Kinkhoest vaccinatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bootcamp babe, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Dat is niet waar. Ieder zijn eigen keus. En er zijn zat bewijzen.
     
  2. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wow, €250 is echt bizar! Ik heb een mail van de apotheek gekregen waarin staat dat ik €37 moet betalen.
     
  3. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik ben het waarschijnlijk wel van plan te doen. Wil graag dat mijn kindje goed beschermd is. En heb dan liever dat ik de prik krijg dan dat mijn kleine meisje straks een prik moet.
    Moet alleen straks even informeren bij me HA. Me verloskundige vond het een goed idee
     
  4. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Je kan verwachten dat mensen dit doen. Omdat er nou eenmaal 2 kanten zijn.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat ben ik met je eens als de vraag van TS zou zijn óf ze dit zou moeten doen. Dan vraagt ze om een ja en een nee. Dat is haar vraag niet. Haar vraag is HOE. Ik vind jou reactie te vergelijken met als je in een topic over welke fles het beste is van een moeder die flesvoeding geeft, gaat lopen roeptoeteren dat borstvoeding beter is.

    Daarnaast geeft je reactie erg weinig blijkt van respect voor de andere kant. En nee steeds toevoegen: maar hè ieder zn keus. Maakt dat absoluut niet beter.
     
    Poesta, HvO, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Blijeaardbei

    Blijeaardbei Nieuw lid

    29 apr 2018
    1
    1
    1
    Vrouw
    Een collega van mij wees mij op de kinkhoestvaccinatie toen in zijn directe omgeving een baby vlak na de bevalling was overleden aan de gevolgen van kinkhoest en er onlangs twee gevallen van kinkhoest waren geconstateerd. Na mij uitvoerig verdiept te hebben in de wetenschappelijke onderzoeken op dit gebied, heb ik de ggd gebeld voor een vaccinatie. Viel onder reizigersvaccinaties en kostte ongeveer 50 euro. Op een beetje stijve arm na, geen klachten. En ook de baby in mijn buik maakt het prima ( vaccinatie was zo'n 8 weken geleden)
     
    pietje1987 vindt dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Geen enkele vaccinatie is 100% veilig. Er is altijd een kans op een bijwerking. Daar hoef je enkel de bijsluiter maar voor de te lezen. Dus zelf ook geen leugens gaan verkondigen dan.

    Uiteraard is het aan iedereen vrij te doen wat hem of haar goed lijkt. Het hoeft geen discussie te worden toch? Gewoon niet op reageren ☺️
     
  8. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Dan kun je alles wel onveilig noemen. Paracetamol kan ook bijwerkingen hebben. Vinden we ook veilig. Bijwerkingen kunnen altijd voorkomen, als je er gevoelig voor bent. Net als een voedselallergie.

    Wat ik wilde zeggen, is dat het niet iets nieuws is, en de betrouwbaarheid allang bekend is. België heeft het al sinds 2012 ofzo in het programma.
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    M’n dochter was een paar weekjes oud en had een hele akelige hoest. Ik dus als de dood dat ze kinkhoest zou hebben.
    En baalde enorm dat ik niet de vaccinatie had laten zetten tijdens de zwangerschap.
    Gelukkig was het gewoon een goede verkoudheid.
    Goed dat je dit wilt doen.

    Hier zei de vk dat ik daarvoor bij de GGD reizigersdienst moest zijn.
     
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, bij beide zwangerschappen. Bij de eerste zwangerschap hebben ook mijn man en de grootouders zich laten vaccineren. Dat wordt zo al jaren aangeraden in België.
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dank voor alle reacties! Fijn dat zoveel mensen het gewoon doen! Met vaccinvrij heb ik echt helemaal niks. Ik werk in de gezondheidszorg en met anti-vaccin spam ben je bij mij compleet aan het verkeerde adres.
     
    Elsss, Lamode, Jajo en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Misschien goed om even na te gaan welk vaccin je laat zetten en welke vorm van kinkhoest er evt. voorkomt. Mijn zoon was 8 mnd toen hij een atypische vorm van kinkhoest kreeg en ik via hem ook. Hij is niet gevaccineerd maar volgens de GGD had het toen gebruikelijke vaccin weinig zin gehad omdat het virus gemuteerd was. (2010)
    Hij is er niet echt ziek van geweest, ikzelf daarentegen wel.
     
