Ochtendspits (tijden) kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SushiLover123, 19 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even een vraagje voor de mama's met kindjes tussen de 4 en 6 jaar. Hoe ziet het ochtendprogramma van je kindje er uit? Dus:

    - Hoe laat komt je kindje uit bed?
    - Hoe laat zitten jullie aan het ontbijt?
    - Hoe laat lopen jullie de deur uit?
    - Hoe laat ben je dan bij school?
    En tenslotte:
    - Wat doen jullie thuis, tussen opstaan en vertrek? Bijvoorbeeld douchen, of alleen gezicht wassen, tanden poetsen, aankleden, ...?

    Bedankt!
     
  2. Sinaasappel

    Sinaasappel Bekend lid

    24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    - 7.10u uit bed
    - 7.30u ontbijt
    - 8.05/810u fietsen we weg, 10 minuten later bij school, school begint om 830u.

    Douchen doen wij altijd 's avonds. 's Ochtends is het plassen, aankleden, haar doen, eten, plassen/poepen, als er nog tijd is even tv kijken, tandenpoetsen en toet wassen. Jassen, schoenen aan en gaan.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    7:30 uit bed (even wakker worden, en ik smeer dan snel brood voor op school)
    7:40 ontbijt (heb ik al klaar gezet)
    Meestal trek ik haar dan een shirt aan zodat ik tijdens het eten haar haar kan doen, verder aankleden doet ze zelf
    8:00 naar boven gezicht wassen en tanden poetsen, naar de wc
    8:15 deur uit (5 min. fietsen) 8:10 als we lopen (= zelden)
    8:30 begint de les

    Douchen `s avonds, zeker omdat ze 3x per week zwemt, turnt en buiten speelt (en `s morgens zouden we het ook niet redden).
     
  4. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.352
    299
    83
    Ik uit bed: 6.30 uur
    Mijn dochter: tussen 7.00 en 7.15 uur
    Ontbijt: tussen 7.30 en 7.45 uur
    Naar school: 8.10 à 8.20 uur

    Mijn dochter wordt rond 7 uur wakker. Dan blijft ze nog even suffen. Rond 7.15 uur was ik haar. Daarna aankleden: soms zelf, soms ik. Ondertussen maak ik me nog even op. Rond 7.30 uur naar beneden. Dan smeer ik een boterham voor mijn dochter en ontbijt ze aan tafel (wij dekken de avond van tevoren de tafel). Terwijl zij ontbijt, smeer ik brood voor haar broodtrommel. Daarna eten we samen op het gemak. Na het ontbijt snij ik fruit voor de ochtend en pak ik haar tas in. Daarna samen tanden poetsen en ik kam haar haren. Rond 8.10 uur gaan we van huis. Tussendoor speelt ze vaak nog even of zit ze te kleuren.

    Voor drukke dagen zorg ik bijvoorbeeld dat ik al een bak met gesneden meloen in de koelkast heb staan. Dat scheelt 's morgens. Verder zijn wij erg van het voorbereiden: kleding wordt 's avonds klaargelegd, handdoeken ook, tafel wordt 's avonds gedekt en haar tas hangt al klaar.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    7.00 uit bed
    7.15 aan het ontbijt...dochter dan...ik kleed ondertussen de kleinste aan en dan komen wij ook aan tafel.
    8.15 lopen we naar school en zijn daar om 8.25
     
  6. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    07.15 opstaan en zelf douchen, aankleden en optutten
    07.45 A. uit bed en gelijk aankleden
    08.00 ontbijten en tegelijk/daarna haar haar doen. tanden poetsen
    08.15 naar school
    08.30 school begint
    08.50 weer thuis en dan F. uit bed en bovenstaande herhaalt zich(man is thuis 's morgens)

    Douchen doen we 's avonds.
     
  7. Maia

    Maia Niet meer actief

    Ik ben nog zoekende en blij dat we nog een weekje vrij zij na onze vakantie vorige week dus manlief regelt Tim, want vanaf volgende week moet ik die ook aankleden enz.

    Maar ik sta om 7 uur op, ga alvast brood ontdooien, dan maak ik Fleur langzaam wakker, ga mezelf aankleden, Tim uit bed halen, dan ze wassen en aankleden, naar beneden broodje maken en eten, daar krijgt ze 30 min voor (sowieso altijd al, anders duurt het uren), dan maak ik ondertussen haar rugtas klaar met beker en fruit, zijn we klaar, naar boven tanden poetsen, schoenen aan en dan hangt het af van hoeveel tijd we nog hebben maar meestal gaan we dan meteen weg, 8:10 ongeveer om om 8:15 op school te zijn.

    Douchen of badderen doen we in de avond, in was ze in de ochtend wel gewoon, gezicht, oksels, armen, buik, billen.
     
  8. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    - Hoe laat komt je kindje uit bed?
    Uurtje of zeven.

    - Hoe laat zitten jullie aan het ontbijt?
    Rond half acht

    - Hoe laat lopen jullie de deur uit?
    Lopen 08.10 / fietsen; 08.15
    - Hoe laat ben je dan bij school?
    ca. 08.20 / 08.20 (school is dichtbij

    En tenslotte:
    - Wat doen jullie thuis, tussen opstaan en vertrek? Bijvoorbeeld douchen, of alleen gezicht wassen, tanden poetsen, aankleden, ...?

    Wakker maken om 7 uur dus (of als ze eerder wakker wordt, eerder), even samen op bed wakker worden met een "goedemorgen knuffel", opstaan. Plassen/wassen/ aankleden. Naar beneden en boterham eten. Dan nog even tv kijken. Schoenen aan, haren kammen, tanden poetsen. Ik vind het prettig om 's morgens de tijd te hebben om alles rustig aan te doen.

    Brood en drinken voor school staan al klaar, dat doet papa 's morgens. Douchen/bad doen wij altijd 's avonds.
     
  9. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    7.30 wekker gaat
    7.40 eruit
    8.00 allebei aangekleed
    8.30 haren gedaan, dochter heeft gegeten en lunch gemaakt. Ik eet zelf als ik weer terug kom.
    8.35-8.40 op school
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    7:15 ik spring onder de douche en mijn man kleed de kinderen (1&6) aan, en gaat met ze naar beneden
    7:30 ik beneden, hij naar oven en ik smeer boterhammen voor school en ontbijt. Glaasje melk erbij.

    8:05 kinderen in de jas en schoenen
    8:10 werkelijk in de auto
    8:20/25 op school (afhankelijk van verkeer)
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Hier eentje van 4 en eentje van 6 in groep 1 en groep 3.
    Ik word rond half 7 wakker en voed dan de baby.
    Om 7 uur staan we allemaal op. Meestal zorg ik ervoor dat iedereen aangekleed is en mijn man gaat vast naar beneden om brood te smeren als hij zelf aangekleed is. De oudste kleedt zichzelf aan, met kleding die we de avond daarvoor al klaargelegd hebben. De middelste moet ik soms nog even helpen met een shirt of zo, maar hij kan ook al veel zelf.

    Voor half 8 zitten we allemaal aan tafel met ons brood en melk voor de neus. Tegen 8 uur is dat allemaal met wat moeite wel op. Rond 10 voor 8 ga ik zelf al van tafel om de tasjes klaar te maken en de keuken weer op te ruimen enzo.
    Om 8 uur moeten de kinderen stoppen met eten en drinken of ze nou klaar zijn of niet. Dan gaan we tandenpoetsen, wassen en stekels maken. Om 10 over 8 moeten ze hun jassen en schoenen aan gaan trekken en om 10 voor half 9 rijden we weg bij huis. Als we gaan lopen of fietsen vertrekken we iets eerder, dus dan moeten ze al wat eerder klaar zijn met eten.

    Doordat we met alles die baby ook mee moeten slepen, duurt alles wat langer dan normaal, want hij moet ook aangekleed, boterhammetje, jas aan, in de auto gezet etc.
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    - 6.15: ik sta op en maak mezelf klaar
    - 6.45 maak ik mijn dochter wakker, stuur haar naar de wc, help met wassen en aankleden;
    - 7.00 hetzelfde met zoontje
    - 7.15 hetzelfde met tweede dochter (heeft veel moeite met opstaan s ochtends)
    - 7.30 gaan we naar beneden. Kinderen eten een boterham en drinken melk en ik maak hun fruit en broodtrommels klaar;
    - Rond 8 uur zijn ze klaar met eten en mogen ze even Maya de bij kijken.
    Ondertussen doe ik de haren van de meiden.
    Dam trekken we schoenen en jassen aan en rond 8.25 gaan we weg.
     
