Kindje komt elk 1,5 uur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaTal85, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

    Mijn vriendin heeft een zoontje van 4 weken en 2 dagen! Ze geeft volledig bv en wil er niet mee stoppen, maar ze is ten einde raad!

    Haar zoontje komt sinds twee weken elk anderhalf uur voor een voeding, en dat is geteld vanaf het begin van een voeding! Hij drinkt dan vaak wel 25 minuten! Als hij niet krijgt gaat hij door met krijsen tot hij paars aanloopt! In de nachten laat hij er wel 4 uur tussen, hij slaapt dan ook netjes.

    Inmiddels is ze doodmoe en uitgeput, maar ze wil niet zomaar stoppen. Haar zoontje komt genoeg aan, 600 gram in 16 dagen. Maar ze blijft onzeker of ze wel genoeg melk heeft enzo.

    Ze zit eraan te denken om 1 voeding per dag te vervangen voor een kunstvoeding, maar als ze dit doet is het hek van de dam natuurlijk! Zeker als hij daar wel 3 uurtjes tussen gaat laten.

    Ze durft niet meer te kolven omdat ze er dan maar 80cc uitkrijgt en ze is bang dat ze daar weer onzeker van wordt en dus gaat stoppen.

    Het cb zegt dat ze het knap vinden dat ze doorgaat!

    Wat is de oplossing om te zorgen dat hij het langer gaat volhouden tussen de voedingen zodat mijn vriendin bv kan blijven geven?

    Mijzelf is het maar 8 weken gelukt doordat mijn zoontje verkeerd had leren aanhappen door de slechte eerste kraamhulp en ik heb er nog altijd moeite mee, dus ik wil haar echt heel graag helpen!
     
  2. Sonjaa

    Sonjaa Bekend lid

    13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kan ze een lk mee laten kijken. Het zou kunnen dat het kindje van je vriendin niet effectief kan drinken doordat het verkeerd aangelegd wordt.

    Verder kan dit ook het ritme zijn van dit kindje. De eerste 6 weken zijn cruciaal voor het goed op gang brengen van de bv. Hoe vaker je nu voedt hoe makkelijker het later wordt.
     
  3. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had hetzelfde alleen dan met flesvoeding... dus hoeft echt niet perse aan bv te liggen. Dat het dodelijk vermoeiend is klopt idd, het sloopt je echt. Hier ging het na 6 weken beter.
     
  4. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Donderdag komt inderdaad de lacatiedeskundige! Ze voedt wel elke keer als hij huilt inderdaad!
     
  5. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik dacht zelf trouwens ook al aan niet effectief drinken!
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Goed dat er een lactatiekundige komt. Dat is eigenlijk het enige en beste dat je vriendin kan doen. Niet doormodderen maar meteen hulp vragen.

    Het CB heeft gelijk dat het knap is, maar ik hoop dat ze ook hebben gezegd dat met de hulp van een LK het zeer waarschijnlijk is dat de problemen opgelost kunnen worden..;)
     
  7. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend en vermoeiend voor je vriendin.

    Begrijp precies wat je vriendin doormaakt.
    Hier een meisje dat ook zo elk uur of elke 2 uur gevoed wil worden (maar hier dus ook 's nachts:() en ik moet zeggen, na tien weken rol ik bijna van mijn benen van vermoeidheid.

    Hier ook advies ingewonnen van de lk, maar helaas in dit geval zonder resultaat. Dus ik hoop dat jouw vriendin wel echt geholpen kan worden door de lk en dat het idd een "niet effectief drinken" probleem is, ofzo.

    LK heeft overigens tegen mij gezegd dat er gewoon "snackers" zijn, dus kindjes die nooit helemaal hun buikje voldrinken en daarom gewoon veel vaker om voeding komen vragen.

    Soms voel ik me net de mcdrive... elk uur een milkshake afleveren;)
     
  8. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Rond die leeftijd is het niet heel vreemd. Zoon wil soms ook om de anderhalf uur en eigenlijk standaard om de twee uur.
    3 uur tussen iedere voeding laten vind ik ik voor een borstvoedingsbaby op die leeftijd hoog gegrepen.

    Mijn jongste dochter wilde in het begin ook iedere anderhalf uur drinken. En dat is vreselijk vermoeiend. Het gaat echter wel voorbij.

    Misschien kan je vriendin advies krijgen van een lactatiekundige? Fles zou ik niet doen. Borstvoeding moet je vaak de tijd geven.
     
  9. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Maar 80ml? Dat vind ik best veel hoor voor die leeftijd. Ik denk dat haar zoontje aan het regelen is. Dit kan best een tijdje duren. Drinkt hij 25 minuten effectief of drinkt hij even en gaat dan sabbelen. Dat is een heel verschil. Bv is veel meer dan voeding alleen, dus misschien heeft hij op dit moment erg veel 'mama-honger' oftewel behoefte aan huidcontact.
    Mijn dl heeft tot 6 maanden elke 2 uur gedronken. Tja sommige baby's doen dat. Het belangrijkste is denk ik dat ze op haar lichaam gaat vertrouwen. Hij groeit goed, haar lichaam kan dit! Ik denk dat ze het beste even een lactatiekundige in kan schakelen. En als haar bv haar lief is, geen kunstvoeding geven. Vertrouwen op je lijf!

