Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Cloud9 netjes een kilo eraf!


    @Cin1985 ik snap je heel goed. En die gevoelens mogen ook rustig naast elkaar natuurlijk hè. Verdrietig voor jezelf en blij voor je collega

    @yaro pff wat raar zeg van je moeder. Ze hoort je toch de hele wereld te gunnen? Beetje raar van niet meer de enige dikzak in de familie. Mijn ouders zijn juist alleen maar trots mijn vader noemde het me gisteren nog op de bruiloft. Zelf heeft hij niet echt aanleg. Maar hij zei helaas ben jij gewoon anders gebouwd als je zusje en broertje en daarom vind ik het juist zo knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen ( hij is zelf érg van het eten haha ) trouwens yaro goed van je dat je het weer hebt opgepakt!

    @klaver85 ik duim voor je, spannend!

    @Treez wat een sportief weekend zeg! Leuk ook zo met je kindje

    Over de weegschaal ik heb ook zo'n geavanceerde. Maar die geeft totaal andere resultaten dan in de sportschool. Niet qua gewicht maar meer van de rest. Maar goed daar gaat het me eigenlijk ook niet zo om. Wou meer gewoon een goeie weegschaal. En deze synchroniseer je met je telefoon dat vind ik dan weer leuk.

    Voor de lijst ik woog gisteren 71.6 ( vorige week 72.7 of 72.8 geloof ik ) erg blij mee na een weekend geen Weight watchers. Wel bewuste keuzes maar ook veel drank. Vrijgezellendag en kermis. Gister dus de bruiloft gehad. Echt geweldig. Ook weer flink wat drank en we zijn in het hotel blijven slapen dan laat ik dat uitgebreide ontbijt ook niet aan mijn neus voorbij gaan. Morgen gaan we een midweekje weg maar ik wil wel proberen veel te bewegen en me er redelijk aan te houden.
     
    yaro, Fortunae en Cloud9 vinden dit leuk.
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Netjes @madameV ! Zeker na zo'n dag :D veel plezier met het midweekje.

    Hier 71.5, zelfde als vorige week en ik denk dat ik het oké vind. Lastig om definitief te besluiten wel.
     
    yaro vindt dit leuk.
  3. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Mooie gewichten weer dames! Lekker bezig.
    Hier gisteren een dagje efteling en ik heb me echt niet netjes gedragen. Wel normaal ontbeten, maar een te kleine lunch, geen fruit, wel snoep (niet zoveel als mijn 'oude ik' gedaan zou hebben. En bij de pannenkoekenbakker gegeten (zit een hele leuke vlak bij de efteling, 5 minuten rijden met buitenspeeltuin (groot) en leuke binnenspeeltuin en heel veel pannenkoeken maar ook een paar andere gerechten voor degene die niet zo van pannenkoeken houden.
    Heb een hartige pannenkoek als avondeten genomen. Niet gezond, maar niet super slecht. Maar ze hebben daar een 'Belgische' pannenkoek die echt een chocolade feestje is. Die heb ik gedeelt als toetje (had ik voorheen helemaal gegeten). Heerlijk!
    Maar door gisteren gekker te doen, vandaag wel moeite om weer gewoon gezond te eten en niet te snoepen. Dat is me op misschien 10 chipjes na (weer een feestje vandaag) gelukt. Dus wat de weegschaal volgende week ook zegt, ik ben trots op de gedragsverandering die ik heb doorgaan. Ook al is die nog minimaal.
     
    yaro en Cloud9 vinden dit leuk.
  4. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Gisteren een mindere dag gehad doordat ik mij eigenlijk hondsberoerd voelde (helaas nog steeds) en het wel erg druk had. Daardoor te weinig goed gegeten. Hopelijk gaat de verkoudheid snel over (zit echt helemaal dicht).
     
  5. yaro

    yaro Niet meer actief

    @madameV wat fijn dat je familie je zo steunt. Mijn familie zou dat nooit doen. Is bij de meeste niets dan afgunst. Gelukkig steunt mijn schoonfamilie mij door dik en dun. Wat ga je trouwens ongelofelijk hard sinds weightwatchers! Wat goed zeg!! Fijn dat je genoten hebt van de bruiloft enzo en veel plezier met je midweekje weg.