  13. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Gut dat is waar ook Adi, jij hebt er drie naar school te krijgen! Dat pak je wel handig aan zo.
     
  14. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    7.20u uit bed (ten laatste, meestal is ze iets eerder wakker) -> meteen ontbijten. Haar vader geeft haar een boterham en maakt haar tasje klaar. ;) Ik doe terwijl wassen, aankleden en optutten en ontbijten.
    8 u is ze wel klaar, dan gaat ze aankleden, tanden poetsen en wassen. Ze mag ook even tv kijken. ;)
    Rond 8.25 doen we onze jas/schoenen aan en vertrekken we en zijn rond 8.35 op school. (fietsend)
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik sta 06.15 op en ga me wassen en aankleden en maak fruit schoon voor zoon en dochter. Daarna ook de lunch voor man en dochter om mee te nemen. Drink een cappuccino en dan komt mn middelste rond 06.45 uit bed die ik dan help met wassen en aankleden en zet hem aan tafel met ontbijt. Om 7 uur roep ik mn dochter die altijd nogal sloom is. Aansporen met aankleden en haar haar doen en dan haar ook laten eten. Meestal eet ik zelf dan ook even wat en maak 07.30 de jongste wakker die ik was en aankleed. Hij drinkt meestal een fles en eet een half broodje en de kids kijken verder wat tv.

    08.00 uur jassen en schoenen aantrekken en 08.10 de deur uit.
     
  16. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Dochter is 4 jaar:
    6.30u wordt ze zelf wakker
    6.45u douchen of opfrissen en aankleden
    7.00u tv kijken, kunnen papa/mama wassen/aankleden/opmaken en zusje uit bed halen
    7.30u ontbijten en tanden poetsen
    08.00u hond uitlaten
    08.15u naar school
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.305
    113
    Zie roze stukjes :)
     
  18. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zo doen we dat! Douchen doen ze na het eten en wij douchen ons ook 's avonds.
     
  19. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Rond 7:00 zoon (5) wakker, hij mag dan aangekleed naar beneden om tv te kijken

    7:20 ik sta op en kleed me aan

    7:30 zoon aan het ontbijt, ik maak boterhammen ed voor school

    7:45 ongeveer zoon kijkt nog even tv of speelt ergens mee

    8:05 tandenpoetsen, schoenen aan

    8:15 naar school

    Dochter (3,4 mnd) doet in principe mee in dit ritme op kdv dagen (ma/di) en dan maak ik haar (indien nodig) uiterlijk om 7:30 wakker. Zij kleedt zichzelf aan. Bij het ontbijt doe ok haar haren. Zij zit wat langer aan tafel (doet wat langer over het eten). Andere dagen maak ik haar wakker als we bijna wegmoeten en ontbijten we na thuiskomst (8:45)

    Geen spits hier, ruim de tijd
     
  20. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    M staat tussen 7.15 en 7.30 uur op.
    Rond 7.40 uur ontbijten.
    8.20 uur lopen wij naar school
    8.25 uur aankomst school

    Tot nu toe zijn we nog steeds met zijn tweetjes ' ochtends geweest. Vandaag heb ik het voor het eerst alleen gedaan. Dit was mijn schema en die hoop ik ook zo aan te kunnen houden. Ik sta tegen 7.00 uur op. Meestal is S dan ook al wakker. Douchen en aankleden. Om 7.15 uur M wakker maken. Ik ga dan beneden brood uit leggen en zet S de tv aan. M wast zich en kleed zich aan. Ik doe in die tussentijd mijn haar en opmaken. Rond 8.40 uur ontbijten de kids. Ik doe in die tussentijd het fruit en drinken klaar maken voor school. Even bij ze zitten en ook eten. Jongste aankleden en haar haren doen. Rond 7.10 uur allemaal tanden poetsen. Oudste gel in de haren. Bij beiden kids nog eens met een natte doek door het gezichtje. Schoenen en jassen aan. Om 8.20 uur zijn wij dan de deur uit.

    Als we met zijn tweetjes zijn ' s ochtends (wat tot nu toe het geval was) verdelen wij de taken. We ontbijten dan ook met zijn 4 aan tafel. De jongste hoeft dan ook niet per se al verzorgd zijn.
    Echt spitsuur hebben wij dus niet. Dat vond ik ook vandaag niet toen ik het alleen deed.
     

Deel Deze Pagina