kleding op vakantie, ben ik een zeikerd?;)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tuc, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    hahaha, nee hoor. Mijn man wast ook vaak genoeg. En vaak vouwen we samen de was weg.
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  2. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik ben het met jouw man eens, maaaar dan zou het resulteren in een hoeveelheid kleding waar een ander 2 weken mee zou kunnen doen xd
     
  3. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik verbaas me echt over de reacties:
    In de vakantie draag ik iets soms twee keer, omdat het vakantie is / ik het mooi vind / etc.

    Dragen jullie normaal gesproken dan echt elke dag andere kleding?
    Ik draag shirtjes meestal twee dagen. Broeken drie dagen.
    Zeker (spijker)broeken moet je niet te vaak wassen. En sowieso, na 1 dag is een broek toch niet vies... of wat doen jullie allemaal voor gekke dingen?

    No way dat ik voor elke dag schone kleding meeneem.
    Dus tussendoor vind ik het prima om te wassen. En dan vaak iets aan hebben? Als ik de ene week op maandag iets aanheb, en de week erop weer op maandag, dan kan dat toch prima? Ik snap ook echt het argument 'op elke foto er hetzelfde uitzien' niet.
    Als ik thuis ben draag ik ook gerust vaak hetzelfde (wel tussendoor wassen) omdat ik die kleren gewoon fijn vind zitten.
    Maar ik zou ook geeneens genoeg schone kleding hebben voor 3 weken hoor...
     
    owly, nelta, meis1987 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Kun je niet 10 boven stukken en 10 onder stukken meenemen, en dan mix & match elke morgen. Dan heb je 20 setjes. Kun je hooguit in de loop van de 2e week wat wassen, zodat je thuis niet in een choas terug komt.
     
  5. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik was vroeger ook zo en nog steeds wel vooral qua zoontje.
    Wij dragen nooit twee dagen achter elkaar het zelfde zoiezo. Maar wij gaan eigenlijk altijd op bezoek bij de schoonfamilie met de zomervakantie dus daar was ik wel alles zodat allea schoon mee naar huis kan.
    En zoon loopt daar alleen maar in zijn onderbroek thuis vanwege de warmte
     
  6. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Ik draag dan wel dingen 2 keer, soms misschien zelfs 3 keer, maar dat hoeft niet achter elkaar te zijn...kan best een paar dagen tussen zitten. Gooi iets niet na 1x dragen gelijk in de was, of het moet echt vies zijn natuurlijk :rolleyes:
     
    Frieke vindt dit leuk.
  7. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Op vakantie heb ik echt geen zin om te wassen. In Azië is het gelukkig heel goedkoop om alles te laten wassen en strijken en in Europa heb ik altijd teveel mee en soms ook dingen dubbel aan hoor als het niet vies is.
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij gaan met zn 5en 2weken, en hebben per persoon zeker 11-12 aparte setjes + jurkjes meiden + strandjurkjes overdag enz bij. Behalve mijn man met zijn korte broeken, hij vindt 5 genoeg.

    Dat alles incl ondergoed, berg schoenen, 10 strandlakens, zwemspullen ed, past in een 3delige kofferset.

    Kwestie van goed inpakken
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Jaaaaaa een lotgenoot:D

    Ik kan overigens ook prima inpakken:) Dus het is niet dat ik met 6 tassen loop te sjouwen.
     
    Caithy en Me26 vinden dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Zo zal het idd ongeveer zijn ja
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Joepie haha we zijn een uitstervend ras geloof ik.
     
  12. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dan valt het allemaal toch wel mee. Aan de hand van jouw reacties, dacht ik te begrijpen dat je 16/17 complete setjes wou meenemen per persoon.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nou idd, wij hebben een flinke stationwagen, nu een vouwwagen erachter waar een hoop in kan en we overwegen zelfs de dakkoffer erop te doen:p
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Nou als het aan mij ligt wel;)
    Maar mix en match kan ook. Probleem is dat je in een huisje of appartement iets nogal makkelijk even uithangt over een stoel en in een vouwwagen/tent gaat dat gewoon niet. En ik heb geen campingoutfits zoals sommigen (5 dagen in dezelfde korte broek) maar gewoon de rokjes, blousjes en jurkjes die ik thuis ook aan heb.
    En sommige dingen zien er dan niet meer uit als het niet uit heeft gehangen.
     
  15. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dan koop je een opvouwbaar wasrekje. En hang je daar je kleding aan op.
     
  16. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    Maar jouw handdoeken, badspulletjes/schoenen en zo zullen dan niet in diezelfde koffer zitten neem ik aan?
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaat echt weinig mee qua kleding. Genoeg ondergoed etc, maar verder bv 1 warme trui, 1 lange broek, en nog wat kort spul... Op vakantie wassen vind ik juist ideaal met kleding. Maar ik draag ook gerust 2x of 3x hetzelfde, ongewassen...
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ik ben het helemaal eens met je man, TO. Mijn man en kinderen zijn 4 weken op vakantie en ik ga 3 weken, en ik heb voor iedereen voor ongeveer 1 week kleding mee. Dat betekent dus 4-5x wassen in de vakantie. Maar anders worden de bergen was toch veel te hoog om mee te kunnen slepen in de camper. En wat maakt het in vredesnaam uit dat je de kleding dan in dezelfde vakantie nog een keer draagt als het weer schoon is? Dat snap ik echt niet, haha.
     
  19. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Haha, wij gingen 2 jaar geleden met vrienden op vakantie, allebei een gezin met 4 personen. Wij hadden alles in de auto weten in te pakken. Zij kwamen met grote auto en dakkoffer aan. Mijn vriendin had zelfs nog de electrische trein van haar zoontje mee willen nemen, maar daar had haar man tegen geprotesteerd. Ze kregen ter plekke alsnog bijna ruzie toen hij zag hoe weinig wij hadden meegenomen en hoeveel (in zijn ogen) overbodige spullen zij meegesleept hadden.

    Wij draaien tussendoor 2 of 3 keer een wasje, vooral ondergoed, handdoeken en wat shirtjes. Badkleding spoelen we 's avonds goed uit, beetje handwasmiddel, dan is het de volgende dag weer fris.
     
    fafa vindt dit leuk.
  20. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Bekijk bijlage 538619 Bekijk bijlage 538620 Wij hebben een kledingkast en droogmolen mee, genoeg hangplek :)

    Heb ook geen speciale campingoutfits, draag hetzelfde als thuis...vind het alleen niet erg iets wat vaker aan te hebben dan één keer en was niet op vakantie. Probeer het te beperken maar neem ook altijd teveel schoenen mee terwijl ik overwegend op m'n slippers loop. Krijg overigens ook vaak commentaar hoor van wat heb je veel mee maar past gewoon in een koffer en die neemt net zoveel ruimte in als "jou" koffer, alleen de mijne zit vol en die van "jou" halfvol zeg ik dan :o:
     

Deel Deze Pagina