gemengd douchen verplicht?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hardloper, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Mijn dochter van 6 gaat straks naar groep 3, en daar moeten ze na de gymles douchen. Ze heeft daar zelf moeite mee omdat het gemengd is. Ik heb er eigenlijk vooral moeite mee omdat het een gemengde groep is, dus er douchen bv ook jongens van 9 bij mijn meisje van 6 en dat vind ik niet kunnen. Zeker gezien het feit dat er vorig jaar nogal iets speelde op het gebied van seksuele intimmidatie bij de kleuters. Dat is eigenlijk een beetje gesust, en er zijn nu geen maatregelen meer tegen de betreffende jongen. Nu zit mijn dochter niet meer bij hem in de groep, maar mijn andere dochter volgend jaar wel.
    Is het heel raar dat ik wil dat er gescheiden gedouched word? zijn ze dat verplicht? weet iemand hoe dat zit met de wetgeving omtrend douchen? Ik wil ook geen uitzondering van mijn meisje maken, maar ze ziet er zo tegenop...

    groetjes, Lidwina
     
  2. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm het is heel simpel, als jij (of je dochter) dat niet wilt, gebeurt het gewoon niet. JIJ bent nog altijd de baas van en over je kind en niet de school!
    Maak een afspraak met haar juf of meester en de directeur van de school, leg de situatie uit en wat JIJ (en je dochter) wilt.

    Persoonlijk vind ik het not done................mijn dochter zou dat van mij niet hoeven en het gebeurde ook echt niet!
     
  3. chaya

    chaya Bekend lid

    27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik vindt het helemaal niet kunnen, vooral op die leeftijd niet zeg!
    mijn meisje van 7 zou dr eigen kapot schamen als ze zo onder de douche moet met jongens.
    he ik krijg er een rot gevoel van.....
    bij mij zou het absoluut niet gebeuren....
     
  4. Noushka

    Noushka Fanatiek lid

    2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik zou er ook over praten met de school.
    Ik schaamde me vroeger al toen ik met de meisjes moest douchen, laats staan jongens.
     
  5. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou het ook persee niet willen! Wij zijn wat dat betreft zelf al heel beschermd en douche niet met hem. Ik vind dat het tegewoordig gewoon niet kan.

    Ik zou idd een gesprek met de juf/meester aangaan.
     
  6. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik weet idd ook nog toen ik op de kleuterschool zat dat we een zwemfestijn hadden (veel mama's hadden hun badjes buiten op het plein gezet en wij spelen. daarna moesten alle kids douchen en ik weet tot op de dag van vandaag nog dat iedereen in de rij stond om ff snel onder de douche te gaan door de juf terwijl iedereen ernaar keek......gaf me toen al een heel naar gevoel dat ik net deed of ik al geweest was....TOEN voelde ik me er dus al naar bij......kun je nagaan als je kind 2 jaar ouder is...ik vind het echt niet kunnen. Raar van die school, heel raar!
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik vind het ook niet kunnen hoor, jongens en meisjes door elkaar. Ik kan me zelfs voorstellen dat sommige kinderen gewoon liever helemaal niet douchen met andere mensen erbij. Maargoed, meisjes en jongens apart kan wel gewoon vind ik! Zou er zeker met iemand van de school over gaan praten, want ik geloof nooit dat ze dit kunnen verplichten.
     
  8. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    gelukkig, ben niet de enige. :oops: ik vind het zeker moeilijk gezien wat er vorig jaar is gebeurt, maar ik had toen ook erg het gevoel dat ze het een beetje aan het wegschuiven waren. en er weten maar erg weinig ouders van.
    Ik wil de school niet tegen me in het harnas jagen, maar ik wil wel mijn meisjes beschermen. en zeker nu ze zelf aangeeft dat ze niet wil... maar als ze de enige is....
    Daarom zou ik het fijn vinden om er wat meer over te weten, maar ik kan op internet niets vinden over gemengd douchen in basisonderwijs en wetgeving :(
     
  9. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Verplichten kunnen ze nooit!

    daarbij....waarom persee douchen op school? Was vroeger toch ook niet na de gymles?
     
  10. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Nou jaaa zeg! Snap niet dat de school zoiets niet scheidt. Is toch simpel op te lossen?! En ik snap heel goed dat die kinderen dat erg vinden, want je dochter zal echt niet de enige zijn. Vraag eens rond bij haar vriendinnetjes en ouders en stap samen naar de school om een oplossing te zoeken. En anders doucht je dochter maar lekker veilig thuis!
     
  11. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik vind douchen op school na de gymlessen die ze dan krijgen echt overdreven hoor.....en als dat zo nodig moet tegenwoordig, dan gymmen ze maar aan het eind vd dag, dat ze meteen naar huis kunnen en dan thuis lekker douchen.

    Op de mavo moesten wij ook verplicht douchen na de gymles....wel jongens en meiden gescheiden, maa ik deed het niet. geen haar op mijn hoofd die ermee accoord ging hoor. Vond het zo'n onzin. Daarbij op die leeftijd heb je toch aardig wat gêne...dus ik deed het niet. Was mijn eigen keus dan vond de leraar....ja dat dacht ik ook zei ik toen......ik deed het echt niet hoor. Fijn voor de kids die zo jong zijn die het moeten van de school en het niet willen......naar hoor......maar nee, mijn kids douchen echt niet op school! Knappe school die het mij of mijn kids verplicht!
     
  12. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Ze zeggen dat douchen verplicht is. Ik ken niet veel ouders uit haar nieuwe klas omdat ze het omgooien elke paar jaar. Ik weet dat ze de eerste schooldag al gym heeft . Ik vergeet dus maar de handdoek, en dan smiddags meteen bij een nieuwe juf aan de bel trekken. goh, heb je weer zo'n ouder :rolleyes:
     
  13. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij hadden een leraar ( jawel mannelijke gymleraar) die de kleedkamer binne kwam om te kijken of er ook echt gedouched werd.

    Ik ga even googlen voor je wbd wetgeving.
     
  14. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm ze kunnen jou niets verplichten wat dat betreft! geloof me!
    Niet pas aant eind vd dag aan de bel trekken, nee aant begin vd dag anders word je dochter er misschien naar mee geconfronteerd!
     
  15. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Vraag maar aan de juf of zij middels het schoolleerplan aan kan tonen dat er na de douchen na de gymles verplicht is.

    96 % van de ouders weet niet dat de scholen een schoolleerplan moeten hebben.
    Dit leerplan wordt jaarlijks samengesteld met instemming van de OR en de ouderraad.
    In dit leerplan wordt aangegeven welke lessen er in het lopende schooljaar gegeven (gaan) worden en met welke bijzonderheden men dan te maken heeft of krijgt.
    Als er gedoucht moet worden zal dat in dit leerplan opgenomen zijn.

    Staat hierin:
    http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43241
     
  16. Amfy

    Amfy Niet meer actief

  17. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ook ik ben het met jullie eens. Vind het echt niet kunnen hoor. En ik zou het ook echt niet toelaten. Lieverd het is JOU kind als JIJ en je dochtertje het NIET willen dan moet dat ook NIET. JA tegten ons zeiden ze vroeger ook verplicht douchen nou nee dus :( douche wel lekker thuis. Jeetje zeg net als of ze 10 uur lang aan het rennen zijn geweest.
     
  18. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    maar het douchen opzich vind ik oke, maar heT gemengd douchen niet. dat kunnen ze toch niet afdwingen via zo'n schoolleerplan? (en nee, wist ik ook niets van. zal eens gaan vragen 8) )
     
  19. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Dan nog..als jij niet wilt dat jouw kind douched op school gebeurt dat gewoon niet.....bij mij iig niet!
     
  20. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    tegelijk :)
     

Deel Deze Pagina