Kinkhoest vaccinatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bootcamp babe, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Wel dus. Ik had geen zin in een discussie, maar wil toch even reageren.
    Vaccins zijn effectief bij 95% van de mensen die ze krijgen. Zo’n 5% is ‘imuun’ voor een vaccin. Die 5% wordt echter beschermd door de overige 95%. Normaal gesproken... Door dat steeds minder mensen vaccineren, met dank aan zelfstudie op facebook en vage YouTube filmpjes, komt deze dekking in gevaar. Een aantal ziektes komt hierdoor steeds vaker terug. (Cijfers!!) Dus die hele anti vax beweging vormt wel degelijk een gevaar voor de volksgezondheid! De Europese Gezondheidsraad slaat niet voor niks alarm...
     
    Fennec, Jess93 en HvO vinden dit leuk.
  2. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Het is niet alleen zelf studie. Er zijn zat bewijzen. Er wordt veel in de doofpot gestopt. En er zijn zat ervaringen. Wat ook bewijs is.
    En ik ga de gezondheid van mijn kindje niet in gevaar brengen door te vaccineren. Die 5 procent kan ook een goed immuunsysteem hebben als ze bijv niet gevaccineerd zijn. Kinderen die niet gevaccineerd zijn. Hebben vaak een betere weerstand.
    Laten we elkaar niet zo beoordelen. En ieder in zijn waarde laten. Want zoals jij het zegt. Anti vaxxers. Dat is dus echt weer in de hokje stoppen .
     
  3. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Even on topic.

    Ik heb het aangevraagd via de huisarts. Toen werd ik gebeld door de apotheek dat er landelijk leveringsproblemen waren, en het pas eind mei weer werd verwacht. Andere apotheken gebeld, en bij eentje werd er nog een levering snel verwacht. En gelukkig kwam die ook! Het zelf moeten ophalen bij de apotheek (kosten 37euro, boostrix-polio (dus dktp)) en het bij de huisarts laten zetten. Dit was vorige week. Geen last ervan gehad.

    Leveringsproblemen lijken voorbij, maar mijn advies zou zijn om het wel op tijd aan te vragen. Beste periode om het te laten zetten is tussen 29 en 33 weken geloof ik. Wacht niet tot het laatste moment zoals ik, want ik vond het jammer het misschien niet meer te kunnen halen door die leveringsproblemen.
     
    Flamingooo en ConflictDiamond vinden dit leuk.
  4. Pianella

    Pianella Lid

    22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik geloof zeker wel in vaccineren. Het gaat erom dat ik als zwangere gevaar loop omdat sommige mensen niet gevaccineerd zijn en dus voor mij gevaarlijke ziektes kunnen overdragen. Plus zometeen mijn jonge baby die nog ongevaccineerd en dus kwetsbaar is. Straks gaat hij naar de opvang en loopt hij kans op kinkhoest of mazelen doordat er ook kinderen rondlopen met ouders zoals jij. Dat brengt mijn kind wel degelijk in gevaar!

    En ik begrijp best dat jij vanuit jouw overtuiging denkt het allerbeste te doen voor je kind. Maar ik zeg alleen maar: besef wel even het verschil tussen de periode waarin nog niet gevaccineerd werd in Nederland en wat er gebeurd is vanaf het moment dat dat wel gedaan werd. Door het vaccineren zijn we en onze kinderen juist veel veiliger geworden en sterven er een heeeeele hoop minder kinderen. Dat kan toch absoluut niet in verhouding staan tot hoe kinderen op vaccinaties reageren??

    En ook ben ik het met je eens dat de famaceutische industrie kapot is en dat het alleen maar om geld draait ipv onze gezondheid. Ik heb ook erg moeite met dat kapitalistisch systeem in deze branche. Maar nogmaals ben ik er wel van overtuigd dat vaccineren vele malen veiliger is dan niet vaccineren. Zelfs ik met een allergisch kind, die heel heftig reageerde op vaccinaties, zeg dat. Daarom kies ik er liever voor om bijv wat later te vaccineren dan de norm is, althans bij mijn zoon voelde dat gewoon beter. Nu zometeen bij de tweede even afwachten hoe hij reageert en of hij een allergie heeft bijvoorbeeld.
     
