Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maar vlees is op zich niet erg toch ?
    Heb ik iig altijd begrepen.
    (Zolang je het natuurlijk zonder sausjes etc eet )
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het ligt er wel aan welk vlees. Kipfilet prima, maar varkensgehakt is bijvoorbeeld erg vet.
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow oke. weer wat geleerd.
    Nu eten wij gelukkig niet zoveel varkensvlees i.v.m. mijn man zijn darmen die daar slecht op reageren.

    Gisteren was ik best trots op mezelf. Heb mijn man en de kinderen ´s middags de taart op laten eten en ´s avonds heb ik borrelnootjes geweigerd. Normaal eet ik samen met mijn man zo´n zak leeg.
    Op het werk netjes fruit als tussendoor genomen.

    Vandaag ben ik vrij en dat zijn vaak wel de dagen dat ik tussendoor dingen ga eten die helemaal niet nodig zijn. Dat wil ik vandaag dus anders doen.
    Ik heb iig al mijn extra beweging gehad. Was Levi zijn tussendoortje vergeten dus moest weer heen en weer naar school op de fiets
     
  4. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik probeer ook zo veel mogelijk te fietsen. Zeker net de mooie werk lukt dat prima. Ik zit deze maand al op 240 km (wel een ebike) en we hebben al een 2,5 week niet getankt en de tank zit nog steeds half vol. Scheelt ook een hoop.
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Netjes ! Ik werk 3 dagen in de week op 14 km afstand. Dat is in combinatie met de kinderen echt niet te doen op de fiets
    In het dorp doe ik wel alles op de fiets of lopend.
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wat een leuke banner heb je :thumup:
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier vandaag weer 2 ons eraf; dus nog steeds boven de 65 kg :(
    Ik schommel daar nu al 5 weken net boven......
     
  8. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Frustrerend he als je daar steeds net boven blijft hangen
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier op de terugweg van de camping en ben wel een beetje bang voor de weegschaal :oops:. Heb me echt wel goed ingehouden, maar bijna elke dag bbq en een paar keer uit eten (waarvan 1 keer pizza) schiet niet op met ww ;). Qua snoep (en dat is toch wel een ding bij mij ;)) de afgelopen week een koekje, 80 gram witte chocola, 3 ijsjes op en wat suikervrije dropjes op. Dus dat valt echt mee. Maar wel aardig wat vlees op (laatste keren met name kipfilet) en veel stokbrood met knoflooksaus (en geen light mayo, zou ik zelf wel voor kiezen maar ja met familie op vakantie).
    Heb wel de app zo goed als mogelijk ingevuld en heb zowaar nog active points over ;). En heb geen gewone frisdrank op, alleen light.

    Zal snel even op iedereen reageren, nog een uurtje rijden en dan uitpakken, wassen en boodschappen doen.
     
  10. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hopelijk valt het mee.
    Ik vind het ook altijd lastig op vakantie hoor. Zeker met mijn man erbij. Die `MOET` dan echt iedere avond chips of nootjes. Normaal haal ik dat thuis alleen voor het weekend maar op de camping hebben we een mini koelkast waardoor je om de dag naar de winkel moet en dan pakt hij dat toch weer mee. Voordeel voor hem is dat hij geen voedingsstoffen opneemt en dus ook amper aankomt.
    Voor vanavond heb ik voor mezelf Japanse mix gehaald. die zijn volgens mij goed te doen qua calorieën (en niet echt mijn favoriet dus dan heb ik genoeg aan een klein bakje )

    Mijn voordeel op vakantie is dat de kids echte aardappelen, groente, vlees eters zijn. Dit eten we dan op de camping ook zeker 3x per week.
    Pasta's etc eten ze allemaal niet. Vind het soms erg moeilijk om iets te verzinnen dat gezond is en wat de kinderen ook eten.

    Qua drinken leef ik vooral op koffie, thee, water en melk. Fris een enkele keer op vakantie en heel soms een glaasje sap. Probeer nu wel meer water te drinken.
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben gewoon 200 gram afgevallen afgelopen week! :):eek::cool:
    Gister wel een goede balansdag gehad, en man at pizza en oudste frietjes, ik heb zelf gewoon salade gegeten :)
     
    Cin1985 vindt dit leuk.
  12. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik ben 100 gram afgevallen , niet veel maar tis iets ...
    Volgende zaterdag vertrekken wij ook op vakantie ben benieuwd als ik terugkom of ik ben bijgekomen of afgevallen. Ik hoop het laatste ;)
     
  13. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Alle kleine beetjes naar beneden zijn meegenomen :thumup:

    Wij gaan morgen met vrienden bbq-en op de plas.
    Vrienden hebben kippendijsate , worst , hamburger en speklap.
    Ik ga proberen kip en hamburger te krijgen, laat het stokbrood staan en neem een salade en komkommer mee.

