Klacht indienen slechte testen

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lisa280887, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Hoi allemaal!

    Ik vroeg mij iets af..... Je ziet de laatste tijd zoveel vals positieve of slecht oplopende/doorlopende tests voorbij komen. Dat ligt dan niet aan de gebruikster maar aan de tests. Dit zou toch verboden moeten worden!

    Heeft iemand een klacht ingediend bij de fabrikant/verkoper van deze tests? Hoe werd erop gereageerd?
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Jaa, bij zwanger en kids. Na een test die echt positief was maar bloedtest wijsde niet zwanger uit hcg van 0.2

    Ze bleven volhouden dat dan wel zwanger geweest was terwijl bloedtest de zelfde dag was ;)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ooit nieuwe testen gekregen van sensitest nadat de teststreep positief was maar de controlestreep niet verscheen.
    6 nieuwe testen gekregen toen. 3 met dezelfde rare uitslag en de andere 3 waren negatief.
    De clear Bleu zei zwanger 1-2wk

    Toen dus nooit meer een sensitest gedaan. :)
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Maar komen die valse en slechte testen niet vooral voor bij vrouwen die al vanaf ongeveer 1dpo gaan testen? Ik test altijd pas nadat ik overtijd ben en heb nog nooit een valse of rare test gehad. Ik vraag me ook af of je er iets mee gaat bereiken als je een klacht indient; op het doosje en in de bijsluiter staat namelijk dat de testen niet 100% betrouwbaar zijn. Ze zullen zich dus altijd beroepen op de foutmarge, tenminste, dat zou ik als bedrijf doen. En aan slecht oplopende testen hebben zij al helemaal geen boodschap, want 'testen voor oploop' is echt een typisch forumfenomeen. De vrouwen in mijn omgeving die niet op fora zitten hebben gewoon één test gedaan nadat ze overtijd waren, en zagen ze een tweede streep, dan waren ze zwanger. En dat is natuurlijk ook de bedoeling van zo'n thuistest; uitwijzen of je zwanger bent ja of nee. :)
     
    ambertje1105, Sybil, bozoe en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    #5 sweetdreams, 18 jun 2018
    Laatst bewerkt: 18 jun 2018
    Precies dit. Dan moet je er in 9 vd 10 gevallen ook bij zeggen dat die testen 5 a 6 dagen voor NOD worden gedaan ipv "vanaf de 1e dag na het uitblijven van de menstruatie".

    En kruidvattesten zijn echt ruk geworden maar als je gewoon 14/15 dpo test is die uitslag gewoon bindend en in 99,99% vd gevallen niet vals. En je kan van een testje van 2,50 niet verwachten dat hij elk verschilletje in hcg vertaald naar een donkerder streepje waardoor wij weer gerustgesteld zijn. Dat deden de kv's voorheen wel maar om daar nu een aanklacht tegen in te dienen:confused:
     
    bozoe, Lisa280887, wondertje2015 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ik heb een keer een klacht ingediend bij de action toen ik begin dit jaar een vals positieve knaller van de action had. Weet je wat de manager zei "Wat wil je voor 1.49?" o_O niet eens van oh excuses.. of ik zal je een klacht formulier geven of gegevens van Life Care niets! Gewoon droog afgehandeld. En sindsdien nooit meer een action test in huis gehaald.

    Ik zweer bij clear bleu. De ovulatie testen bv lopen hier gelijk op met temperaturen. Als ik bwvs vandaag een smiley heb toont mijn kaartje 1 max 2 dagen daarna meteen een piek oftewel eisprong. Ja ze zijn duur, maar liever duidelijkheid op die manier dan onduidelijke strepen en de vraag of ze nou wel of niet vals zijn. :o:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  7. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    helemaal eens! soms zie ik mensen testen en dan staat er 8 dagen voor nod ofzo. onbegrijpelijk voor mij hoor haha
     
    Lisa280887 en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Hier ben ik het ook mee eens.. "Ik denk dat ik vals heb getest maar zit nu pas op 4dpo.." ja hallo. Maar ik merk het wel hier hoor. Die testen zijn echt ook om NA je NOD te doen en max 4 dagen met die gevoelige testen. Dat staat er niet voor niks. Maar dan toch proberen om 8 dagen voor Nod een streepje te zien.
     
    Lisa280887 en laurazoey vinden dit leuk.
  9. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Krijg hier soms ook het idee dat mensen hun kop in het zand steken en maar slecht bekend staande testen blijven doen. Een vals streepje geeft altijd nog meer hoop dan een witte test natuurlijk. Hebben ze al 3x streepjes op 2besure-testen(waarvan ondertussen echt bekend is dat ze zo ruk zijn) blijven ze gewoon bij die testen want ja, die hebben ze nog liggen. Blijf me verbazen dat mensen die hier al jaren op het forum zitten, zulke testen blijven kopen.

    Als je te gierig bent om 1 goede predictor te kopen, wacht dan iig tot 12/13 dpo om met een goedkope dipstick te testen.
     
    Dielle, laurazoey, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb dit al eens gedaan.
    Ze bleven erbij dat er HCG in mijn lichaam moest zitten aangezien dat de enige reden is waardoor de test positief kon zijn.
    Heb het na een paar mails maar opgegeven.:rolleyes:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je met een klacht over een vals positieve test inderdaad niet zo ver komt bij een fabrikant of winkel. Maar stel nou dat we met z'n allen van dit forum gaan klagen bij het hoofdkantoor van Kruidvat over de lelijke, onderbroken streepjes op de 2v5 testen, zouden ze dan bereid zijn om het productieniveau weer op te schroeven naar die van een paar jaar geleden, toen het nog prachtige strakke lijntjes waren?
     
    Masky en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde gehad! En ik had een negatieve revieuw gegeven maar die plaatsen ze gewoon niet. Belachelijk. Ze kwamen met het excuus dat het langer in je urine te zien is dan in je bloed als het mis gaat. Dikke vette onzin volgens mij.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    In mijn geval was het 1 dag na NOD. En als je goed leest naar hoe ze die 99% omschrijven zit de foutmarge volgens hen in vals negatief. Ze zeggen echt dat het onmogelijk is om vals positief te testen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Haha ja nou precies! Zou het ‘probleem’ dan eens opgelost zijn met die 2v5?
     
  15. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Wanneer is kruitvat anders geworden dan? Ik heb foto’s van december 2015 en daar waren ze ook al niet strak. Maar wel al vroeg zichtbaar en mooie oploop.

    Overigens eens met de berichten over klagers en vroeg testers. Ik tests ook vroeg maar klaagde niet :roflmao:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Haha ja die vroege testers... die extreem vroege testers met name! Er zou een soort verbod op moeten komen haha!
     
  17. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Weten jullie ook wat het is?

    Die verrekte domme indroogstrepen op die testen.

    4 jaar terug gebruikte ik de action en Kruidvat NEVER nooit dat ik een indroger had. Controle streep was een knal streepje en de T van test was gewoon wit. Je hoefde niet te turen, m tegen het licht te houden, uit elkaar te halen, gewoon duidelijk super wit. Kruidvat idem.

    En nu lopen ze aan die testen te sleutelen en ik heb zo het gevoel (corrigeer me als ik het verkeerd heb) dat veel vrouwen die indroogstrepen als een soort van positieve test zien. Ja hij is grijs op beeld maar in het echt roze.. dat krijg je dan te horen. Action is in ieder geval echt achteruit gegaan. Waarom? Omdat ik hier een knallerd had begin dit jaar en daarna met een andere test negatief. Volgende dag negatief met clearblue en week later ongesteld :o::o: dat was voor mij reden genoeg om langs de action hier te gaan Maar kreeg toch een droog antwoord van een manager die tevens ook met het verkeerde been uit bed was gestapt!

    Maar zoals sweetdreams al zei.. mocht je zoiets meemaken koop het dan verdomme niet meer. Liever 10 dure testen die duidelijkheid geven dan stress om een test die vals positief is! Nooit meer action hier dus.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  18. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Ja, vroeg testen is niet handig. Maar dan zou de test omo wit moeten zijn. Bij een evt zw zou hij op een gegeven moment moeten gaan opkleuren.

    Een streep een paar dagen voor nod terwijl er geen zwangerschap is en er ook niet gaat komen vind ik kwalijk
     
    Lisa280887 en bonita09 vinden dit leuk.
  19. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ooit bedacht dat het een miskraam kan zijn? Voor NOD testen en dan een streep voor een aantal dagen en dan ineens weg streep?

    Dat is de bedoeling met die testen. De beste dag om te testen is 14 dagen na je eisprong. Je bespaard jezelf een heleboel vraagtekens en teleurstelling als je het toch doet.

    Dat oplopen ook. 10 topics per dag over zijn mijn testen donkerder? Waarom Vraag ik mij af. Als het mis gaat, gaat het mis dat voel je wel. Sommige vrouwen draaien echt door.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. K00

    K00 Niet meer actief

    Oke, maar een vroege mk is zw..dus positieve test.

    Maar een positieve kv om daarna met alle andere testen negatief te testen vind ik echt niet kunnen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina