kleine tepels

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hoi hoi

    ik heb las zitten twijfelen maar ik zet het hier maar neer.
    ik wil erg graag bv gaan geven als die kleine geboren word.nu ik het zo dat ik vrij kleine tepels heb ik denk zelfs onder gemiddeld.kan ik dan uberhoubt wel bv geven is dan weer mijn vraag.omdat een kennis van mij dus een opmerking gaf van je kan geen bv geven als je kleine tepels hebt dit ging niet over mij hoor maar dat vraag ik me af.

    alvast bedankt
     
  2. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Maakt niets uit hoor!

    Hier ook aan de kleine kant (hoewel aan het einde van de zwangerschap fors in grootte toegenomen) en prima borstvoeding.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Zelfs met ingetrokken/vlakke tepels kun je bv geven. De tepel ligt ver achter in de mond van je kindje. Je kindje zuigt dus niet aan je tepel.
    Snap je me ?
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Er is hier trouwens ook een topic: fabels en borstvoeding. Deze opmerking kan er zo bij.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Blusvrouw,
    Zoals al gezegd, je kan mi gewoon je kindje aan de borst nemen (-> niet aan de tepel ;)). Hier had ik 'vroeger' altijd 1 vlakke/tot ingetrokken tepel. Ben gewoon met de borstvoeding begonnen, compleen blanco in gegaan. En ook bij ons is het prima gelukt. En het lijkt zelfs dat die tepel er een stuk verder 'uit'-gekomen is. Nu zijn ze beide gelijk. Maar de grote van de tepel, maakt dus mi geen verschil in wel of niet kunnen voeden van je kindje.

    @ Nemo,
    idd daar zou hij prima passen!
     
  6. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik denk dat de grootte wel uitmaakt. Ik heb geen ingetrokken maar wel kleine tepels. Mijn dochter kreeg er maar geen grip op. Ik heb de eerste 3 weken met tepelhoedjes zitten kl**ien, maar dat werkte wel. Daarna lukte het opeens zonder.
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die van mij zijn ook kleiner dan gemiddeld, maar hier gaat de bv perfect!
     
  8. lvdwerf

    lvdwerf Bekend lid

    16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb ook kleine tepels en grote borsten. Ik heb geen problemen met voeden ervaren, wel met kolven. De opzetstukken van de Medela om te verkleinen waren voor mij nog te groot. Ik heb nu de Avent IsisIQ duo en nu nooit meer pijn met kolven. Ik gebruik wel ook altijd tepelcrème.

    Oja toen ik stuwing had heb ik wel met hoedje gevoed.
     

Deel Deze Pagina