Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh bij jullie geen sneeuw dus? Wij hebben verder ook niet meer gesleed, jongste wilde niet meer, wilde aan de slag met haar kamer ;)
    Kon je niet schaatsen door datgene waarvoor je naar de huisarts bent geweest?
    Mindfulness is lastig inderdaad, ik val vaak snel in slaap dus daar moet ik op letten als ik het in bed doe ;)
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben stiekem wel jaloers hoor dat jij gewoon afvalt terwijl dat eigenlijk je bedoeling niet meer is ;)
    Maar lijkt mij moelijk hoor, hier weer balans in vinden.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  3. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    De balans is inderdaad moeilijk te vinden. Ben ook bang als ik het teveel los laat dat het dan weer te ver om hoog gaat maar dit was ook niet de bedoeling. Vanochtend weer gewogen en weer naar beneden (73,7). Ik snap er niets meer van. Ben gisteren (voor mij gevoel) los gegaan en toch weer afgevallen. Hebben pannenkoeken gegeten, groot toetje en ik heb chips gegeten. Daarnaast goed ontbeten en tussen de middag goed gegeten. Snap er niets meer van. Vandaag een feestje en mag dus gebak hebben (kan het nu dus wel gebruiken) en we gaan met een groep patat eten. Hopelijk helpt dat een beetje.....zucht. Gewicht blijft een lastig iets.
     
  4. Sprankeltje

    Sprankeltje Actief lid

    20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @Snoopy1979 dat is inderdaad de reden en voorlopig ben ik daar nog niet klaar mee vrees ik. Dat gooit m'n ww plannen ook een beetje in de war. Ben nu geneigd om te gaan eten terwijl ik juist het tegenovergestelde zou moeten doen nu ik niet kan lopen.

    Daarnaast iedereen hier in huis ziek door de griep en pak zelf helaas ook een staartje mee. Extra lastig en vervelend nu maar het is even niet anders. Iedereen is volgens mij de pineut geweest de afgelopen tijd. Zoek zelf ook

    Op wat voor manier probeer jij aan mindfulness te doen? Ik vind het best lastig om datgene te vinden wat past.
     
  5. Sprankeltje

    Sprankeltje Actief lid

    20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    Cloud9 misschien lukt het je door extra's aan je normale eten toe te voegen. Roomboter op brood ipv dieetmargarine, volle kaas en melkproducten. Dan neem je wel extra calorieën en gezonde vetten tot je zonder dat je gaat snoepen, snacken en je eetpatroon gelijk blijft qua hoeveelheden. Misschien helpt dat je gewicht te behouden en is het mentaal makkelijker omdat het voor je gevoel valt onder gewoon eten ipv ongezond eten.

    Veel plezier op de verjaardag en lekker genieten van het gebak en het eten.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar is het heel erg als je nog iets meer afvalt, nee toch? Qua gewicht kan je het nog prima hebben. Verder zou ik ipv meer gaan snoepen en snacken wat meer voedzaams nemen op een dag. Misschien grotere maaltijden of grotere tussendoortjes? Wat eet je nu op een normale dag?
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Sprankeltje ja heel vervelend als je niet kan lopen. Dan zit je maar een beetje te hangen en krijg je de neiging om te gaan snoepen, terwijl als je erop uit gaat je je veel beter voelt en minder neiging hebt om te snoepen. Geen idee wat je hebt en hoe lang maar zijn krukken een optie? Of heb je die al? Dan kan je toch een wandelingetje maken.
     
  8. Sprankeltje

    Sprankeltje Actief lid

    20 sep 2015
    216
    71
    28
    NULL
    NULL
    @Snoopy1979 die heb ik inderdaad al en daardoor iets meer beweging dan begin van de week.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  9. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Heyyy allemaal,

    Ik kom me ook weer eens melden!
    Weer terug van een heerlijke week wintersporten! Was echt superfijn en heb ontzettend genoten. Heb me niet echt in kunnen houden qua eten helaas... heb nog niet op de weegschaal durven staan, dat doe ik donderdag wel weer, en dan beginnen we vanaf daar gewoon weer..