  5. Pianella

    Pianella Lid

    22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ok en on topic :): ik heb me in week 29 laten vaccineren bij de GGD voor €56,- . Eerst geprobeerd via de huisarts, maar zij verwezen me door. Het viel me wel op dat ze er bij de huisarts nog niet veel van wisten.
     
  6. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    De tabel die laat zien dat ziektes teruglopen door vaccinaties klopt niet. Hij gaat geel verder al terug. En laat al eerder zien dat de ziektes al op hun retour waren voor de vaccins. Ze hebben alleen het stukje laten zien waardoor het lijkt alsof het aan de vaccins ligt. In het boek vaccin vrij staat het. Staat ook in dat een man bewijs heeft verzameld om die grafiek te maken. Weet alleen zijn naam even niet. Hij heeft veel gegevens over de hele wereld verzameld en zo die grafiek gemaakt. In de boeken van nu. Staat alleen het stukje vanaf de vaccins.
    Ik kan het ook niet goed uitleggen. Maar in het boek staat het duidelijk.

    En voor een pasgeborene is zn ziekte idd dodelijk soms. Voor wat oudere kinderen is kinkhoest vaak niet fataal. Net als de bmr. Kinderziektes. Maar een pasgeborene heeft ook een goede weerstand mee vanuit de buik de 1e 3 maanden dacht ik. Ik denk en geloof dat dat minder is als je in zwangerschap al vaccineert. En daarnaast geloof ik er dus niet in dat ziektes in stand worden door de niet gevaccineerden.
    Voor mij is het veel risico voller om zn kleine baby te vaccineren. Het zijn ook meer ziektes tegelijk. Daar heb ik al mijn vraagtekens bij. Ook nog troep. Bloed Hersen barrière is nog niet dicht. De stoffen kunnen dus eerder naar de hersens gaan met alle gevolgen van dien. In Japan vaccineren ze ook vanaf 2 jaar dacht ik.
    Dus ik zie geen kwaad dat mijn kinderen een gevaar zijn voor anderen.
    Ook wordeb we bang gemaakt. Want polio verloopt in 95 procent als een griep
    En er komen steeds meer vaccins bij. Maar ook meer gevallen van autisme. Kanker. Allergieën. Veel meer dan vroeger.
    Trouwens ik werk zelf in de kinderopvang. En er zijn zat mensen tegenwoordig die niet vaccineren.
     
  7. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nou, inderdaad! Ik heb de vaccinatie gisteren laten zetten en de assistente wist van niks. Ze zei: “Maar je bent vroeger toch al ingeënt?” Is dat nieuw om je tijdens de zwangerschap te laten vaccineren?” Heb uitgelegd dat de Gezondheidsraad deze vaccinatie al vanaf eind 2015 voor zwangeren wil hebben en dat het over een paar maanden waarschijnlijk standaard in het pakket zit. Was echt verbaasd dat ze van niks wist, het is zelfs laatst actueel geweest in het nieuws.
     
  8. Pianella

    Pianella Lid

    22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik kreeg exact dezelfde reactie! Heb ze ook gewezen op de website van het RIVM waar dit wordt uitgelegd. En inderdaad is het meerdere keren vrij uitgebreid in het nieuws geweest de afgelopen periode. Zo ben ik ook op het idee gekomen. Maar bij de GGD wisten ze er wel van en er waren ook meerdere zwangeren tegelijk met mij.
     
  9. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Bizar toch? Vooral bij de huisarts zou je denken dat assistentes daar op de hoogte zijn... Gelukkig wordt het steeds bekender en is de kans groot dat iedere zwangere binnenkort zich gratis kan laten vaccineren :).
     
    Flamingooo en Pianella vinden dit leuk.
  10. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Eigenlijk wil ik helemaal niet op jouw verhaal reageren. Laat staan off topic gaan. Maar kan het toch niet laten...