    ( ik heb andere reacties niet gelezen dus sorry alvast voor dubbel advies)
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goed dat er een lk komt om mee te kijken. Je hebt gelijk als je zegt dat als ze eenmaal kv gaat geven, haar productie waarschijnlijk terugloopt. Dus toch volhouden tot de lk er is en advies kan geven.
    Een voordeel van het vele voeden is wel, dat haar borsten goed gestimuleerd worden en ze dus een mooie productie opbouwt. (Aangezien ze toch nog twee dagen moet doormodderen, kan een beetje positief denken geen kwaad. ;)
     
    Nixter vindt dit leuk.
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    De melkbar is altijd geopend en vrij toegankelijk ;):D
    Sorry, ik moet even lachen over wat je schrijft..maar joh, wel vermoeiend hoor!!
    Maar het klopt wat je schrijft verder. Soms is er idd geen aantoonbare reden. Het kan ook de andere kant op. Mijn jongste dochter deed heel lang over de voedingen. En heeft ook heel lang er lang over gedaan.
    Ook een LK laten komen en er waren wel wat dingetjes, maar niets onoverkomelijks. Het was zoals het was. Uiteindelijk is het ook goed gekomen. :p
     
  12. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha, mcdrive!! Zij noemt haar voedingsbh een feboluikje...

    Ja... zoals ik het zie is het inderdaad een niet effectief drinkprobleem icm verkeerd aanhappen!ze heeft, net als ik, hele grote borsten, ik had voor haar al een topic geopend met haar stuwing en haar gezegd dat ze eerst de druk eraf moest kolven! Toch heeft de kraamhulp binnen het uur besloten een tepelhoedje te gaan gebruiken waarvan ik al zei dat dat geen oplossing was! Nu probeert ze het dus zonder maar als ik het zie heb ik het idee dat hij, net als mijn zoontje, alleen de tepel pakt en niet de tepelhof. Ze heeft ook kloven en pijn bij aanhappen. Ik baal daarvan want bij mij liep daardoor ging het daardoor mis en ik heb er nog altijd spijt van dat ik geen lk heb laten komen, ik kreeg het namelijk zelf niet voor elkaar dat hij goed ging aanhappen en mijn voeding liep als een malle terug! Na vier weken was het bijna op en ben ik extra gaan aanleggen en kolven, maar na 8 weken kon ik niet meer... het was op ondanks elk uur voeden of kolven dus toen was het echt beter te stoppen ivm de stress die ik kreeg! Ondanks daf het beter was heb ik er dus nog steeds spijt van en wil ik haar daarom zo graag helpen!
     
  13. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Trouwens bedankt voor alle reacties, jullie zeggen precies wat ik haar ook al heb gezegd! Ik stuur ze ook aan haar door zodat ze haar onzekerheid een beetje kwijt raakt hopelijk!

    Stom genoeg weet ik het zelf wel allemaal maar kon ik er 2 jaar geleden niets mee door mijn onzekerheid enzo... als er nog een volgende komt over een jaar of 2 hoop ik het allemaal nog te weten! ;)
     
  14. moonmama

    moonmama Actief lid

    4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    hou je ons op de hoogte van je vriendin?
    zou graag willen weten of het goed komt.
     
  15. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach febo...mcdrive... haha, het zal de baby een zorg zijn, als er maar geleverd wordt op bestelling:D

    Maar als jouw vriendin grote borsten heeft, zou dat idd weleens "het probleem" kunnen zijn. Dat er dan niet goed aangelegd wordt en de baby verkeert hapt.

    Hier was dat in elk geval niet het probleem, die van mij zijn euh... niet zo groot en ondanks de zwangerschap en bv ben ik maar een halve cupmaat gegroeid haha.

    In elk geval ik hoop dat je vriendin iets aan al deze tips heeft.
    Ja bv geven kan heel vermoeiend zijn, maar als 't kindje goed groeit, zou ik me verder niet zo'n zorgen maken.
    Daar vertrouw ik zelf namelijk ook op.
    Mijn meisje groeit prima, dus de rest is dan maar jammer en idd wel vermoeiend, maar ik troost mezelf met de gedachte (kan je vriendin ook in gedachte houden) dat deze mcdrive ooit gesloten gaat worden en dat er een tijd komt, dat mijn meisje haar milkshakes inruilt voor heerlijke boterhammetjes;)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  16. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd wel heel vermoeiend, vooral het gebrek aan nachtrust begint me op te breken, maar als ik dan weer naar dat tevreden koppie kijk, wat tegen mijn borst aan ligt te "snacken", ach dan heb ik er weer helemaal vrede mee.
    Ik vind het toch zo'n bijzonder idee dat mijn meisje zo goed groeit op de voeding die haar mama "maakt".
    Ik was dan niet zo'n goede kwekerij tijdens de zwangerschap maar als Mcdrive ben ik volgens mij volledig geslaagd:D
     

Deel Deze Pagina