Dilemma!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sara80, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara80

    sara80 Actief lid

    14 feb 2008
    125
    0
    0
    Lieve lieve dames,

    Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen....
    Wij hebben ervoor gekozen om niet het geslacht van ons kindje te weten te komen. Maar dit brengt natuurlijk wel met zich mee dat sommige dingen gewoon wat moeilijker worden, zoals de inrichting van de babykamer.
    Nu heb ik altijd al wit/lichtgrijs/zilver mooi gevonden als basis kleuren. Aan de ene kant kan ik het zo laten, totdat het kindje er is en je dan een kleur kunt toevoegen (verschillende accesoires etc.) of nu al een kleur (of meerdere) wat zowel voor een jongen als meisje geschikt is. Maar welke kleur? En sowieso weet ik niet of het handig is om de aanschaf van bepaalde dingen na de bevalling te doen want voor de bevallling moet je alles al hebben eigenlijk. Zoals aankleedkussenhoes, lakentjes, etc. Anders zou je nu tijdelijke dingen moeten kopen en later de 'echte'.

    Ik hoop zo dat jullie kunnen helpen....
    Bedankt alvast.
     
  2. Niet meer actief

    Ik had qua inrichting alles in lichtgeel/creme. En een behangrand met beertjes op het strand. Dus ook met geel erin en ik geloof ook wat roze en blauw. In elk geval was het onzijdig :)

    Naderhand zo gelaten. Het waren beide keren jongetjes en van beide wisten we het geslacht niet.
    Als ze zo klein zijn vind ik het niet echt nodig om alles een specifieke meiden/jongens kleur te geven.
    Verder had ik aan kleding het een en ander in wit/lichtgeel/creme.
    Als t kindje er is kan je je alsnog suf kopen aan kleding :)

    Denk dat jouw inrichting erg mooi is. Ik zou het zo laten en niet te veel kleuren toevoegen.
     
  3. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hallo,

    Hier ook hoor, willen het geslacht ook niet weten. Ik denk dat k de kamer in een paarstint ga schilderen! Eigenlijk zijn alleen blauw en roze typische kleuren, dus al de rest van de waaier is wel mogelijk! eender of het een jongen of een meisje is!
     
  4. sara80

    sara80 Actief lid

    14 feb 2008
    125
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik ben alleen bang dat wit/grijs/zilver te saai is. Maar ja, aan de andere kant als ik boekjes en foto's op internet bekijk in deze kleuren dan zit het er erg leuk uit en niet saai.
    Zelf dacht ik dat knalrood hier en daar ook wel leuk is om mee te combineren. En geschikt voor jongen en meisje.
     
  5. sara80

    sara80 Actief lid

    14 feb 2008
    125
    0
    0
    Paars vind ik geweldig. Maar toch meer voor een meisje denk ik. Dan gecombineerd met lila en fushia....
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Misschien met wat aqua of petrol erbij, vind ik ook voor een meisje erg mooi. Of een mooie groene kleur (ik houd heel erg van zo'n helder, frisgroen).

    Denk dat je bij wit en zilver wel alle kleuren uiteindelijk kunt combineren.

    Wil je uiteindelijk ook echt een meiden of jongenskamer of meer iets wat voor allebei kan?
     
  7. Niet meer actief

    Ikzelf hou erg van rustige neutrale kleuren.
    Er zijn inderdaad mensen die dat saai vinden :)

    Toen wij onze babykamer maakte hielden we in ons achterhoofd dat er misschien nog wel een tweede zou komen die daar ook zou beginnen.
    Vandaar dat wij die kamer niet meer aangepast hebben.
    Toen ik zwanger was van de tweede en de oudste dus naar een andere kamer ging hebben we zijn muren wel (licht!) blauw gemaakt.

    Nu verhuisd mijn jongste naar de zolder en komt de baby op zijn kamer.
    Bij hem heb ik 1 blauwe en een witte muur. (ander huis ondertussen) Ik laat dat zo. Heb ff geen puf om alle opnieuw te gaan schilderen. Ik hang wel het eea aan schilderijtjes neer ;)
    En misschien wordt het wel weer een jochie :)
     
  8. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rood bij die kleuren is heeeel erg mooi!
    Mooie aankleedkussenhoes, kruikzakken, dat soort dingen bij grijs wit en zilver, WOW...!
     
  9. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zou het zo laten als beebje er straks krijg je
    genoeg dingen om het kamertje mee aan te kleden
    En volgens mij is het prachtig zo.... :D
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je kan het nog aankleden qua kussenhoes enzo met lime, felgeel, turkooise, en groen en wat je zelf al zegt, rood kan ook nog..

    zelf gingen wij zowiezo voor een 'bos' kamer. Bij een jongen zou het meer oerwoud idee worden, met wilde beesten enzo en bij een meisje zou het meer elfen idee worden. Nu wisten wij wat het was, dus konden wij de details er wel eerder op aanpassen, maar groen kan dus ook altijd. Verder hebben wij een mettalic bruin/zwarte muur hierbij en het past allemaal prachtig en het is een mooie meiden kamer, maar we hadden hem ook heel gemakkelijk neutraal kunnen houden met dit thema. Nu hebben we het dus doorgevoerd met elfjes, maar als we dat niet gedaan hadden en voor effen groen gegaan waren, dan was het een leuke neutrale kamer geweest (naar mijn idee) en nu nog is het niet overdreven trouwens (misschien ook wel niet echt een baby kamer ;) haha).
    Ik geloof dat er trouwens nog wel wat foto's in m'n album staan...
     
  11. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    wij hebben zacht geel met aqua en rood gestreepte muren en rode accessoires
     
  12. mamavanJ&D

    mamavanJ&D VIP lid

    23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Sara,

    wij willen ook het geslacht niet weten.
    Wij gaan voor een kamer van forever friends.
    Hier zijn moeilijk dingen voor te vinden, maar toch...

    We hebben een zachte kleur behang gehaald, die neutraal is en we gaan nog een behangrand (als we dat kunnen vinden) kopen van forever friends.
    Kunnen we dat niet vinden, dan ga ik naar de Expo en haal ik daar leuke kaartjes/plaatjes, die ik in lijstjes kan doen en dan op kan hangen.

    Ik heb via marktplaats een heel leuk badje gekocht met beertjes erop.

    Het is dus wel mogelijk om een kamertje te maken die voor beiden kan.

    Heel veel succes meid! Komt vast goed.

    Liefs en dikke knuffel,

    Patricia
     
  13. Krista B

    Krista B Bekend lid

    15 apr 2007
    603
    0
    0
    Wat een gaaf idee zilver! Was ik nooit opgekomen....

    Wij wisten dat we een dochter kregen! Haar kamertje is Roze, roze en roze. Met iets oranje en rood... :oops:
     
  14. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik heb lang voordat ik zwanger werd al besloten welke kleuren ik in de babykamer wilde, naast de naturelkleurtjes voor kozijnen, muur, deuren, gordijnen en meubeltjes heb ik juist twee knalkleurtjes gebruikt. Samen kunnen ze heel erg goed voor zowel een jongen als een meid, wij weten nu wel wat het geslacht is, en ik blijf de kleuren passend vinden. Ik heb expres niet gekozen voor een kleur als limegroen, of geel, omdat je dat al heel veel ziet voorals mensen niet zouden weten of het een jongen of meisje wordt.

    Oranje en aquablauw zijn onze kleuren

    Succes met het kiezen van leuke kleurtjes
     
  15. limegreen

    limegreen Bekend lid

    6 mei 2008
    892
    0
    0
    hey hey

    wij willen ook niet weten wat het is en hebben daar door besloten om de kamer met geel tinten te doen...

    om dat we niet echt een schilderij op de muur wilde hebben, hebben we een foto die we zelf gemaakt hebben laten uitvergroten op fotobehang...
     
  16. melissa74

    melissa74 Lid

    4 aug 2008
    17
    0
    0
    utrecht
    Alles bij mij in de babykamer is wit, wit, wit. Het enige wat enigszins een beetje kleur biedt is een stoel met poefje bekleed met een bruine koeien vacht. Bruin kan je dus ook goed doen bij jongen en meisje, evenals licht grijs of heel zacht pastel groen.
    Mocht je nog verf nodig hebben, wij hebben de verkeerde kleur wittint aangeschaft (kleur "gips" van Histor), ik zoek nog iemand die dat kan overnemen.
    Ik heb trouwens ergens gelezen dat geel geen goeie kleur is voor een babykamer, een kind wordt daar onrustig van...
     
  17. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij wisten het geslacht ook niet, we hebben een bruin/creme achtige kamertje. Kan voor allebei vinden we. Zie album. Maar soms wil ik ook wel wat fellere kleuren zoals rood, maar ja dan moet ik alles aanpassen, hemeltje, behang, gordijnen. Dus we laten het maar zo.
     
  18. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb alles groen/cremewit. Zie album!

    Ook omdat we het eerst niet wilde weten!
     
  19. youme

    youme Lid

    19 nov 2007
    96
    0
    0
    Je hoeft er idd niet perse nog een kleur bij te doen, beetje naturel tinten is ook erg mooi. Zilver lijkt me erg mooi. Mocht je een kleur erbij willen: paars/rood/oranje/blauw/groen kunnen prima bij de kleuren die je nu hebt en kunnen allemaal voor jongen en meisje vind ik....
     
  20. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hebben een oranje-witte kamer, heb ik altijd al gewild omdat het ook voor allebei kan :)

    Voor onze dochter hebben we het aangepast met een mooie klamboe, vlindertjes enz...
    (klamboe gaat er binnenkort af trouwens, jammer maarja...)

    Voor de 2e heb ik ook al een heel idee in m'n hoofd maar das weer een ander verhaal ;)
     

Deel Deze Pagina