    Ik ga niet op alles in, want ik kan je toch niet overtuigen om de zin van vaccineren te geloven. Dat wil ik ook niet. Heb wel een vraag: als jij niet gelooft dat ziektes in stand worden gehouden door niet gevaccineerden, hoe verklaar jij dan dat er in 2017 ruim 14 duizend gevallen van mazelen gemeld werden? Dit is ruim drie keer meer dan in 2016. Ook difterie, tetanus en rode hond komen weer terug. Ziektes die nauwelijks tot niet meer voorkwamen. Dat die ziektes weer de kop opsteken komt door de steeds lagere vaccinatiegraad. Dus concluderen dat niet gevaccineerden niks met instandhouding van ziektes te maken heeft, klopt simpelweg niet.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  11. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Zo simpel is dat niet. Ligt veel ingewikkelder. En ik geloof het idd nog steeds niet.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben wel heel benieuwd naar de uitleg dan.
     
    Fennec en Lana1986 vinden dit leuk.
  13. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Heb vandaag meteen maar even de huisarts gebeld om te informeren en heel bizar, de eerste vraag van de assistente was 'waarom wil je dat?' en ze hadden het nog nooit gedaan. Word nu vrijdag teruggebeld want ze moesten overleggen. Mja mijn verloskundige had me al een beetje gewaarschuwd want we zitten hier toch een beetje in de bible belt en daar schijnt men wat conservatiever te zijn..
     
  14. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Bizar he? Ik werd ook gisteren echt raar aangekeken door de assistente, alsof ik op eigen houtje iets laat zetten :rolleyes:. En ik woon niet eens in de bible belt :eek:.

    Hopelijk schrijft je huisarts de vaccinatie voor. Anders kan je hem ook nog via de GGD laten zetten :). Kosten zijn dan wel hoger geloof ik.
     
  15. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ja ik vond het echt bijzonder. Alsof ik idd zelf iets verzonnen had. Heb inmiddels inderdaad ook even de GGD gebeld en daar kan ik zo terecht via de reispoli.
     
  16. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wij kwamen tijdens mijn zwangerschap er ook achter dat er een vaccin voor bestaat. Werd toen schijnbaar hier (oosten) nog helemaal niet gedaan. Wij kwamen er toen bij omdat er in onze omgeving vermoedens van kinkhoest waren.

    Ik vond het nog meer shocking dat mijn huisarts helemaal niet wist wat eventuele risico’s zouden zijn als ik het tijdens de zwangerschap zou krijgen. Achteraf blijkt dat als je het tijdens de zwangerschap krijgt het hoogstens heel vervelend is voor jezelf maar het geen risico is voor je buikbaby, in ieder geval tot aan de 34 weken.

    Maar ik had het ook zeker gedaan!
     
  17. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Daarom heb ik verwezen naar vaccin vrij en de fb pagina. Daar staat alles uitgelegd. Ik ga dat niet allemaal typen hier. Dan ben ik Morgen nog bezig. En de meeste staan er toch niet voor open. Dus ik ga niet mijn tijd verspillen dan.
     
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Sorry eigenlijk wil ik me hier niet in mengen en zeker niet anderen overtuigen.. (en voordat ik iedereen over mij heen krijg; wij vaccineren wel, maar niet al vanaf 2 mnd en nooit geen 2 cocktails tegelijk)....
    Maar waar ik wel op wilde reageren is op een reactie dat er niemand dood gaat aan vaccinaties...

    Hier een nichtje gehandicapt geraakt en later overleden aan het vaccinatie syndroom (vastgesteld) en een achternichtje verlamming in het gezicht door allergische reactie....
     
  19. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Als je het zelf krijgt tijdens de zwangerschap, maak je dus ook antistoffen aan, lijkt mij. Dan is je baby na de geboorte ook beschermd toch? Omdat ie de afweerstoffen van jou krijgt, net als bij vaccinatie tijdens zwangerschap?

    (Leek mij een logische redenatie, maar wellicht sla ik de plank volledig mis)
     
  20. juultje189

    24 jul 2012
    70
    25
    18
    #60 juultje189, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    Ik zeg doen.
    Als ik het had geweten had ik het gedaan .
    Jammer dat er zo weinig voorlichting is
     

Deel Deze Pagina