Knobbeltje onder oksel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romy1234, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik vraag me af of er meiden zijn die dit herkennen tijdens de zwangerschap. In t begin van mijn zwangerschap voelde ik al een knobbeltje in mijn borst. Ik ben geen leek op t gebied van borstkanker gezien t bij ons in de familie zit (moeder, tante, oma en haar zus kregen borstkanker tussen de 45 en 50 jaar). We hebben niet t BCRA gen maar toch krijgen mijn zusje en ik extra screeningen om t jaar en werd ons 2 jaar geleden (toen ook mijn moeder kanker kreeg) aangeraden te stoppen met hormonale anticonceptie.

    Ik weet dat t heel stom is dat ik niet meteen naar de huisarts ben gegaan, maar heb de afgelopen jaren mezelf zo gek gemaakt met dat ik telkens iets dacht te voelen dat ik mezelf verplicht heb me te richten op mijn zwangerschap en me niet weer druk te gaan maken over knobbeltjes.

    Maar gisteren keek ik in de spiegel en zag dus in de spiegel dat er een knobbel onder mijn oksel zat. Dat was me eerder niet opgevallen. Eerst kon je hem wel voelen maar niet zien aan de buitenkant. Nu schrok ik toch heel erg en daarom vanochtend meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hoopte dat deze mij gerust kon stellen net als andere keren, maar ze nam t dit keer serieus. Dat er een knobbel zit is niet meer te ontkennen.

    Overmorgen kan ik terecht voor de echo. Er werd ook meteen overlegd net de radioloog en moet naar een ander ziekenhuis zodat ze zonodig meteen een punctie kunnen doen. Eerder heb ik nooit gehad dat ik naar dat andere ziekenhuis moest. Zou dit komen door zwangerschap dat ze t zekere voor t onzekere willen?

    Al met al vind ik t nu echt even spannend. Hoop dat er meer zwangere of moeders zijn die dit herkennen vanuit de zwangerschap, en dat t gewoon onschuldig is.

    Xx
     
  2. birds86