    @Logan, dat mag zeker Ok zijn. Als je je nu oprecht goed voelt bij je gewicht maakt die ene kg verschil met de streefgewicht ook niet veel meer uit toch. Uiteindelijk is gewicht slechts een getalletje. Je bent al zooooooveel afgevallen. Al snap ik dat het moeilijk is om definitief te besluiten dat het Ok is.

    @Fortunae daar mag je zeker trots op zijn! Wat goed dat je minder hebt gegeten dan normaal bij de Efteling, maar toch genoten hebt! En goed dat je de snaaidrang gisteren hebt weerstaan.

    @Cloud9 beterschap!


    Hier de verkoudheid en koorts weer ingeruild voor behoorlijke hoofdpijn. Ik hoest mij nog steeds een ongeluk (wil ook bewust niet weten hoeveel punten hoestdrank zou moeten zijn want dat heb ik echt nodig nu) en nog steeds mijn mond vol aften, die behoorlijk ontsteken.
    Oudste dochter ook nog steeds griep, baalt enorm want vandaag is de eerste keer schoolzwemmen. Sochtends heeft ze nog niet zoveel last maar smiddags komt de koorts en hoofdpijn weer opzetten.

    Gelukkig verder nog niemand in het gezin het te pakken.

    Vanavond moet ik weer naar de WW cursus. We krijgen een nieuwe coach en stiekem ben ik als de dood voor de kennismaking. Ik kan niet goed tegen pushende mensen of negatieve mensen. Dus als zij niet net zo positief is ingesteld als de huidige dan zal ik voortaan waarschijnlijk alleen wegen en direct weer vertrekken.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  6. Logan

    Logan Niet meer actief

    Klopt ook @yaro :). Ik vind alleen het afvallen veel makkelijker dan op gewicht blijven. Als ik dan nu zeg, 'het is wel goed zo', ben ik bang dat ik weer met allerlei slechte gewoontes ga beginnen.
    Wat stom van je familie zeg! Zou je juist niet verwachten van familie.
    Hopelijk is je nieuwe coach wel leuk. Ik zou het ook erg balen vinden als je een stomme coach zou hebben...

    @Fortunae Zulke dagen zijn gewoon onmogelijk goed teveten. Op pretparken is vaak amper gezond eten te vinden en al is het er wel, het ongezonde roept je veel meer. Die chocolade pannekoek klinkt wel goddelijk trouwens !
     
    yaro vindt dit leuk.
  7. Cin1985

    Cin1985 Bekend lid

    5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @madameV goed dat je zo hebt kunnen genieten van/op de bruiloft, moet ook kunnen! Heel veel plezier met je midweekje weg! Met veel bewegen kon je een heel eind.

    @Logan wat een prachtig gewicht heb je bereikt, daar mag je trots op zijn! Kan me voorstellen dat het lastig is de knoop door te hakken en vrede te hebben met waar je nu bent. Nu is het belangrijk om goede keuzes te blijven maken.

    @yaro wat naar dat je moeder zo reageert... Ze moet toch ontzéttend trots op je zijn! Hoop dat je van anderen wel de waardering krijgt die je zo verdient! Knuf van mij, je doet het super!!!

    @Cloud9 wat balen zeg dat je ziek bent!! Er zijn op het moment zoveel mensen ziek! Is ook niet gek met dit veranderende weer... maar daar heb jij nu niets aan...! Probeer je rust te pakken op momenten dat het kan, beterschap meid!

    @Fortunae daar gaan we ook allemaal voor; het maken van goede keuzes! Jezelf straffen hoort daar niet bij, dus wél genieten met zo'n dagje, maar kiezen wat je écht wil en niet eten om het eten. Top gedaan!

    Hier voor de lijst: huidig gewicht: 97.2kg, afgevallen deze week: 1.7kg, in totaal afgevallen: 11.7kg. Dus hier wel blij;) nog 2.2 tot mijn eerste streefdoel. Dan gaan we samen lekker naar Kijkduin, wandelen op het strand en heerlijk eten!! Komt nu wel dichterbij!!
     
    yaro, Cloud9 en madameV vinden dit leuk.
  8. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @madameV geniet van het midweekje weg! Heerlijk, geeft altijd zo veel nieuwe energie!

