Kinkhoest vaccinatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bootcamp babe, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik ben het helemaal met @Yoga fanaatje 1987 eens, zonder me al te veel te verdedigen hier wil ik nog wel even wat zeggen,

    Het kinkhoestvaccin werkt niet meer voldoende, is in de loop van de tijd gemuteerd waardoor veel gevaccineerden het alsnog krijgen, daarnaast werkt een vaccinatie max 3 jaar, dus zou iedereen zich regelmatig opnieuw moeten laten vaccineren om de dekkingsgraad werkelijk zo hoog te houden als ze zouden willen. Hier is afgelopen week nog iemand op gepromoveerd bij rivm, stond in de krant. Er werd iets gezrgd over het aantal gevallen van mazelen, ook gevaccineerde kindjes kregen dit.. Maar daar hoor je natuurlijk niks over!

    Vaccinatie bij zwangere vrouwen is slecht onderzocht, wat de risicos zijn etc, ik hoor de laatste maanden veel over vroeggeboorten na kinkhoestvaccinatie.. Daarnaast is het niet alleen kinkhoest, maar ook die andere drie ziektes met hulpstoffen die in je bloedbaan rondgaan en ook de placenta passeren. Voor je baby is de hoeveelheid hulpstoffen ongeveer even hoog als dat je zelf 160 vaccinaties in een keer zou krijgen.

    Ik wil niemand ompraten, maar verdiep je er alsjeblieft in.. Hier helaas slechte ervaring met vaccineren bij mn oudere kinderen, dat kan ik niet geheel meer terugdraaien, maar voor mijn derde hummel heb ik gelukkig de keuze nog!

    Voor iedereen die 'antivaxxers' veroordeelt, als jij je kinderen gewoon laat vaccineren, waarom er moeilijk over doen als ze toch niet meer ziek zouden kunnen worden? Die angst die continu gezaaid wordt door de media is juist daarvoor bedoeld om geld te blijven verdienen, maar laat mij in mn waarde, we leven in een vrij land!
     
  2. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat klinkt een beetje ongeloofwaardig. Je doet nu alsof duizenden vrouwen de vaccinatie hebben gehad en iedereen in je omgeving. Maar deze vaccinatie wordt nog niet eens maandenlang aangeboden.

    Wellicht dat je het oppert om je punt te maken.
     
  3. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Als je er graag wetenschappelijk onderzoek bij wilt is ook prima..
    Je hoeft het niet te lezen, 16% spontane abortus is tenslotte ook geen reden geweest om het vaccin te verbieden zpls je in de conclusie kan lezen!
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22727350
     
  4. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Geef dan wel alle onderzoeken.... Ik heb hier drie onderzoeken waaruit blijkt dat de vaccinatie veilig is:

    1. Donegan K, King B, Bryan P. Safety of pertussis vaccination in pregnant women in UK: observational study. BMJ. 2014;349:g4219.
    2. Kharbanda EO, Vazquez-Benitez G, Lipkind HS, Klein NP, Cheetham TC, Naleway A, et al. Evaluation of the association of maternal pertussis vaccination with obstetric events and birth outcomes. JAMA. 2014;312(18):1897-904.
    3. Vizzotti C, Neyro S, Katz N, Juarez MV, Perez Carrega ME, Aquino A, et al. Maternal immunization in Argentina: A storyline from the prospective of a middle income country. Vaccine. 2015.
    Er zijn in deze studies onder meer gekeken naar laag geboortegewicht, vroeggeboorte, doodgeboorte, zwangerschapsvergiftiging en sterfte van de moeder.

    Maar goed, in deze discussie gaat toch niemand toegeven dat de ander gelijk heeft. Dus ik trek me sowieso terug hieruit :).
     
    Shakes vindt dit leuk.
  5. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    En dus geen enkel onderzoek naar de (lange termijn) effecten voor het kind. Daarom heb ik ervoor gekozen om het niet te doen.
     
  6. Nogevengeduld

    Nogevengeduld Bekend lid

    24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik ben wel voor vaccineren en laat de kleine straks ook gewoon inenten volgens de procedure maar heb na advies van gynaecoloog, huisarts en verloskundige ervoor gekozen om mij niet te laten vaccineren.
     
    kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina