Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wat een boel geschreven.

    @Cin1985 jouw reactie is heel normaal. Dat zal ook eerst nog wel even zo blijven en dat maakt je menselijk. Sterkte en een knuffel!

    @Micera knap dat je de weegschaal los gelaten hebt. Ik vind dat zo moeilijk en weeg uiteindelijk stiekem elke dag.....

    @blike1987 Wat zag die lunch van jou er goed uit zeg.


    Inzake de operaties die sommige ondergaan...... Soms snap ik dat het nodig is maar kan twee mensen (man en vrouw) die echt niets ervoor deden en dus ook een operatie ondergaan mochten en toen daarvoor eerst moesten afvallen. Drama, uiteindelijk wel de operatie gekregen en super slank na een tijdje. Nu een aantal jaar verder zijn ze weer behoorlijk gegroeid en houden ze het dus niet echt goed vast.
    Daarnaast ken ik iemand die helemaal uit zich zelf 75 kilo is afgevallen en nu naar jaren nog steeds netjes op gewicht is. Denk altijd maar als iemand dat kan moet het mij met een kilootje of 30 afvallen ook lukken en dan zonder operatie!

    Vanochtend weer gewogen (vast moment) en was 89,3kg (vorige week 90,3kg).
     
    madameV vindt dit leuk.
  2. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Treez duidelijk vocht dus. En wat fijn dat WW je zo helpt om een gulle middenweg te vinden in het eten.

    @klaver85 beterschap met de kleine! Hoe ging de sollicitatie?

    @Cloud9 wat fijn dat het zo goed gaat!

    @Fortunae hier zie ik na het wandelen ook niet gelijk verschil. Na grote wandelingen ben ik zelfs eerst zwaarder. Na een paar dagen merk ik het op de weegschaal.

    @Micera wat knap dat je dat zonder wegen kan en je al een broekmaat kleiner hebt.

    @Cin1985 knuffel! Je hebt alle recht om verdrietig te zijn hoor. Het is ook gewoon heel naar, dat betekend niet dat je niet blij bent voor de ander, maar het doet gewoon pijn. En dat mag.

    @Snoopy1979 wat goed dat gisteren zo'n goede dag was.
     
  3. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Cloud9 wat goed 1kg!

    Wbt die operatie. Ik ken er ook een paar, zijn stuk voor stuk weer dik geworden na heeel veel afgevallen te zijn. Mijn moeder wilt hem ook graag, die doet al net zo weinig om af te vallen. Ja af en toe om aandacht te krijgen stopt ze volledig met eten en vliegen de kilo's eraf. Daarna pakt ze haar oude eetpatroon weer op en vliegen de kilo's er weer aan. Ik hoop echt dat ze nooit goedkeuring gaat krijgen voor de operatie als ze besluit hem echt aan te vragen.

    Nu ligt ze in scheiding en is ze 18 kg afgevallen in een paar weken zegt ze. Waarvan 10 kg na 1 dag al (want oooooit was ze 10kg zwaarder dus dat telt ze gewoon mee). Het enige waar ze het nu over heeft is over haar gewichtsverlies, terwijl iedereen weet hoe ze dat doet (weigeren te eten) en dat ze straks alles plus extra er weer bij heeft. Maar zelf is ze er heilig van overtuigd dat dat niet gaat gebeuren. Nou we zullen zien.

    Ik zal ontzettend blij voor haar zijn als het haar lukt hoor. Maar dat is gewoon niet realistisch. Als het haar lukt om op een verantwoorde manier af te vallen dan zou ik een gat in de lucht springen. Andersom is dat overigens niet zo. Haar letterlijke woorden waren dat ze blij was dat ze niet meer de enige dikzak in de familie was. En zodra ik aan het afvallen ben brengt ze altijd ladingen vol van mijn lievelingschocola enzo mee. Ze vind het ook verschrikkelijk dat ik nu een acceptabel gewicht heb.


    Oeps lang verhaal geworden.

    Nou ja, hier verder de griep te pakken. Hele dag door koorts, mega verkouden en keelpijn. En toch eetlust hebben hahaha.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  4. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik weet een beetje hoe die ok's gaan en dat is alles behalve makkelijk. Je krijgt een streng traject, moet inderdaad zelf wat afvallen en na de ok is de nazorg thuis eigenlijk niks. Het is een zware ok met genoeg risico's waar je niemand over hoort.
    Ik vind het eigenlijk bijzonder kinderachtig (don't shoot me) dat in een groepje als deze, we allemaal een gezond gewicht willen, er zo over praten. Die mensen willen dat ook en omdat je toevallig pietje kent die zó weer dik was en toch zelf al niks deed... Er zijn genoeg patiënten per week en genoeg die wel al van alles geprobeerd hebben. Er zijn er hier ook meer, waaronder ikzelf, die niet voor de eerste keer de strijd aan gaan.
    En nu houd ik er over op want ik ga inderdaad heel goed @Snoopy1979 ;)
     
    madameV vindt dit leuk.
  5. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Mag ik mij hier aansluiten? De knop moet om en wil een stok achter de deur. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik schrok hier enorm van. Bmi overgewicht, iets wat ik totaal niet wil.

    Voor mijzelf een doel gesteld, eerste doel is 5 kilo er af. Dan zit ik randje gezond gewicht. Uiteindelijke doel is totaal -10 kilo.
     
    Fortunae en Cloud9 vinden dit leuk.
  6. Treez

    Treez Niet meer actief

    @Cin1985 logisch dat het toch weer een klap is. Ik heb altijd gezegd dat je bij het zien van een positieve test in je hoofd al 9 maanden verder bent. Als het misgaat komt dat gewoon hard aan en op de meest onverwachtse moment kun je je ontzettend verdrietig voelen. Begrijpelijk en geef er maar lekker aan toe. Dikke knuffel voor jou!

    @klaver85 hoe was je gesprek?

    @Snoopy1979 mijn nieuwe weegschaal geeft een soort slideshow :roflmao:. Behalve mijn gewicht, meet deze ook mijn vetpercentage, vocht, spiermassa en botmassa. Geen flauw wat je met het laatste moet?! Vanochtend was mijn vocht weer lager en mijn gewicht weer hetzelfde als de rest van de week, namelijk 65,0. Weer een halve kilo eraf! Mijn buikomvang valt bijna in de gezonde zone.

    @madameV veel plezier op de bruiloft vandaag!

    @yaro wat vervelend dat je moeder je weinig lijkt te ondersteunen in het afvallen. Misschien jaloezie? Al blijf ik het raar vinden dat een moeder jaloers is op haar kind :confused:. Ze zou trots op je moeten zijn.

    Hier een sportief weekend. Vanavond doe ik mee met een hardloopwedstrijd op het vliegveld in Eelde. Je gaat rennen over de landingsbaan in het donker met alle lampjes aan en je krijgt een lampje op je hoofd. Morgen doe ik samen met mijn dochter meer aan een ouder-kindloop bij een mudrun. De eerste keer dat we iets samen doen. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.

    Goed weekend allemaal!
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Welkom en heel veel succes!
     
  8. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Cin1985 is begrijpelijk en niet raar, ik had dat ook en komt extra hard aan op momenten dat je het niet verwacht

    Wat gaat iedereen goed! Lekker!

    Even heel ego

    Draakje voelt zich weer redelijk en rent weer door de woonkamer. zelf wel opeens enorme spier en botpijn, dus we hangen nog maar een dag.

    Het etentje was geweldig, maar op het laatst wel door en door koud. Volgend jaar opnieuw!

    Het gesprek ging super, en door naar de laatste ronde!

    Ik verdwijn weer even onder een deken
     
    Fortunae vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vanochtend ruim een kilo lichter dan gister maar wel 400 gram zwaarder dan vorige week. Tja eigen schuld maar ben vanaf gister goed bezig :)

    @Cloud9 wat goed een kilo eraf!

    @klaver85 wat fijn dat je dochter zich beter voelt. Hopelijk word je zelf niet ziek! Zou het door het eten in de kou zijn ;). En super, door naar de volgende ronde!

    @Koningsgezin welkom!

    @yaro jammer dat je moeder zo jaloers is en je het liefste dan weer zou vetmesten...

    @Treez ik heb ook zo'n geavanceerde weegschaal, vond ik helemaal niet nodig maar de goedkopere weegschalen deden het niet goed ;). Maar misschien eens 1 keer per week bij gaan houden wat spier, vocht en vet doen. Dat botpercentage weet ik ook niet wat je ermee moet ;)
    Leuk zo'n sportief weekend ook met je dochter!

    @Logan ja misschien beetje kinderachtig maar goed ieder z'n mening ;). Ik zie ook alleen maar om me heen mensen die het wel een makkelijke oplossing vinden. Zeker gezien de risico's (zeker als je kinderen hebt) snap ik dan niet dat mensen zo'n operatie overwegen. En sommigen vallen daarna weer terug in hetzelfde gedrag maar dat gaat dus niet, lichamelijk gezien. Dat heb ik van dichtbij gezien en dat was niet prettig om te zien en dus nog een reden om er niet achter te kunnen staan. Maar ben wel blij voor de mensen voor wie het echt gewerkt heeft en die na jaren nog steeds op gewicht zijn en er blij mee zijn :)
    En nu houd ik er ook over op ;)
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  10. Logan

    Logan Niet meer actief

    :oops: Ik vergelijk het misschien te veel met het 'lekker makkelijk een keizersnee'. Lees mn reactie en hij staat er best bot, zo is hij niet bedoeld. Gok dat ik het wat persoonlijk maak hierdoor denk ik.

    @Snoopy1979 Zoiets is ook frustrerend om te zien. Vind ik ook zeker! Maar ik weet dat er in 'ons' ziekenhuis 100en per week geopereerd worden waarvan het gros wel goed gaat. Obesitas komt vaak ook ergens psychisch vandaan en dan is het soms wel goed om het zo te doen. Je moet daarna ook gewoon goed eten anders gebeurd er nog niks. Maar nogmaals, ik maak het denk ik te persoonlijk.

    @Koningsgezin welkom!

    @Cin1985 sterkte! Ik heb nog helemaal niet gereageerd op je. Het is gewoon super rot en je gevoel mag er best zijn. Logisch dat zo'n aankondiging even aankomt.

    @klaver85 Super! Volgende ronde :)
    Vandaag maar lekker hangen. Hier eindelijk wat aan de betere hand na een week.
     
  11. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ik vind ook de operatie een uitkomst hoor! Oud collega was altijd op dieet maar viel geen gram af. Diëtist werkte ook niet. Ze wilde zoo graag toch de operatie, maar was op dat moment 2kg te licht voor een bmi van 40 dus huisarts weigerde haar door te sturen. Haar eetpatroon was al goed op dat moment, maar de gedane schade kreeg ze niet ongedaan gemaakt. Ik had haar echt de operatie gegund.
    Net als iedereen die wel echt werkt aan verandering na de operatie. De gevallen die ik ken waren gewoon 2 dames die daar echt totaal geen moeite voor deden. Snap ook persoonlijk niet hoe die door de keuring zijn gekomen. Ja ergens ook wel, mijn moeder is psychisch niet in orde maar zou ook makkelijk door de keuring heen komen denk ik. Ze is meester in zeggen wat anderen willen horen. Maar goed, diegene die het niet serieus nemen zorgen wel voor de bijsmaak die anderen krijgen als ze horen over de operatie denk ik.
     
  12. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ken drie mensen in mijn omgeving, die zijn geopereerd en bij alle drie is het een succesverhaal. Flink afgevallen en jaren later nog steeds op gewicht. Van één persoon heb ik het van dichtbij meegemaakt. Hij is 100 kilo blijvend afgevallen. Hij geeft echter aan dat het nog steeds een strijd is, maar dat dit wel het hulpmiddel was wat hij nodig had. Hij geeft ook aan dat hij zonder deze operatie zijn kinderen niet had zien opgroeien. Hij heeft daarnaast wel een heel pittig psychologisch traject gevolgd. Hij at ook echt om psychische redenen en daarvoor is hij behandeld.

    Ik heb ooit weleens gelezen dat het percentage mensen met fors overgewicht dat blijvend afvalt sowieso erg laag is. Een operatie zal dat niet veel anders maken. Het is een hulpmiddel, maar niet de oplossing om even makkelijk af te vallen. Het is jammer dat er mensen zijn die deze operatie in een kwaad daglicht zetten, doordat ze het te weinig serieus lijken te nemen. Of nemen ze het wel serieus en zijn ze gewoon te ziek, te verslaafd aan eten? Voor sommige mensen is het echt het laatste redmiddel op een normaal leven.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  13. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemiddag allemaal!

    @Koningsgezin , welkom!

    @Treez , wat supercool! van die runs!! Heel veel succes en plezier

    @klaver85 , fijn dat het etentje zo leuk was! Ook lekker gegeten?

    Wat betreft zo'n operatie, mijn moeder heeft zo'n operatie ondergaan... Ik heb dus van heel dichtbij gezien wat het deed... en mensen moeten er inderdaad echt niet te licht over denken, het is echt niet niks, en het is ook niet dat je dan op je sloffen zoveel kilo's afvalt! Het is gewoon een flinke steun in de rug... en deze had mijn moeder echt nodig. Ze is ruim 55 kg afgevallen en voelt zich zoveel blijer en gelukkiger!
     
    madameV vindt dit leuk.
  14. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier vandaag voor het eerst echt een moeilijk momentje gehad vanmiddag toen ik alleen thuis was... had tussen de middag iets te snel en iets te weinig gegeten, dus ik had echt trek... heb me nog redelijk kunnen inhouden, wel een half cakeje, drie (kale) cracottes en een banaan gehad.. dus de schade valt nog mee haha

    Staat nu een lekkere lasagne met zelfgemaakte saus en voor mij courgette ipv lasagnebladen in de oven te bakken! yumm!
     
    yaro en Cloud9 vinden dit leuk.
  15. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Verschrikkelijk dat ze het op die manier doet en dan niet blij is met jouw goede vorderingen. Beter langzaamaan met een goed voedingspatroon wat je de rest van je leven vol zou kunnen houden dan dat crashen en weer aankomen. Denk dat ze dat dan nog even door moet krijgen.

    Hier sinds de loop van de ochtend ook ziek. Keelpijn, snotteren en hoofdpijn. Hopelijk trekt het snel weer weg.
     
  16. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Het is inderdaad duidelijk dat er ook heel veel gevallen zullen zijn die het wel nodig hebben en waarbij het wel goed gaat. Alleen om mij heen zie ik allemaal de verkeerde gevallen waardoor je toch een bepaald beeld (onbewust) krijgt. Zelf zou ik nooit voor een operatie hiervoor kiezen, maar dat komt mede doordat ik een hekel heb aan ziekenhuizen.
     
  17. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
  18. yaro

    yaro Niet meer actief

    Dat is nogal vervelend ja, ze is gewoon heel jaloers en extreem op zichzelf gericht. Ik trek het mij niet meer zo heel veel aan al kan ik mij doodergeren aan het proberen om mij 'vet te mesten' of elke keer dat ze spontaan over zichzelf begint als ik een compliment krijg.

    Maar nu zie ik het juist als extra motivatie. Ik ga gewoon laten zien dat ik het echt wel kan. Hoeveel zij ook denkt tegen te werken.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  19. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Koningsgezin welkom en succes!!

    @blike1987 wat fijn dat het jouw moeder zo geholpen heeft. Dat vergt enorm veel kracht, ondanks dat het sneller gaat na de operatie. Voor blijvend resultaat moet je zelf enorm veel werk verrichten en dat haar dat gelukt is is super!
    Wat goed dat je je in hebt gehouden ondanks snaaidrang.

    Hier iets minder grieperig. Nu de oudste 40 graden koorts. De rest zal ook wel volgen ben ik bang.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  20. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik reageer alleen van de geschreven berichten op deze pagina en de pagina voor wat ik onthouden heb

    @Snoopy1979 Klopt het dat je een lijst bij houdt met gewichten? Balen dat je alsnog wel zwaarder bent, maar je weet hoe het komt. En nu weer terug op de goede weg. Wel weer netjes 1 kilo kwijt.

    Wat betreft die operatie. Mijn schoonouders, zwager en oud collega hebben een operatie gehad. Oud collega spreek ik niet meer, maar ik zie natuurlijk mijn schoonouders en zwager nog wel. Allen kunnen minder eten en worden van bepaald eten echt goed ziek. Mijn schoonvader kan bijvoorbeeld nauwelijks warm eten. Oud collega kan geen melkproducten meer nemen. Bij schoonmoeder en zwager gaat het soms fout. Om nou te zeggen dat ze er flink afgevallen van zijn. Ja, dat wel (op mijn schoonvader na, of althans, ik zie het niet aan hem). Mijn schoonvader deed het vanwege zijn diabetes en afvallen kon hij niet zei hij. Hij heeft reuze spijt van de operatie.

    @Treez Wow gaaf! Hoeveel km is dat? Welke tijd denk je neer te zetten ongeveer? Leuk, Mudrun, erg zwaar, maar erg leuk om met je dochter te gaan doen. Veel plezier en geniet van het sportieve weekend.

    @blike1987 Ach, soms heb je wel even een baalmoment.

    Dank jullie wel.
     

Deel Deze Pagina