    @Logan ik hoop dat je het vol kan houden door gewoon lekker gezond te eten en soms lekker te genieten van een vette hap. Dan zou je qua gewicht constant moeten blijven. Als je genoeg lekkere gezonde recepten hebt, moet dat wel lukken, toch?

    @yaro wat erg, en dan ook nog bewust, vind ik toch wel heel erg. Mijn moeder kan ook soms domme opmerkingen maken, die mijn zelfvertrouwen neerhalen, maar dat doet ze niet extra.

    @Cloud9 het heerst blijkbaar erg op het moment! Hoop dat je er snel beter bent

    @Cin1985 lekker! Gaat heel goed!!!!

    @hier na een dag 40 koorts en gisteren nog wat hangerig, voelt ik me weer stukken beter. Die dagen heb ik ook echt gebunkerd! Altijd als ik ziek ben snak ik naar veel en vet eten, voor mij werkt dat blijkbaar prima want ben nooit lang ziek.

    Voor de rest hoop ik vandaag wat te horen van het bedrijf waar ik voor gesolliciteerd heb, weet echter niet of dat zo snel gaat. De oudste (21 maanden) heeft gisteren op de wc geplast dus dat gaat ook allemaal lekker.

    Straks nog even voor het spiraaltje en een weekmenu in elkaar gooien.

    @lijst 79.9 voor deze week!
     
    yaro vindt dit leuk.
  9. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Lastig hè Logan dat herken ik wel. Mijn doel was eigenlijk 72. Behaald dus. Ik wil nu kijken of ik 68 kan halen. Dat is zeker15 jaar geleden denk ik. Maar wanneer je stopt en dan. Dat insluipen gaat zo makkelijk weer hè.

    Idd yaro. Sinds ww ga ik hard. Daarvoor natuurlijk ook al een maand hard gewerkt maar sinds ww nu 9.2 in 9 weken! Zaterdag rond ik mijn 10e week af. Hopelijk kan ik zeggen ,-10 in 10 weken. Dat is echt bizar veel. Maar heb totaal geen honger sport veel en voel me erg goed. Nu wel zo een midweekje weg maar ga bewuste keuzes maken en keukenweegschaal gaat mee. Wat vervelend van je familie bah. Zo hoort het niet te zijn. Gelukkig dat jesv zo positief is

    Cloud beterschap!!

    Fortunae dat klinkt iig als verstandig kiezen. Je moet ook lekker genieten. Het gaat niet om hoe snel als je er maar komt waar je wil is goed toch?
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  10. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Logan, is het een idee om heel bewust iets vaker ja te zeggen, zonder los te gaan aan eten. Totdat je op een punt bent van "dit kan ik mijn hele leven wel volhouden". Geen idee of het voor iedereen zo werkt hoor. Iemand die ik ken let niet meer op bij bepaalde feestjes en vakanties. Bij een zomervakantie gaat ze enkele weken daarvoor op dieet en enkele weken daarna en dan blijft ze rond haar huidige gewicht. Bij uitjes ed de balans vinden door dagen ervoor en erna beter op te letten. Maar met 'gewone' dagen is ze niet meer zo streng, al gaat ze ook niet compleet los. Ik zou zelf heel blij zijn als ik die balans zelf ook kan halen.

    Even een ander vraagje aan jou (en anderen die veel afgevallen zijn) jij bent veel afgevallen. Is jouw huid helemaal mee terug gegaan? Ik sta nu dus in totaal op bijna -32 en van mijzelf al veel striae op armen en benen door de groei en daarnaast mijn buik en zij compleet bedekt met striae. Een slappe buik was ik 100% vanuit gegaan, maar merk dat mijn armen, benen en borsten sinds een paar kg behoorlijk los in het vel zitten en dit vind ik stiekem toch wel heel naar :(

    @Cin1985 dank je! En wat ga je snel zeg! Wat goed!

    @klaver85 fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik heb ook altijd trek in vet eten als ik ziek ben, gek hè. Wat goed van je oudste zeg!!

    @madameV wauw wat goed -9,2 in 9 weken. Tot -14 (bij weight watchers) ging het bij mij ook hard. Daarna plateau en vakantie. Nu gelukkig weer naar beneden.