  13. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hier in BE moet het van de gyneacoloog en is het gratis. Ook de papa moet zich laten vaccineren.. nuja "moeten". Als je het niet doet of niet wil dan laat je het he. Baas van eigen lijf. Wel 3 dagen stijve en dikke arm gehad...
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Vorige zwangershap heb ik het er met de gyn over gehad en toen deden ze dat nog niet echt en heb ik het er bij gelaten. Ditmaal ga ik het weer aangeven en anders via de HA. Die schrijft dat i.p. Zo voor.

    Ik maak zo veel nare dingen mee op mijn werk dat ik graag al het nodige wil doen om dat te voorkomen!
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Weet jij of het uitmaakt hoe lang er tussen de zwangerschappen zit? Wij willen binnenkort al voor een tweede gaan en als het snel mag lukken is mijn inenting nog geen jaar geleden.
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Door de vaccinatie krijgt je baby de antistoffen rechtsreeks mee. Daarom wordt aangeraden elke zwangerschap te vaccineren.
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gaan we dat gewoon doen mocht het zo ver zijn :).
     
    Shakes vindt dit leuk.
  18. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Heb het via de GGD gedaan. Ze hebben het ingevoerd als reisvaccinatie waardoor het ook nog deels vergoed werd door mijn verzekering.
     
  19. Pianella

    Pianella Lid

    22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Omg!

    Besef je wel dat die “boekjes” waaruit artsen hun kennis op doen daar jaren, decennia, zo niet eeuwen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan?? En jij beweert het beter te weten door jouw verworven kennis via een INTERNETSITE??
    Echt, wauw!

    Jullie vormen gewoon een gevaar voor de samenleving! Kijk eens even naar de cijfers: tot aan het invoeren van het rijksvaccinatieprogramma gingen kinderen hier en masse DOOD aan allerlei enge ziektes. Sinds die invoer is de kindersterfte nagenoeg verdwenen in Nederland, op een enkel dieptreurig pechgeval na.

    Er zijn in 2017 meerdere baby’s gestorven aan kinkhoest. Hoeveel baby’s hebben een inenting niet overleefd??? Inderdaad, nul! En dat terwijl er 1000x meer baby’s zijn ingeënt dan dat er kinkhoest hebben gekregen.

    En het allerergst vind ik nog dat MIJN kinderen en IK een gevaar lopen door jullie domheid.

    Nog een laatste ding: ik heb de vaccinatie wel gehad en ja er zal misschien een heel klein beetje rommel bijgezeten hebben. Maar die minuscule hoeveelheid van wat er in zo’n klein prikje zit staat totaal niet in verhouding tot wat je gedurende de gehele zwangerschap voor giffen binnenkrijgt via je dagelijkse voeding. In ALLES zit rommel, je kunt nog geen ei eten. En biologisch of niet, er blijven gifstoffen inzitten. Daar krijgt je baby in die 9 maanden tijd VEEL meer van binnen dan van zo’n klein prikje.
     
    Fristi2012, Bootcamp babe en Lana1986 vinden dit leuk.
  20. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Okee. Dit Is jou waarheid. Als je ook verder kijkt zijn er genoeg bewijzen. Er wordt ook veel in de doofpot gestopt. En als je denkt dat mijn kinderen een gevaar zijn. Dan geloof je dus zelf ook niet in de werking van vaccins. Ik probeer mensen bewust te maken. En wat ze ermee doen moeten ze zelf weten. Er zitten meerdere kanten aan. Iedere ouder maakt een keuze omdat ze het beste willen. En wij vormen echt geen gevaar haha.
    Ik vindt het risico groter om te vaccineren. En dat is mij goed recht. En jij hebt het recht niet om zo te gaan doen. Zijn toch mijn kinderen. Ik kan nu wel met van alles aankomen waarom ik niet vaccineer. Dat is een hele waslijst. En je staat er toch niet voor open.
     

Deel Deze Pagina