergaan met pijn in mijn hart!

    Daardoor heb ik ook idee dat ik onvruchtbaar bent, maar heb begrepen zolang je ongi wordt en redelijk regelmatig is, dat je niet veel hoeft te vrezen

    succes meid!!
     
  12. dolfijn1982

    dolfijn1982 VIP lid

    1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier ervaring: Clamydia gehad toen ik 19 ofzo was..

    Antibiotica gehad en toen de kinderwens kwam was ik in 3 (niet eens volbenutte) rondes zwanger :)

    Dus zou je zeker niet teveel zorgen maken.

    Fijn dat je in elk geval vervroegt bij gyn terecht kan, zal toch wat meer zekerheid geven denk ik..

    Veel succes met zwanger worden! xx
     
  13. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Hier bleek na bloedonderzoek toen ik zw was van de eerste ook dat ik antistoffen had voor chlamydia.. ook kk wist niet dat ik het had gehad.. kan me dan ook maar 1 persoon bedenken van wie het kwam ook kmdat ik in die periode continue blaasontekingen had na de sex met hem en dus vaak antibiotica had.. waarschijnlijk werkte die antibiotica ook daartegen en heb ik het daarom nooit geweten maar ik was ook jn shock kan ik je zeggen! nu zwanger van de tweede dus ben er niet ovruchtbaar van geworden. voor kk zw was van de eerste wel 4.5 jaar maar 1 a 2 menstruaties per jaar gehad door pcos maar of dat wat met elkaar te maken kan hebben weet ik niet ;)
     
  14. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat je zo snel zwanger was! Wij zitten nu in ronde 4 en ik hoop dat wij ook binnen een jaar gelukkig en trots zwanger mogen raken.

    Ik was zo 17 jaar en kreeg er ook antibiotica voor... Kan er niet langer van een half jaar mee gelopen hebben en het schijnt dat de echte schade na veel langere periode komt.
    Maar toch blijft het in me gedachten... zodoende vanmorgen toen ik de HA toch aan de lijn had gewoon brutaal gevaargd dat mocht het nodig zijn en na 6 maanden als het nog niet gelukt is voor me gewoon alvast een onderzoek mogelijk is.

    Ik weet zeker dat ik dan veel meer rust heb. en mocht de uitslag negatief zijn dan wil ik dat ook liever zo snel mogelijk weten;).

    Groetjes
     
  15. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Gelukkig dat je toch zwanger bent geworden! en helemaal super dat je nu zwanger bent van de tweede:D.

    Ik hoop dat ik me snel mag aansluiten bij je ! Hihihih.

    Groetjes
     
  16. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Owh dat is inderdaad ook lastig!
    Denk dat jij net zo als ik er maar niet teveel bij stil moet staan en hopen dat we snel zwanger mogen raken :D.

    Ik weet voor de rest ook niet veel over onvruchtbaar raken na een abortus.
    Mijn cyclus is niet super regelmatig maar ook niet onwijs onregelmatig 32-30-28 ben 12 jaar aan de pil geweest dus ik hoop dat hij nu op de 28 blijft net zo als mijn afgelopen cyclus.

    Groetjes
     
  17. toetie

    toetie Fanatiek lid

    14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook chlamydia gehad maar een gezonde meid heb ik intussen.
     
  18. minniii

    minniii Fanatiek lid

    16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    ahh wat super!!!
    Heb je er lang meegelopen denk je?

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina