Klakgeluid bij flesdrinken ineens

Discussie in 'Voeding' gestart door Vero0504, 25 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Goedenavond dames, onze dochter heeft sinds gisteren ineens een wat langer koppie (soms tref je ineens een totaal ander kind in t ledikant na een spurt) en vandaag klakt ze als een gek bij t drinken van dr fles. Ze krijgt precies hetzelfde als gisteren, geen gulzigheid o.i.d.. Frisolac 2 en geen jhbpm meer (dat ligt gelukkig achter ons!)

    Mn moeder had t er over dat dr speen wellicht te klein is qua vorm maar de dr browns flow 3 (ik heb de hele collectie na t jhbpm avontuur) gaat veels te hard voor dr (5 min fles leeg met krampen als gevolg), flow 2 is perfect qua tempo maar ze pakt nu wel heel veel lucht extra mee wat ze normaliter niet deed (1 of 2 keer op een hele fles, nu elke slok).

    Ze is 6 maanden is dit een bekend tijdelijk iets of moet ik weer een speenzoektocht beginnen? Ik heb de kruidvat kers speen nu ook net uitgekookt die zit qua snelheid tussen flow 2 en 3 in maar qua vorm is die zelfs kleiner dan de browns.

    Difrax en avent trok ze in t begin al vaccuum dus dat wordt m in elk geval ook niet. Hoop eigenlijk dat t tijdelijk is maar hoor graag evt herkenbaarheid en mogelijke oplossingen.
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zou het geen gulzig drinken zijn? Groeispurt dus tijdelijk meer honger?
    Dan zal het met een paar dagen wel beter gaan denk ik.
    Je kan nog een extra flesje aanbieden tussendoor, misschien dat ze dan wat rustiger drinkt als ze niet uitgehongerd is.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klakken betekend dat het vacuum verbroken wordt. Dit kan verschillende redenen hebben;
    - spruw
    - andere pijn in de mond
    - speen gaat te snel
    - maar ook verkouden

    Mijn jongste heeft het ook een korte periode gehad. Van de een op de andere dag begonnen en ook zo in eens weer weg. Als je weet dat het geen spruw is en de fles niet te snel gaat kan je nog kijken of een nieuwe, wel dezelfde, speen helpt. En heel soms is het gewoon even afwachten.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Verkouden is ze zowaar een keertje niet (hangt vlag uit), spruw is t ook niet die had ik namelijk al wel gevonden op internet als mogelijke reden, flow 2 heeft ze al sinds 6 weken oud ook al nieuwe speen van flow 2 geprobeerd dat werd m ook niet, dus denk dat we dan alleen pijn in dr mond overhouden, wat niet vreemd zou zijn omdat ze heel erg bezig is met dr tandjes op t moment. Gevalletje afwachten dan maar en lekker laten boeren.

    @Zohra ze drinkt niet gulzig gewoon zoals ze altijd doet eigenlijk, lekker relaxed in me gedoken zonder haast. t klakken zit zowel aan t begin als aan t einde van dr flesje en aan t einde wil ze nog wel eens even tussendoor dr fles opzij zetten en een grote grijns op zetten voor ons om vervolgens weer geconcentreerd lekker verder te gaan drinken met alle klakkende geluiden erbij.
     

Deel Deze Pagina