Kleding niet terug krijgen (webshop)

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Een wat onduidelijke titel maar als volgt. Ik heb voor enige tijd terug kleding naar een webshop gestuurd. Kleding van de kinderen. Deze webshop zou de kleding voor mij verkopen maar vooralsnog is er weinig verkocht. Nu het volgende, ik zou graag mijn kleding weer terug willen omdat ik niet zie dat het verkocht wordt. Echter weigert de webshop dit te doen. Terwijl op de site staan hier geen afspraken over en ik heb het op een formulier in moeten vullen dat mijn kleding niet naar het goeie doel etc gaat maar ik de kleding voor een bedrag van €10 terug krijg. Kan een webshop dit zomaar doen? Blijft de kleding niet mijn eigendom gewoon die ik ten alle tijden terug kan vragen?
     
  2. EdelHertje

    EdelHertje Niet meer actief

    Ligt allemaal volledig aan de voorwaarden van de webshop.
     
  3. woezeltje1

    woezeltje1 Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Laat me raden vintykids?
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Tja...

    Vintykids waarschijnlijk. ( zie alleen bij hun niet de mogelijkheid in de voorwaarden staan dat je de kleding terug kunt krijgen dus misschien is het een andere webshop?)

    Ik zou hun per twitter en facebook gaan benaderen. Dan zien meer mensen het en misschien helpt dit bij het terugkrijgen van je kleding.
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Je wil ze voor 10 euro terugkrijgen maar dat weigeren ze? Of begrijp ik het verkeerd?

    Of wil je ze nu terug zonder 10 euro te betalen? Bij de laatste optie ben ik bang dat je ze niet gratis krijgt als je ermee akkoord bent gegaan.
     
  6. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mocht het om genoemd bedrijf gaan dan staat er in hun voorwaarden dat zij bepalen wanneer iets uit de webshop gaat, daar ben je neem ik aan dan mee akkoord gegaan toen je de spullen opstuurde?

    zie algemene voorwaarden 3.6 ( heb de naam vervangen voor .... voor het geval het om een ander bedrijf gaat)

    .....com bepaalt wanneer bepaalde Kleding uit de Webshop wordt gehaald en of de Kleding bewaard wordt om later opnieuw te worden geplaatst in de Webshop. Indien .....com bepaalt dat bepaalde Kleding niet meer verkocht kan worden, maakt zij dit aan Aanbieder kenbaar. De Aanbieder kan dan besluiten deze Kleding via ......com te schenken aan een door ......com te bepalen goed doel (Kleding Inzameling Charitatieve Instellingen) of verzoeken deze Kleding per post te retourneren. In dit laatste geval zal ......Com daartoe een eenmalige vaste vergoeding voor handling en verzending in rekening brengen van € 9,95. Dit bedrag zal worden verrekend met de opbrengsten die Aanbieder heeft gegenereerd met de verkoop van haar Kleding dan wel door ......com in rekening worden gebracht.
     
  7. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dan moet je dus afwachten, waneer de webshop bepaalt dat het eruit gaat? of ze slaan het op en bieden het later nog eens aan? Dan gaat de waarde alleen maar achteruit dus.:(

    Balen hoor, had je veel opgestuurd? inderdaad het staat zo wel duidelijk in de voorwaarden.

    Ik zet het wel op marktplaats:D
     
  8. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja precies om deze webshop gaat het. Deze had ik nog niet gelezen. Dan trek ik aan het kortste eind. Ik heb het 4 maanden geleden verstuurd en er zijn nu 2 kledingstukken verkocht. Volgende week ga ik op een kinderkledingbeurs staan en wilde deze kleding daar graag voor terug. Uiteraard ben ik bereid de €10 te betalen. Ik baal er enorm van.
     
  9. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja had best wat opgestuurd. 45 kledingstukken.
     
  10. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Voor 10 euro moeten ze het dus versturen weer. Hopen dat je er op de kledingbeurs een mooi bedrag voor kan krijgen.
     
  11. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik vrees gezien het andere topic toen, dat je naar je geld en je kleding kan fluiten.
     
  12. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Wat ik ervan begrijp is dat wanneer je het naar hun toe stuurt, je akkoord gaat met dat hun beslissen of het op de site komt ja of nee. Zo niet, gaat het naar een goed doel.

    Ik snap alleen niet zo goed waarom je het nu ineens terug wilt.( ja je wilt op een beurs staan, maar dan nog )
    Ik geef de webshop daarom ook gelijk, ze kunnen moeilijk van iedereen die later toch twijfelt, de kleding terug sturen.
    Maar dat is mijn mening.
     
  13. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ben benieuwd waar jij dat leest, ik lees dat ze tien euro moet betalen als ze haar kleren terug wil nadat de webshop besluit om het uit de verkoop te halen...dus niet wanneer ts dat besluit.

    Balen TS, ik heb weinig hoop voor je gezien het oudere topic wat over die site is geweest.

    Ik stuur je ff een tip via pb
     
  14. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Dan heb ik het verkeerd gelezen blijkbaar.

    Nee dan krijgt ze die idd niet terug.

    Dus als het onverkoopbaar is dan mag je het voor 10 euro weer terug hebben.

    Ze vroegen op deze site toch aardig wat voor de kleertjes?
     
  15. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Vind de prijzen redelijk. Maar somimge prijzen....Staat een claesens jurkje op. Net zo vaal als de pest (heel duidelijk op de foto). Vragen ze 13,90 voor!
     
  16. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Het is natuurlijk een belachelijke regeling, jij stuurt het op en voor de rest bepalen zij. Zij ontvangen zo van heel veel mensen spullen en hoeven hier in feite niks mee te doen. Je krijgt pas wat als ze het verkopen maar als ze dat niet doen mogen zei bepalen wanneer ze het weer op de site plaatsen of te wel, je hebt je kleding kosteloos aangeboden en ziet er niks meer van terug.
     
  17. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Dat is wel erg zeg!

    Ik kan me een topic herinneren over deze site.

    @ Ts Hoop maar dat je je kleding of geld terug gaat zien dan.
     
  18. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Omdat de kleding niet verkocht wordt. Het staat er nu 4 maanden op. Bijna 5 maanden zelfs. Er is geen interesse in. En daarbij geef ik het met het idee dat ik het tegen betaling weer terug kan krijgen. Maar ik heb er dus duidelijk overheen gelezen. Maar dan nog vind ik de regel wat vreemd.
     
  19. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Bedankt heb hem gelezen. Ik ga er eens een nachtje over slapen ;)
     
  20. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb zelf vorige week voor het eerst een bestelling geplaatst en de kleding in maat 110-116 ziet er prima uit. Niet vaal of verwassen ofzo.
    Overigens bestel ik het liefst bij petit prince in Breda. Leuke dingen en goede service. Helaas hebben ze niet zoveel updates.
     

Deel Deze Pagina