    Vanavond zelfgemaakte aardappelschijfjes uit de oven met sla en een zelfgemaakte hamburger
     
  14. deesjuh

    deesjuh Niet meer actief

    Mag ik me hier melden;) ga vanaf maandag beginnen om af te vallen.
    Met gezond eten en trainen en werk al veel maar daar val ik niet vanaf alleen me benen en armen worden sterker.
     
  15. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom bij de groep !
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo, ben ik weer. Eerste dagen op de camping had ik gewoon 3g of 4g maar daarna helemaal niet meer. En wifi ging ook maar moeilijk in het hoofdgebouw.

    @Kaatje85 wat nelta al schreef, varkensvlees is best vet en bij ww moet je dan punten tellen. Bij kip niet :). Vandaag beenham op en dat is ook niet veel punten. Magerder stuk van het varken denk ik dus.
    Goed dat je de taart hebt laten staan en nog wat extra beweging gehad. Ik fiets en wandel heel veel, 6,5 km naar mijn werk 4 dagen per week en in de pauzes wandelen we (in totaal een uur). Tikt lekker zo aan zo met bewegen! Als ik de kinderen naar sport heb gebracht ga ik ook wandelen, dat ligt in de vakantie even stil. Maar heb vanmiddag wel een uurtje gewandeld, wonen op 10 minuten lopen van een klein bos dus heb daar lekker gewandeld.
    Auto gebruik ik bijna nooit. 1 keer per maand ofzo ;)
    De avonden op de camping vind ik qua tussendoortjes wel lastig als ik dan alleen met mijn man zit. Nu waren we met familie en aten we laat en aten we daarna niets meer. Miste het ook niet eigenlijk. Ben wel benieuwd over 3 weken, dan met het gezin 2 weken weg, hoop dat ik me dan in kan houden. Is me al die jaren nog nooit gelukt ;). Maar nu denk ik dat het wel gaat lukken!
    Succes met de bbq! Klinkt als een goed plan! Speklapjes vind ik zo vies, dat kost me in ieder geval geen moeite om te laten staan. Maar worstjes zo lekker van de bbq ;)

    @nelta wat balen dat je maar rond die 65 blijft schommelen! Misschien een dagje wat meer eten om je verbranding een boost te geven?

    @wondertjes1992 beter iets dan niet toch! Hoop voor je dat je afvalt op vakantie!

    @deesjuh welkom en succes! Als je ook in de tabel wil, wil je dan je lengte, startgewicht en streefgewicht doorgeven? En je weegdag.
     
  17. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wow aan beweging geen gebrek bij jou. Toevallig ben ik vorige week in mijn pauze 20 minuten gaan wandelen maar was er eigenlijk te warm voor ( Ik moet een lange broek aan op het werk, en dan wandelen in de volle zon )

    Vanmiddag hebben we kibbeling bij de visboer gehaald. Daar zaten we vanavond eigenlijk nog best vol van dus alleen een hamburger op de bbq bereid met een salade erbij en de aardappelen niet gemaakt.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wandel ook in lange broek, erg warm inderdaad maar op kantoor hebben we airco dus kan ik weer lekker afkoelen :)

    Ik ben vanavond niet zo goed bezig, chips en chocola.... Morgen weer oppakken en hopelijk maandag (weegdag) dan ongeveer het gewicht van vandaag.
     
  19. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goede dag gehad. Best trots op mezelf.
    Waren met vrienden op de plas incl bbq.
    Heb uiteindelijk 2 borden zelfgemaakte salade op , 1 kippendijsate stokje , 1 stukje stok brood net kruidenboter voor de smaak , paar stukjes komkommer en een handje Japanse mix.
    Verder aan het water gezeten terwijl de rest op wijn en radler zat .
    Morgen weegdag. Heb er een goed gevoel over
     
    Cin1985 vindt dit leuk.
  20. Cin1985

    Cin1985 Bekend lid

    5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Ha meiden, ben niet meer zo actief maar lees wel mee! Motiveert me ook! Zit bijna weer op mn gewicht waarmee ik in de tabel sta.. schommel steeds 1kg eronder of erboven.. nu vakantie en ml is ook thuis.. komende 2 weken gaan dus wat lastiger worden, daarna gaat hij weer aan het werk. Dan gaat t bij mij altijd veel beter, hihi!
    Zie dat er veel nieuwe meiden bij zijn gekomen en dat veel van ons echt super goed bezig zijn! Keep the spirit!!!
     

Deel Deze Pagina