Miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gilmoora, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gilmoora

    Gilmoora Actief lid

    26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Hallo,

    Afgelopen weekend heb ik helaas een miskraam gehad. Zelf denk ik dat alles er wel zo goed als uit is. Flinke stolsels en gisterenochtend iets hards en groters wat zou kunnen lijken op de placenta...
    Mijn vraag is, wanneer zou ik een nacontrole laten doen? Kan dat deze week al of moet ik langer wachten? Moet ik dan bij de huisarts vragen om een verwijsbrief naar de gyneacoloog? Hoe werkt dat?
    En hoe zit het met slikken van foliumzuur? Ik heb vanaf het weekend niets meer geslikt, zat er ook niet echt met mijn gedachten bij... maar kan ik nu gewoon weer doorgaan met het foliumzuur, of moet ik daarmee wachten?

    Alvast bedankt.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    als je geen bloedverlie smeer hebt, of nauwelijks en je bent het weefsel echt kwijt, dan kun je een nacontrole laten doen. Het hoeft niet, asl het bloedverlies binnen een week na het verlies van het weefsel is opgehouden is het eigenlijk wel zeker dat je alles kwijt bent. Een nacontrole houdt een echo in, daarvoor heb je een verwijsbrief van je huisarts nodig.Je mag gewoon doorgaan met het slikken van foliumzuur.
    Sterkte de komende tijd!

    Mirjam

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina