Klossen na keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Vievie, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Echt waar? Dat wist ik niet Panter bedankt!
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja dat gaat heel kut traplopen zonder leuning. Wij hadden bed op klossen kraamhulp zag me gevaarlijk klimmen.

    Weg met die dingen! Riep ze meteen
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh controle deed ik gewoon staand litteken kijken en klaar weer. Deed zelf temperatuur
     
  4. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Als jou het ongemak levert, zou ik die klossen heel fijn weg laten. Ze kunnen niet van je verlangen, dat omdat hun aan hun rug moeten denken. Jij maar even iedere keer pijn gaat lijden als je in/uit bed wil. Jij bent tenslotte van rekening degene wat net een kind ter wereld hebt gebracht!
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Maar als je week in, week uit met een kromme rug staat... Regels zijn er niet om de kraamvrouwen te pesten natuurlijk.

    Ik snap het wel. Onze kraamhulp vond het ook prima dat we geen klossen hadden maar ons bed is wat hoger van zichzelf. Man heeft het bed verschoont.

    Ik zou ze in huis halen en als jullie kraam het wil, ze er onder zetten.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  6. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Genoeg andere beroepen waar mensen zonder pardon continu met een kromme rug staan. Maargoed, dat is een ander verhaal.

    Ik persoonlijk zou er weinig begrip voor kunnen opbrengen, wanneer je een kraamzorg treft wat ijskoud zou zeggen dat je de klossen eronder moét. Of dat ze zonder klossen het bed enof controles niet zal uitvoeren. En dan doel ik wel echt op een situatie als die van TS, waar de kraamvrouw er écht last aan ondervindt.
     
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt. Maar hier zijn arbo regels voor. Ik had ook moeite met in en uit bed stappen maar dat doe je met keizersnede toch geen 10x per dag.
    Ik zou er als kraamhulp moeite mee hebben als een kraamvrouw zou zeggen dat ik vette pech had.
     
    lies276 en Samengeluk vinden dit leuk.
  8. Kleinedaantje

    21 nov 2017
    19
    7
    3
    Zelf jaren in de kraamzorg gewerkt. Een natuurlijk vinden de meesten het prima om het bed te verschonen zonder klossen. En zal geen enkele kraamverzorgende dwingen ze er onder te zetten. We willen allemaal het beste voor de kraamvrouw.

    Het houd alleen niet op bij controles en bed verschonen. Tijdens de kraanweek worden veel voedingen op bed gegeven en door veel vrouwen veel tijd op bed door gebracht.
    Het met kromme rug staat loopt zo aardig op. En onthoud dat kraamverzorgsters week in week uit aan het aan het kraambed staan. En het vaak genoeg gebeurt dat mensen om welke reden dan ook het bed op klossen willen.
    Geloof mij dit ga je uit eindelijk echt wel voelen.

    @Vievie klossen er lekker onder vandaan laten. In het ergste geval tref je een kraamverzorgende die je bed niet wil verschonen. Laat je dat aan je man/(schoon)moeder over.
     
  9. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dit hebben wij ook gedaan. Ons bed is al tamelijk hoog en ook ik ben niet zo groot. Leek me eng, om met die zwangere buik en na de ks zo hoog te moeten liggen. Gelukkig vond onze kraamzorg dat geen probleem. Dat matrasje was niet nodig en het verschonen wilde ze ook wel doen.

    Het met kromme rug naast het bed staan hebben beide kraamverzorgers trouwens niet gedaan. Ze gingen of bij mij op bed zitten of op een krukje ernaast.
     
  10. Sama1

    Sama1 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier geen klossen gehad. Bed is al hoog genoeg en er moeten in totaal 12 klossen onder. Is gewoon arbo technisch voor mij of mijn man niet te doen. Zonder klossen ging prima en haal ze deze keer niet in huis. Voor de bevalling thuis en het bed beneden toen wel klossen gehaald.
     
  11. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik heb wel klossen gehad, zeker ook voor de borstvoeding was het fijn voor haar dat ze niet constant hoefde te bukken, al liep de voeding snel goed en was het niet veel nodig.

    Ik had een krukje ernaast staan om op te stappen en dat ging helemaal prima, maar toch fijn toen ze er weer onderuit mochten. :)
     
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Geen klossen gebruikt maar mijn bed is al 85 cm hoog van zichzelf. Ik heel klein 1,57 totaal geen moeite mee gehad.

    Kraamzorg moet zich aan de arbo wet houden!

    Anders een krukje erbij?
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Ja ik herken dat probleeem bij reguliere bevalling ook. Nou liep ik met een bi ook nog eens dus wellicht dat dat ook niet meehielp. Die klere bowlingbal aan een touwtje daar downunder heeft toch zeker nog 9 mnd gezeten...pfffff.

    Bij ons waren ze niet leverbaar. Ik heb er bierkratten onder gezet. En had idd een kruk om in en uit te stappen.
     

Deel Deze Pagina