kleur woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanSamia, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Aangezien we volgend jaar gaan verhuizen wil ik graag wat ideeën opdoen.
    Grootste vraag is hoe we de muren van de woonkamer zouden willen? Gewoon wit of toch een kleurtje?

    Hoe hebben jullie dat gedaan?


    ik zal een foto plaatsen van de meubels die we gaan aanschaffen

    [​IMG]
     
  2. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    en deze bank

    [​IMG]
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    persoonlijk zou ik de muren wit laten zodat je altijd kan varieren met de aankleding en de assecoires
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou met zulke donkere meubels zeker geen donkere kleur muren maken.
    Of maximaal 1 muur, bij de eettafel bijvoorbeeld.
    Maar zou de andere muren rustig houden, anders lijkt het heel druk en klein.
     
  5. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ja daar dacht ik ook aan maar dan zie ik soms woningen met 1 bruine muur en dan denk ik dat is ook wel heel erg mooi!
     
  6. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    op zich past er bruin ook veel hoor .....
    weet niet wat voor kleur je mooi vind qua assecoires ? aqua sttat bijv weer mooi bij buirn ...maar dat is misschien iets te veel mijn smaak ..
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou 1 muur caramel bruin maken...dat zal echt super mooi bij de meubels staan, en is toch best wel rustig, de rest van de muren zou ik gebroken wit doen
     
  8. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hadden ook een kleurtje in de woonkamer. Eerst beetje lichtgroen, was niet mooi dus donkerder geverfd in soort olijfgroen. Veel te donker dus toen weer gewoon wit :) We hebben in de keuken een muur heel donkerbruin, lijkt heel mooi!
    Denk dat ik met zulke meubels de muren wit zou houden. Wat je ook kan doen (gaan wij misschien ook nog doen) is een paneel met behang ophangen. Dan kan je een leuk behangetje uitzoeken en die erop doen en ophangen, als je er flauw van bent haal je hem zo weg of je doet er een ander behangetje op.
     
  9. Thirza02

    Thirza02 Fanatiek lid

    20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Is de bank grijs? Misschien is 1 muur heel licht grijs dan een leuk idee!
     
  10. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben de muren in de woonkamer niet wit.
    1 kleine muur tussen 2 deuren in is babyblauw en de 2 andere muren hebben de kleur "mist" van histor, dat is wit met een heeeeeeeeeel licht blauwig tintje.

    We hebben allemaal lichte meubels (behalve de bank, die is antraciet).
     
  11. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij hadden in het andere huis in de slaapkamer, japans houten meubelen dus nog iets donkerder
    en hier een heel donkere aubergine kleurige muur bij! de rest gewoon wit! nou dat was echt mooi!

    hiefr de woonkamer nu gewoon wit en accesoires zwart {ookj gordijnen} wit zilver en aubergine/paars en meubels en vloer hout
    wil misschien hier nog wel iets op de muur doen maar eerst helemaal klaar zijn

    andere huis hadden we ook eikenmeubelen
    met zwarte vloer en de muren 1 donkergrijs 1 beetje groenig en de rest wit
     
  12. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    op de fotodie je bij hebt gedaan zie je bij het dressoir kastje en de spiegels,daar tusen in, zilver grijs... hebben mijn ouders thuis ook, kun je ook alle kleuren bij doen en het staat ook heel mooi,
     
  13. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hier in huis ook 1 muur aubergine en dat past heel erg mooi bij donkere meubels
     
  14. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Wij hebben ook lichte muren, maar op één muur hebben we drie chocoladebruine vlakken gemaakt.
    Dat staat ook erg leuk en het breekt de muur een beetje, zonder dat het gelijk zo donker wordt.

    Liefs Hummel.
     
  15. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mocht je een donkere muur willen, neem hiervoor dan de muur waar je niet tegenaan kijkt als je op de bank zit. In ons vorige huis hadden wij de muur tegenover de bank grijs gemaakt, en dat bleek achteraf voor het oog best wel donker.

    In ons nieuwe huis hebben we de muren tegenover de bank met Histor structuurverf in roomwit gedaan. De muur achter de bank hebben we met roomwit behang behangen, met een soort motief erin gestanst. Het motief zelf is ook wit, maar doordat er reliëf in het behang zit, zie je het motief toch zitten.

    Alles is dus heel licht, en daardoor kan je lekker afwisselen met accessoires.

    Het is moeilijk kiezen he...maar wel leuk om te doen. Succes! ;)
     
  16. Bianca

    Bianca Fanatiek lid

    5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Wij hebben 1 muur in schaduw gedaan (bruin maar heel zacht en niet heel donker) en de andere muren zijn schelpwit.PRACHTIG!

    In ons appartement hadden we 1 muur schaduw en de rest oester (is zo heel bleek roze, maar niet echt roze, iets speciaal)

    Wat wij ook wel gedaan hebben is de muur die we donker verfden van de andere kant bekeken en alle muren waar je ook direct opkijkt en dus gelijk lopen met de donker muur ook in die kleur gezet.

    Snap je'm?
     
  17. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wij hebben een doorzon-woning. Tussenwoning, L-vormige woonkamer. Ik het korte gedeelte van de L zit de keuken. De langste muur hebben wij bruin gemaakt. Taupe, denk ik. De andere de muren zijn 'wit'.
    Wij kijken dus tegen de gekleurde muur aan als we tv kijken, maar onze tv is zo groot :( , dat je dat niet meer ziet :)

    Wat een gave kast hebben jullie trouwens uitgekozen!
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb een witte muur met daarop 5 gekleurde vlakken. Je zou dat ook kunnen doen. Witte muur en daarop 5 gekleurde vlakken, bijv in de kleur van je meubels of een aquablauwe kleur en dan ook aquablauwe kussens etc
     
  19. MamavanSamia

    MamavanSamia Actief lid

    2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Dank je wel dames. Ik ben heel wat wijzer :)
     
  20. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, ik maar denken dat wij origineel zijn. Wij hebben de muren dus wit en 1 muur is aubergine. En de balken in ons plafond zijn oester.

    In ieder geval staat het wel heel erg mooi!
     

Deel Deze Pagina