Kan ik hier iets van zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    #1 Moniki, 3 aug 2012
    Laatst bewerkt: 3 aug 2012
    Ik zit een beetje met een dilemma en zou graag jullie mening willen over het volgende.

    Wij wonen in een rijtje van 3 met voor ons huis een groot speelveld.
    Nu parkeert de buurman zijn auto telkens voor ons huis, waardoor ik dus geen overzicht meer heb als mijn kinderen op het veld spelen.

    Daarnaast kan mijn bezoek hun auto niet bij mij voor de deur kwijt, aangezien de buren 2 auto's hebben en deze dusdanig parkeren dat er verder geen auto's meer passen.

    Ik irriteer me er nogal aan... :) We zitten vaak met mooi weer voor het huis en de kinderen spelen dan op het veld, maar ja, als ik dan alleen maar tegen een auto aankijk schiet dat ook niet op :(.

    Zouden jullie vragen of hij hem ergens anders neer wil zetten? Of ben ik gewoon een zeur omdat ik het vervelend vind zijn auto voor mijn huis te hebben?

    Edit: nog een kleine toevoeging, hij kán z'n auto trouwens gewoon bij hemzelf voor de deur zetten...
     
  2. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan het vragen maar niet verwachten dat iemand er rekening mee gaat houden. Dan moet je maar bij je dochter in het speelveld gaat zitten, of af en toe er even naar toe lopen, of de parkeerplaats kopen.
     
  3. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Dank je voor je reactie. Ik neem het mee ;).
     
  4. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    weet je wat ik altijd zo frapant vind, dat de meeste mensen de parkeerplaatsen voor hun deur, ook daadwerkelijk zien als zijnde van hun, ik snap dat niet :) onze buren parkeren geloof ik standaard hun auto voor onze deur tja het zijn nu eenmaal parkeerplaatsen, en zolang er geen kentekenbordje bij staat kan en mag iedereen daar dus gewoon parkeren

    als je je dochter in de gaten wilt houden ga je lekker bij haar zitten in het speeltuintje ;) neem een kleedje mee picknickmandje nog gezellig ook :D
     
  5. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Je zou het kunnen vragen maar het zijn vrije parkeervakken... Ik zou er zelf niets van zeggen.
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hij parkeert zijn auto op een parkeerplaats toch?
    Als het goed is betalen hun gewoon wegenbelasting.
    En dat jij dan jou kinderen niet kan zien op het veldje is eigenlijk jou probleem en niet van je buren, je kan misschien ook lekker bij de kinderen op het veldje gaan zitten?
    Kijk dat ze zodanig parkeren dat er een eventueel 3e auto niet meer tussen past, daar zou je wel wat aanpassing over kunnen vragen.
    Bij ons moet bezoek ook 3 straten verderop parkeren doordat er hier per huishouden ook 2 auto´s worden gereden, tja vind ik eerlijk gezegd jammer voor het bezoek, maar dan lopen ze maar een stukje hoor.

    Dus ik vind niet dat je er iets over kan zeggen in de trant dat je je kinderen niet meer kan zien spelen op het veldje.
     
  7. Lexxie

    Lexxie Fanatiek lid

    16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, neem aan dat het een openbare weg is.
    En jij wilt dat je buurman ergens anders parkeert zodat je bezoek wel voor de deur kan parkeren? Dat snap ik niet.

    Woon zelf naast een kroeg. Kan moeilijk de kroeg inlopen en vragen of een gast zijn auto ergens anders neer wil zetten dan voor mijn deur. Mijn naam staat er nie dus een ieder kan er parkeren...
     
  8. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    je kunt het vragen, maar hij mag hem gewoon daar neerzetten.. ik had het niet gedaan en mijn verlies genomen..
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Nou nee ik zou niks zeggen... Als je haar wil zien ga je ook lekker op t pleintje zitten..

    En waarom moet bezoek voor jou deur?
    Die hebben ook benen om te lopen neem ik aan toch?
     
  10. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Begrijp alleen niet waarom hij hem dan niet voor z'n eigen deur zet, maar goed.
    Daarnaast zijn het geen parkeervakken voor onze woningen, maar wordt men geacht de auto op de parkeerplaats te zetten.

    Maar goed, thanx voor jullie mening!
     
  11. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Ik zou zoiets nooit gaan vragen. Het zijn gewoon openbare parkeerplekken en dat jij je kinderen dan niet kan zien...tja, da's dan jammer maar helaas. Bovendien...grote kans dat als je buurman de auto daar niet neerzet iemand anders het wel doet. En bezoek dat iets verder moet lopen, dat vind ik al helemaal geen reden om de buurman te vragen de auto ergens anders te parkeren.
     
  12. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik snap je irritatie 100% al zou ik er niks van zeggen omdat je inderdaad eigenlijk niks te zeggen hebt over die hele parkeerplaats.
    Maar als ik er woonde zou ik ook mijn auto niet bij de buren voor de deur plaatsen, vind het een beetje arrogant.
     
  13. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dan zou de buurman dus verder moeten lopen en jouw bezoek niet? mmmmm...
     
  14. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek gesloten
     

Deel Deze Pagina