    Vandaag ben ik weer terug naar beneden aan het gaan. De 1,1kg van vorige week is er af met nog meer. Hopelijk vanavond op de cursus ook.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier weer de tabel.

    @Koningsgezin als je alle info doorgeeft zal ik je er volgende week ook bij zetten.

    Ik mis trouwens nog steeds @Victoria30. En de afgelopen dagen @Mariechantal.

    Misschien dat ik straks nog tijd heb om te reageren. Hier gaat het qua eten in ieder geval goed al val ik de laatste dagen niet af, maar heb ook te weinig gegeten volgens myfitnesspal (of teveel bewogen ;))

    knop.JPG
     
    blike1987 en Cloud9 vinden dit leuk.
  12. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Snoopy1979 dank je voor de lijst weer.

    Hier bij de cursus -1,6kg. Meer dan ik verwacht had, dan is het volgende week waarschijnlijk weer iets minder dan verwacht. We zullen zien.
     
    Fortunae, madameV en Cin1985 vinden dit leuk.
  13. Cin1985

    Cin1985 Bekend lid

    5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @yaro wauw!! Ook al zo'n goede week!! top hoor!
     
  14. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hey allemaal,

    Gaat lekker bij de meeste aan het lijstje te zien! Goed bezig dames!
    Hier zondagavond lekker uit eten geweest met twee vriendinnen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet echt heb ingehouden, maar wel hééérlijk gegeten :) Daar kan ik weer even een tijdje op teren! Nu weer even een paar dagen streng, want donderdag weer wegen!

    @Snoopy1979 , balen dat het afvallen even niet lukt... maar idd misschien omdat je wat meer beweegt? Volgende week is er vast weer wat af!
     
    madameV vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo ben ik weer even :)

    Hier gaat het op zich goed, gister wat gesnoept maar de dagen ervoor (te) weinig op, doordat ik veel had gefietst en gewandeld. Had elke nacht honger en dat slaapt niet zo lekker ;). Gewicht na gister weer omhoog gegaan, nu wil ik gewoon netjes alle nodige calorieën gaan eten en hopen dat ik dan weer verder afval.

    @blike1987 doe mij zo'n snaaibui van een half cakeje, 3 cracottes en een banaan! Ik eet echt andere dingen als ik wil snaaien :oops:;)
    Dat ik afgelopen week was aangekomen kwam door het vele snoepen het begin van die week. Ben nu alweer een paar dagen goed bezig, viel de eerste dag meteen 1,1 kilo af en blijf nu hangen... maar ik houd gewoon vol! Als ik nu weer teveel ga snoepen gaat het er al helemaal niet af ;)
    Hang nu nog steeds rond de 86 dus hoop dat ik er voor zaterdag wel wat af heb! Staat wat mooier in de tabel ook ;)

    @Cloud9 hè bah ook al aan het kwakkelen, beterschap!

    @yaro nou inderdaad, laat je moeder maar eens zien dat jij het wél kan, hoe zeer ze je ook tegen wil werken! Beterschap voor jou en je dochter! Hoe was je nieuwe coach, hoop dat het meeviel! Wel heel netjes -1.6!

    @Treez hoe was het dit weekend; het lopen en de mudrun? Ben trouwens wel benieuwd wat jij eet op een dag aangezien jij ook aardig wat beweegt toch? Fiets en wandel je ook veel of is het vooral hardlopen?

    @madameV wat goed dat je toch bent afgevallen ondanks alles! Leuk dat het zo'n geslaagde bruiloft was! Geniet van je midweekje weg!

    @Logan joh ik zag net pas dat je al minder weegt dan je streefgewicht van de tabel! Ja lijkt me moeilijk hoor om te zeggen dat het zo goed is. Maar ja, goed is goed ;)
    Ik snap wel dat je bang bent dat je met allerlei slechte gewoontes gaat beginnen. Maar gewoon doorgaan zoals je deed, dan moet het goedkomen!

    @Fortunae je hebt je gedrag in ieder geval aangepast aan wat je normaal zou doen, dat is al super! Uiteindelijk ga je er daarmee wel komen en af en toe genieten moet ook kunnen!

    @Cin1985 wat ben je veel afgevallen, goed hoor!

