Kleding next(direct)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

    Humava Niet meer actief

    Hallo dames,

    Wie kan mij vertellen hoe de kleding van Next valt. Zowel de jongens als meisjeskleding. Vind het erg leuke kleding maar als ik wat bestel wil ik natuurlijk zo min mogelijk retour hoeven sturen. Wordt anders zo'n dure grap naar Engeland.
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Groot, in ieder geval voor wat betreft t-shirts en sweaters! Ik heb vóór de zomer 2 t-shirts en 1 sweater gekocht in maat 86 en onze kleine man is nu ruim 86 cm en nóg zijn ze veel te groot, het lijken wel jurkjes. Het is wel een heel erg leuk merk, maar die t-shirts gaat hij van de winter niet dragen, dus dat is wel jammer.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Groot. Dochter is nu drie maar draagt nog steeds kledij maat 2 jaar. En ze is zeker niet klein voor haar leeftijd.
     
  4. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hier valt het mooi op maat. Mijn beide dochters zijn qua lengte/gewicht heel gemiddeld.
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Valt groter en wijder.
    Is niets voor gemiddelde kindje/baby zonder bolle buik of smalle kindjes.
    Hou rekening dat het 1 maat groter valt.

    Kwaliteit vind ik trouwens niet best net als zeeman of zo of primark
    Eigenlijk lijkt het erg erg op primark vind ik zelf.
    Heb vaker wat besteld nooit aangehad haha
    Enige wat ik okey vond zijn snuggy piyjamas maar ook deze worden gelijk pillig na de was. Als ik vergelijk het met koeka piyajamas (zacht mooi, soepel) koop ik liever 1 koeka voor 35 dan 3x nextdirect voor 25.
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Huh? NExt is best goede kwaliteit, vind ik. Dochter draagt hier al twee zomers dezelfde shirts, en ze zijn nog steeds mooi. Maar inderdaad wel groter en wijder dan gemiddeld.
     
  7. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Valt wat ruimer. Ik vind de kwaliteit wel goed tot nu toe!
     
  8. Novy4

    Novy4 Actief lid

    21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik vind de kwaliteit net als die van H&M ( vergeleken met enkele jaren terug) erg minder geworden .
    had 4 aar geleden voor mijn dochter leuke setjes besteld die bleven ook mooi in de was enzo maar nu .... het is ruimer , en lijkt dunner en sneller pillig/ pluizig en het gaat niet de droger in hier ..
    maar ja ik koop het om te dragen niet om later nog te kunnen verkopen dan vind ik het minder erg als waneer de prijs ook nog eens hoog zou zijn ..
     
  9. Humava

    Humava Niet meer actief

    Bij de meeste valt het dus wel ruimer. Ik ga er rekening mee houden met bestellen. Dochter is nu ongeveer 95 cm dus zou ik dan het beste 86/92 kunnen bestellen of toch 92/98? Zoontje is nu ongeveer 80 cm. Dus voor hem dan 74/80?
     
  10. vos1985

    vos1985 Actief lid

    8 aug 2013
    376
    0
    0
    Mijn dochter is nu 13 maanden en heeft maat 74/80. Van next heb ik heel veel (familie in Engeland). Op dit moment draagt ze er 3 maten van. Leggings van 6-9 maanden zijn nu wel echt te kort, dus die draagt ze van 9-12 maanden en 12-18 maanden (laatste zijn net nog iets te lang maar kunnen al wel). Shirtjes draagt ze ook nog van 6-9 maanden, maar beginnen nu wel wat kort te worden. Die van 12-18 maanden passen ook al wel, maar moet de mouwen omslaan. Conclusie, die van 9-12 maanden passen het beste. Daarin staat ook dat het tot 80 cm is (bij 12-18 maanden staat 86 cm in), dus dat kan redelijk kloppen. Bij mijn dochter valt het dus goed op maat. Ze heeft een lekker buikje en benen, maar is niet dik. De kwaliteit vind ik overigens prima. Kleertjes veel aangehad en gewassen deze zomer en echt niet minder geworden. Waar de leggings van bijv de hema en de zeeman echt gingen pillen zijn die van Next nog heel mooi.
     
  11. Natasjee

    Natasjee Fanatiek lid

    13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Zou wel gewoon 92/98 doen. En voor je zoontje denk ik toch 80/86. Zou zo zonde zijn als de kledingstukken die je besteld toch op maat vallen..
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Mijn zoontje is nu 2,5 en draagt de shirts 2-3 jaar dus valt prima. Winterjas 3-4 jaar en die heeft tie ook echt wel nodig.
    Ik vind de kwaliteit prima!
     
  13. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Valt ruim.
    Dochter is 7 maand (Ongeveer 65 cm) en draagt nu maatje 62-68 (De pyjama's met voetjes)
    De ééndelige zomerpakjes, ook maat 62-68 pasten al wat eerder
     
  14. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ja dat is ook weer zo.
    Zijn de broekjes eigenlijk smaller te maken bij de taille met van dat elastiek?
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier een broekje gehad van Next en die was inderdaad smaller te maken met elastiek.

    Verder vond ik de kwaliteit van het broekje niet zo goed, na 5-6 keer dragen lag hij open op de knieën, logisch natuurlijk met kruipen, maar ik vond het wel erg snel! En het broekje is niet buiten gebruikt, alleen maar binnen en voor netjes (had de broek voor een trouwerij gekocht).
    Zijn broeken van de Wibra gaan zeker 3x zo lang mee, dus ik zal er niet zo snel meer broeken bestellen.
    Ook 1 shirtje van Next, wel goede kwaliteit, blijft ook mooi, valt inderdaad wat ruimer, ik vind het als de grootste maat vallen. Dus maat 80/86 valt als een maat 86.
     
  16. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Bij sommige broeken wel, dan staat er bij: adjustable waist. Erg makkelijk.. Hier erg tevreden over de kwaliteit. Blijft soepel en de kleuren blijven ook mooi. Ook na heel vaak wassen op 60 graden. Als ik twijfel over de maat neem ik altijd de grotere variant dan groeit hij er vanzelf wel in. Hij was de laatste keer 80 cm en draagt nu 80-86. Heb een winterjas 86-92 besteld.
     
  17. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ok top ga ik daar op letten. Bij m'n dochter is het vaak zo dat de broek dan om haar beentjes goed zit maar om haar taille te wijd is.
     
  18. LA85

    LA85 Fanatiek lid

    25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als het echt te groot is kun je het doorverkopen via de FB groep Next kleding :) Soms kun je daar ook al zien/lezen of de betreffende jas groot valt - heel veel mensen daar, is er altijd wel iemand die even een aan foto wil maken.
     
  19. BlijEi

    BlijEi Bekend lid

    27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ík vind het heel wisselend vallen. Ik heb een poosje geleden pyjama's gekocht: snuggle fit en zomerpyjama's met korte broek. Allemaal in dezelfde maat, maar de zomerpyjama's vielen te groot en de snuggle fit vielen precies op maat. Mijn advies: koop liever te groot dan te klein ivm terugsturen.
     
  20. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind de kwaliteit naar wat je betaald. 5 t-shirts voor 12 euro, tja, dan hoeft het van mij maar 1 seizoen mee te gaan. De korte broek van 11 euro gaat dan ook al 2 jaar mee.

    Ik vind het geen merk voor hele smalle kindjes, maar de maat is precies zoals het zegt. 116 is dan ook maat 116. Is je kindje 1.10 zal het dan ook wat ruimer vallen :)

    Voor basiskleding vind ik het een heerlijk merk!
     

Deel Deze Pagina