Kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Megan125, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Megan125

    Megan125 Lid

    30 nov 2016
    33
    3
    8
    ik heb nogal wat zorgen wat betreft het vaccin boostrix. Ik heb deze in huis gehaald om volgende week donderdag te laten zetten echter ben ik nog niet overtuigd. Zo heb ik gelezen dat het niet werkt omdat dat type kinkhoest is uitgestorven. En ze weten niet zeker of het kwaad kan voor de baby.

    Ik ben nu dus bang dat het kwaad kan. Heeft iemand deze spuit genomen ? En wat zijn de ervaringen er mee.

    Dank jullie wel
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik heb hem laten zetten een paar weken geleden. Ik heb er vertrouwen en geloof in dat de WHO niet zomaar dit advies uitbrengt. Daarnaast is het in andere landen (zoals bv. België) heel gebruikelijk. Maar ik zat dus niet met de twijfels die jij hebt dus ik heb makkelijk praten. Er zullen heel veel mensen zijn die vinden dat je het niet moet doen. Maar als ik dan een topic als deze: http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/help-kids-kinkhoest-en-zelf-op-punt-van-bevallen.662011/#post-20883576 lees ben ik heel blij dat ik hem heb. (Zonder oordeel naar de TS van dat topic trouwens!). Ik heb zelf niet van de vaccinatie gemerkt maar daar houdt mijn ervaring dan ook op.

    Succes met je keuze!
     
    nizzie86 en Megan125 vinden dit leuk.
  3. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik heb meegedaan aan het onderzoek van het RIVM naar de berichtgeving hierover (staat een linkje naar op dit forum). Wat ik lastig vind is dat ik uit de huidige informatie niet opmaak dat onderzoek is gedaan naar de gevolgen voor de ongeboren baby. Er is wel onderzoek gedaan, maar dat ziet op vroeggeboortes en nog twee andere zaken, ik geloof placenta-insufficiëntie en nog iets. Hier bleek dan dat er een klein verhoogd risico werd gevonden op ontstoken vliezen.
    Maar geen onderzoek naar de gezondheid van de baby ná de geboorte of de langetermijn-effecten. Ik heb daarom voor mezelf besloten het niet te doen, maar dat is ook omdat ik de kleine niet direct naar de opvang zal doen (besmettingsrisico is daarmee veel lager).
     
    Megan125 vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb hem gister laten zetten. Het word al jaren in het buitenland gedaan, de injectie is vernieuwd qua virus en ik wil gewoon mijn baby beschermen tegen het niet gevaccineerde kraambezoek.

    Hier nml veel mensen die hun kids niet vaccineren en die komen wél op kraambezoek.
     
    Megan125 vindt dit leuk.
  5. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik heb 'm eergisteren laten zetten. Om dezelfde reden als Panter aanhaalt: de baby te beschermen tegen kraambezoek. Als ik beval is het volop herfst dus wil al het mogelijke doen om ziekte bij de baby te voorkomen.
     
  6. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb m ook laten zetten. Wat mij betreft is er meer dan voldoende aangetoond in het buitenland dat het nuttig en niet gevaarlijk is. En ik vertrouw op de WHO en gezondheidsraad hierin. Kinkhoest is waanzinnig gevaarlijk voor pasgeborenen.
     
  7. elita

    elita Bekend lid

    25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook laten zetten.
    Jongste gaat nr kdv en neemt in winter vast veel virussen mee. Wil niet iedere keer in enorme spanning zitten het zal toch geen kinkhoest zijn. Het geeft geen 100% garantie maar dat hoeft ook niet. Mocht de baby in aanraking komen er kinkhoest heeft hij iig wat antistoffen aan boord waardoor het vast wat milder verloopt.

    Als je de onderzoeken leest lijkt het me veilig en betrouwbaar dus had die prik er we voor over. Baat t niet dan schaad het jiet was mijn conclusie. Hier gewoon bij ggd laten zetten. Had nadien in de avond iets malaise gevoe en 2 dgn beetje spierpijn in de arm maar verder geen last.
     

Deel Deze Pagina