    Ben trouwens wel weer begonnen al hoor! Gisteren lekker sla met vis gegeten en vanmorgen alweer lekker een klein uurtje gewandeld :)
     
    Manna, wennepen80 en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  10. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Dank je wel voor de tip. Mijn moeder zei dit toevallig ook vandaag. Gaan we dus doen!
     
  11. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik ontbijt nu in de ochtend met twee boterhammen en wat yoghurt en melk. Tussen de middag ook twee boterhammen en wat snack komkommertjes of tomaatjes. Tussendoor eet ik 3 stuks fruit. Avond eten is aardappelen of iets van rijst met groenten en een stukje vlees. Soms neem ik 's avonds nog wat yoghurt of fruit. Leek mij voldoende. Daarnaast neem ik nu twee keer op een dag een snoepje ( dropje of klein chocolaatje). Dit weekend dus wat extremer gesnoept. Ben benieuwd morgen op de weegschaal.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Kan ook zijn dat je lichaam nu nog in een soort afvalstand staat en de balans nog moet vinden. Volgens mij eet je voldoende en gezond (als je niet extreem veel of zwaar sport ernaast) dus ik zou er niet te veel naast gaan snoepen voor als je lichaam weer uit die stand gaat en weer gaat opslaan.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  13. Cin1985

    Cin1985 Bekend lid

    5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Ik lees hier goede verhalen meiden! En Cloud, komt vast goed, je eet voldoende!
    Hier gaat het knopje maar niet op... gestresst dus inmiddels ook weer een koortslip vanaf vrijdag ... beetje afval-moe... echt even een flinke dip... ook echt verdrietig als ik weer een reep chocola heb weggewerkt, maar kan het niet laten.. Vaak er echt van.. maar voor de lijst dus naar weer -... durf ook niet op de weegschaal te staan...
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  14. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Sport niet extreem, fiets wel even iedere avond een kwartiertje omdat bewegen gezond is (voorheen deed ik iedere keer een half uur, dus al iets geminderd). Dacht inderdaad dat ik ook wel goed at. Van het weekend als uitzondering inderdaad iets te veel slecht gegeten maar dit is zeker niet de nieuwe trend. Wil straks niet opeens weer 10 kilo zwaarder zijn dus gaan gewoon netjes zo door en hopelijk vind mijn lichaam snel zijn balans!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja joh je doet het prima. Dan is het gewoon de nieuwe balans vinden dat lukt je echt wel :)
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ziet er goed uit. Misschien wat meer eiwitten en gezonde vetten toevoegen? Qua eiwitten bv een eitje of skyr, qua gezonde vetten misschien wat noten? Noten zijn gezond en bevatten veel calorieën dus zal er misschien sneller voor zorgen dat je niet meer afvalt.
     
  17. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @Cloud9 hoewel ik stiekem ook wel een beetje jaloers ben, lijkt het me ook heel lastig. Lijkt inderdaad of je lichaam een soort van in afvalstand staat. Goede tips hier voorbij zien komen.
    Ik wou dat ik kon eten wat jij eet en niet aankomen :oops:

    Ik heb trouwens nu ook een hometrainer. Ik probeer elke dag minstens een half uur te zitten maar liever 42 min (zo lang duurt een aflevering van een Netflix serie die ik nu kijk :roflmao:)
     
    Cloud9, wennepen80 en Blijdorp vinden dit leuk.
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Balen zeg! Herken je gevoel zo erg! Geef gewoon even toe aan je dipje, kan gebeuren. Als je heel erg gaat balen worden de emoties alleen maar erger en wordt het nog moeilijker het op te pakken. Hopelijk zit je snel weer in de juiste flow!
     
    Cin1985 en Cloud9 vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
  20. Cin1985

    Cin1985 Bekend lid

    5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    @Snoopy1979 thanx voor je lieve woorden! Aan de ene kant denk ik ook steeds; ik meld me wel af voor dit groepje, maar vind toch voor mezelf dat ik de confrontatie aan moet blijven gaan en zien dat ik weer een week niet goed bezig ben geweest voor de lijst. Hoop dat dat op een gegeven moment ook weer gaat stimuleren om weer door te zetten...! Daarom blijf ik hier gewoon! Ook op de lijst!!
     
    Cloud9 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina