Kinkhoest vaccinatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bootcamp babe, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    In het derde trimester kan je je als zwangere laten vaccineren tegen kinkhoest om je baby in de eerste maanden te beschermen tegen kinkhoest.

    Heeft iemand dit gedaan? En hoe heb je dit geregeld?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja ik heb het gedaan! HA gebeld. Die heeft recept uitgeschreven. Moest het zelf ophalen (en betalen ;)) bij de apotheek. Daarna heeft de assistente het gezet.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  3. Poesta

    Poesta Bekend lid

    13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hier bijna hetzelfde, maar vaccin is geleverd bij de huisarts dus verwacht de rekening nog.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb hem ook gehad. Ik heb GGD gebeld. Deze hebben hem besteld en gezet. Rekening ingediend bij zorgverzekering en heb het nog vergoed gekregen ook.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  5. Mamavanhannah

    Mamavanhannah Actief lid

    23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik ook gehad, via GGD. Ik heb ze gebeld en kon gelijk de volgende dag komen.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  6. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zit heel erg te twijfelen of ik het moet doen.
     
  7. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik ga het ook doen, bij de GGD. Ik krijg reisvaccinaties vergoed, dus deze als het goed is ook. En anders zou ik t ook doen.

    Ik heb er zelf naar gevraagd in het zh omdat er niet over voorgelicht wordt. Gyn zei dat ze er officieel nog niet over voorlichten omdat het nog niet opgenomen is in het programma, maar dat het 'zeker geen slecht idee is'.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  8. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Ik heb hem via de GGD gehad en vergoed gekregen als 'reizigers vaccinatie' bij de verzekering.
    Mijn huisarts en verloskundige vonden het een heel goed idee.

    De baby heeft nu al antistoffen via mij gekregen en mocht er een kinkhoest uitbraak zijn hoeft ze niet in haar eerste weken daarvoor gevaccineerd te worden. Ben daar heel blij mee!
     
    MaMa vindt dit leuk.
  9. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Pfff nee. Er komen ook geen vaccins in mijn baby. Maar al helemaal niet in de zwangerschap. Zoveel gelezen over vroeg geboortes en dood geboren kindjes etc. Je bent is nog maar zo klein. En dan al die troep wat erin zit inspuiten? Terwijl ze zo voorzichtig zijn met medicijnen etc. Je kan de bijsluiter lezen. En voor degene die geïnteresseerd zijn. De fb groep vaccin vrij is een goeie en de website www.vaccinvrij.nl. voor mij is het risico groter dat er iets mis gaat met vaccineren. Dan dat er kans is op een van de ziektes of complicaties. Ik geloof in het eigen immunsysteem.
    Er wordt ons zoveel voorgelogen. Draait alleen maar om geld en macht. Dokters weten ook niet beter omdat die geleerd wordt wat er in de boeken staat. En dat schijnen maar een paar bladzijdes te zijn.

    Ieder zijn eigen keus. En iedere moeder neemt een beslissing omdat je het beste wilt voor je kind.
     
    Emama, Lamode, mutskuh en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    No way dat ik een vaccinatie zou laten zetten tijdens de zwangerschap. Vind het risico niet opwegen tegen het voordeel.

    We zijn zo voorzichtig met voeding en medicatie maar wel zomaar een chemische cocktail in laten spuiten? Je krijgt de DKTP een enkel kinkhoest vaccin bestaat niet.
     
    Emama, Lamode, Lara123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Uiteraard
    Was wel even zoeken want de VK stond me glazig aan te kijken toen ik erover jigon
    Uiteindelijk de huisarts gebeld die had het nog niet eerder gedaan maar helemaal uitgezocht welke variant ik moest hebben en toen was het binnen een week geregeld
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben dan wel niet zwanger maar ik zou het nooit doen. Ik zou me er echt niet gerust bij voelen om iets in mijn zwangere lichaam te laten spuiten.
     
    Emama, Huismuisie en Jennifer93 vinden dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Yoga fanaatje 1987 @Huismuisie @Anouk2005 de vraag van TS is niet óf ze dit moet doen maar wie dit heeft gedaan en hoe je het hebt geregeld. Aangezien jullie het niet hebben gedaan, zijn jullie reacties mijns inziens off topic en onnodig.

    Jammer dat dit soort topics altijd leiden tot een discussie.
     
    Treez, Elmyra, Jajo en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik laat de vaccinatie dinsdag zetten. Ik heb het bij de huisarts aangevraagd en de assistente gaat het zetten :).
     
  15. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Wil gewoon mensen bewust maken. Dus ik zal altijd reageren
     
    Jennifer93 vindt dit leuk.
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zoals ik al zei: heel jammer. En daar laat ik het maar bij :|.
     
    Treez, Mleenvs, beebj en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Een paar maanden geleden heb ik ervoor geinformeerd bij de huisarts. Ze hadden de vraag nog niet gehoord maar ze hebben het nagevraagd bij de apotheek. Ze hadden inderdaad alleen de DKTP en die was best duur (ik geloof 250 euro), die kon ik dan ophalen en via de huisarts laten zetten. Ik ben er uiteindelijk niet meer aan toe gekomen omdat ik eerder bevallen ben dan verwacht, maar had het anders wel willen doen.
    Vriendin van mij heeft het toevallig een paar dagen geleden uitgezocht en ze zouden nu een vaccin hebben voor 49 euro zoiets.
     
  18. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @Fluss1984 ik heb voor de dktp boostrix 39 euro betaald. In augustus vorig jaar. Dus geen idee wat voor vaccin jouw apotheek had ;). Misschien zat er goud bij haha.
     
  19. cindya1

    cindya1 Actief lid

    19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Door te linken naar Vaccinvrij? Daar staan de grootste leugens. Links naar dubieuze wetenschappers, onderzoeken die volkomen verdraaid worden en halve waarheden. En oh ja, alles is een complot van Big Pharma.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  20. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Bewust maken door pagina`s te promoten die (bewezen) leugens verspreiden...

    On topic: ik weet dat het de dktp is. In landen om ons heen wordt deze vaccinatie al jaren standaard aangeboden aan zwangeren. Onderzoek genoeg dat t veilig is, we lopen er zelfs mee achter.
     
    Jajo, Lana1986, Flamingooo en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina