Klasgenoot heeft ongevraagd bril van dochter opgezet, bril zit niet goed meer!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Picolientje, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja bij ons hetzelfde. 3,5 en komt er nooit weer af.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Nee, ik denk inderdaad dat dat meisje geen heel sterke brio heeft, maar dat kun je van de buitenkant niet zien. Je hoort gewoon van andersmans spullen af te blijven en zeker van zulke dure persoonlijke spullen. En van een kleuter kun je dat in 1e instantie idd niet verwachten (en daarom heb ik het destijds ook alleen bij juf aangekaart die het prima heeft opgepakt), maar van een 10 jarige mag je wel verwachten dat die het verschil kan weten.
    En ik zie hier dagelijks wat er gebeurd als een juf het niet adequaat oppakt, het gaat van kwaad tot erger. Een 10 jarige weet dondersgoed dat een bril erger is dan een potlood en als je het aangeeft bij de juf en er verandert niks, dan vind ik de stap naar directie of moeder echt niet raar.
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij structureel gedrag wel, maar dit is de eerste keer bij dit meisje.

    Dit gaat toch om groep 6 of 7?
    Dan ga je toch niet met je moeder naar de juf of de directeur omdat iemand in de klas iets eens van je afpakte en mee ging rennen?
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij structureel gedrag wel, maar dit is de eerste keer bij dit meisje.

    Dit gaat toch om groep 6 of 7?
    Dan ga je toch niet met je moeder naar de juf of de directeur omdat iemand in de klas iets eens van je afpakte en daarna teruggaf? Als het financiele schade zou zijn zou ik even de moeder bellen, maar anders lossen ze zoiets op deze leeftijd zelf op.
     
  5. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij de kleuters speelde de juf met de bril van zoontje. ze drukte de potjes achter de oren zodat de bril op zijn neus snel op en neer bewoog. als grapje steeds. Toen zoontje hierover klaagde, omdat de kinderen dat ook bij hem probeerden, of bij henzelf wilden proberen schrok ik me rot. ' Mama ze doen het/ze willen het omdat de juf het ook doet bij mij' . alles kan dus erger...de juf kon mij niet uitleggen waarom ze dat deed...ze kon t niet laten of zo...
     
  6. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw ik denk echt dat je het onderliggende probleem onderschat! Ik hoop dat als jouw kind met hun nieuwe bril bij je komt en aangeeft wat er gebeurd is, dan je dan niet zegt... ach meisje vervelend maar je moet wat haar op de tanden kweken???

    Ze komt naar jou om luisterend oor en een eventuele hulpvraag... Daarnaast is dit meisje de pester van de klas, dus hup actie, ja ookal is het groep 6 of 7.
    Sterker nog mijn dochter werd in gr 7 ff lekker in elkaar gerost, omdat iemand vond dat dat leuk was, het is dat de juf direct actie heeft ondernomen en de desbetreffende jongen is niet meer welkom op de bso. Sommige kinderen moeten echt beschermt worden.
    Sinds de actie van de juf, is mijn kind opgebloeid en iedereen in de klas zijn inmiddels maatjes..
     
  7. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Serieus??? Wauw die had echt een probleem gehad...
     
  8. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    echt niet te geloven... ze gaf toe dat ze dat deed, maar waarom? kon ze niet uitleggen. en dat de kleuters allemaal dat na deden zag ze niet volgens mij... ZOONTJE kon dus het gedrag van die kleuters uitleggen. daarom doen ze het mama!
    wat een gekke mens was dat...ik ben blij dat we weg zijn van deze school.
     
    Caithy vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja weet je hoe ze het oplossen als er niks gedaan wordt door juf? Ik wel hoor en niet door netjes te vragen het niet meer te doen. Zeker op deze leeftijd moet je hier iets mee doen en dit is de eerste keer bij dit meisje misschien..
    Edit: hier zit een jongetje op school. Talloze ouders hebben al geklaagd, het is een eersteklas etterbak. Kinderen hebben de opdracht gekregen wanneer er iets gebeurd dit te melden bij de juf. Juf zegt vervolgens dat hij het vast niet expres deed en laat het kind sorry zeggen, kind gaat vervolgnes rustig door met etterbakken. Nu zijn de kinderen al zover dat ze niet meer naar juf gaan maar eigen baas gaan spelen. Oftewel als kind weet vervelend is krijgt het een klap. Ja het werkt vast, maar of dat is wat je wil?
     
  10. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik begrijp dat dit niet leuk is voor je dochter maar ik zou er geen spektakel van maken. Als de juf zegt dat ze haar excuses aangeboden heeft is dat voor mij voldoende.
    Met de bril ga je terug naar de winkel waar ze deze even terug rechtzetten.
     
  11. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik zou juf idd aanspreken, maar ik begrijp jouw behoefte om moeder aan te spreken ook. Ik verbaas vaak dat ik hier lees dat we de ouders moeten vermijden als hun kinderen iets naars doen.

    Ik draai het namelijk om, zou ik het willen weten? En dan zeg ik volmondig JA! Als mijn kind zich zo gedraagt dan ben ik alleen maar blij dat ik het hoor, zodat ik dan met mijn kind in gesprek kan gaan. Zo houden we gedrag echt in stand, juist door maar steeds 'het maar te laten' en onze kop in het zand te steken..
     
    Jo79 en mamabri vinden dit leuk.
  12. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    heb je gelijk in. Wat ik bedoelde was meer van dat ze zich niet druk moet maken om de bril, dat de opticien deze zo goed kan zetten. En dat ze de juf en de moeder moet aanspreken. Is alleen wat lastig een dag voor de vakantie natuurlijk.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  13. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    TS, hoe is het afgelopen?
     
  14. Picolientje

    Picolientje Actief lid

    14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Het betreffende meisje was er niet. Ik heb het wel nogmaals met de juf besproken en gezegd dat ik een simpele sorry niet voldoende vind.

    Het ging me niet eens om de eventuele kosten van de bril, maar de asocialiteit van zo een meisje. Het verbaast me best wel dat enkele zeggen dat sorry zeggen voldoende is. Wat voor betekenis heeft een excuus nog als je toch doorgaat met treiteren? Zo hou je gedrag in stand ten koste van anderen en dát is nu net het probleem van pesten.

    Ik hoor het overigens niet alleen van andere moeders, mijn dochter komt ook regelmatig thuis met verhalen van wat ze 'nou weer heeft gedaan'. En het gaat soms echt ver, inclusief schelden. Wat mij betreft mag dit meisje eens flink aangepakt worden.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  15. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Heel goed hoor, ik denk dat het nu wel duidelijk is. Hoe reageerde juf?
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Oh die moeder had ik gelijk aangesproken net als de juf en als die er niks mee zou doen dan naar de directeur

    Dat gedrag verandert niet door keer op keer alleen sorry te zeggen en heeft een andere aanpak nodig en als 1 van mijn kinderen daar de dupe van zou zijn dan zou ik er echt boven op zitten
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Beetje mosterd, maar ik had die moeder wél aangesproken. Als ik een tienjarige zie die zoiets asociaals doet, zeg ik er ook wat van, of die ouders er nu zijn of niet.

    Zo'n lakse juf kweekt pesters, helaas. Wat is er mis met een strenge aanpak? Hier op school wordt dat echt niet getolereerd. Dan had dat meisje naar de directrice gemoeten en een fikse straf gekregen.
     
  18. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vind ook dat school het meisje daarop moet aanspreken.
     

Deel Deze Pagina