    @klaver85 gelukkig voel je je weer wat beter! Ondanks het bunkeren toch afgevallen :thumup:
    Had je nog iets gehoord van het bedrijf? Spannend hoor!
     
  16. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @Snoopy1979 even snel tijdens de bv.
    Nee nog niks gehoord! Verschrikkelijk! Alleen dat al mijn gegevens verstuurd zijn naar de toekomstige (hoop ik) werkgever. Ik heb van nature al weinig geduld...

    Vanochtend 80.4 dus.... snoepen heeft er toch wel ingehakt.

    Vanavond eten we cannelloni met ricotta en spinazie.

    Morgen zoete aardappels gevuld met kikkererwten en feta met een stuk vis (weet nog niet welke, eens kijken wat de vriezer zegt;))
     
  17. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @klaver85 , dat klinkt goed! Zoete aardappel met kikkererwten! Heb je daar een recept van?

    @Snoopy1979 , ja voor een snaaibui viel het mij ook nog mee :p Gek is dat hé? dat je soms ineens dagen stilstaat op de weegschaal en het dan per dag een kilo kan schelen (daarom moeten we eigenlijk ook niet tevaak wegen.... maarja :roflmao:)
    Ik eet eigenlijk nu zelfs meer dan toen ik niet aan het afvallen was... heb echt geen honger! Alleen anders, meer groente enzo...
     
  18. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat goed yaro! Toch nog afgevallen!! En best veel ook! Of is dit voor 2 of meer weken?

    Kom op Snoopy je kunt het succes!

    Mijn vriend wil ook graag afvallen. Hij doet er ook wel zijn best voor maar zal nooit iets afslaan in gezelschap. Lees taart op verjaardagen etc. Heb hem nu voorgesteld dat hij mijn Weight watchers abonnement overneemt. Ik heb hem voor 3 maanden en ben zaterdag 10 weken bezig. Ik vind het spannend om eens zelf te gaan proberen maar scheelt dat hij dan de app nog heeft zodat ik nog eebs kan spieken. Hij was eerst een beetje huiverig want veel werk qua invullen etc maar dat gaat steeds makkelijker, ik zal hem helpen en ik hoop dat als hij in een maand tijd een mooi resultaat haalt hij misschien nog even door wil gaan. We zullen het zien. Ik vind hem goed zoals ie is maar ik weet dat hij het vooral zelf ook graag wil hij niet alleen wat concequenter worden.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  19. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Snoopy1979 goed dat je je weer zo herpakt!

    @madameV was van 1 week.
    Kan hij dat zo overnemen ja? Wauw dat is goed om te weten zeg! Misschien ga ik dat ook wel doen als ik ben waar ik wil zijn. Vriend wilt ook afvallen maar hij eet te weinig op zijn werk omdat ze te strak inplannen heeft hij nooit pauze. En daardoor geen gezond eetpatroon. Heel slecht eet hij niet, hij gaat naar de sportschool maar er gaat niks af. Dus waarschijnlijk ligt het echt aan dat eetpatroon. Weet alleen niet of WW daar iets aan kan veranderen, maar misschien tegen die tijd wel want hij is aan het solliciteren en ik ben nog niet op streefgewicht.


    De nieuwe coach is even wennen. Vriendelijk wel, maar toch ook afstandelijker en volgens mij gaat zij heel erg stampen over weight watchers. Beetje "wij zijn weightwatchers wij zijn de beste" praatjes. Voor velen vast motiverend maar ik heb meer aan "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg".
    Moet de aankomende weken maar eens zien hoe het gaat.

    Net nog 1.20 uur gewandeld. Was weer heerlijk!
     
  20. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    @madameV , wat handig! Dat hij het zo kan overnemen! En wat goed dat je het nu zonder gaat doen!! Je kan het!

    @yaro , dat is wel belangrijk hé? Dat het klikt met een coach, maar misschien moeten jullie gewoon nog een beetje aan elkaar wennen!

    Hier vanmorgen even ochtendje werken. Vanmiddag nog even huis schoonmaken en dan vanavond lekker met een vriendin een stuk wandelen! Morgen op de weegschaal! Ben benieuwd! Wil héél graag onder de 90 duiken deze week!
     

Deel Deze Pagina