Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn weer onderweg naar huis. Thuis meteen wegen, ben erg benieuwd en toch wel bang voor een paar kilo erbij. Maar goed, heb genoten en me niet laten gaan, dat vind ik al heel positief :). Zijn veel uit eten geweest en tussendoor een keer een frietje gegeten. Gister wel 2 uur gewandeld en een uur gezwommen (bijna elke dag gezwommen), dus wel lekker wat calorieën verbrand :)

    Vanaf maandag of dinsdag ga ik weet actief mees meeschrijven :). Maandag nog niet denk ik want druk op het werk na een week weg!

    @madameV nog gefeliciteerd met je dochter!
    @Jolandaa welkom en succes!
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  2. yaro

    yaro Niet meer actief

    Hier ook erg druk. Ik reageer later even op iedereen.

    Gisteravond chinees gehad en dit keer niks zwaarder. Misschien toch nog een hele kleine - deze week. Of ik moet het vocht eerder nog kwijtraken. We zullen zien.
     
  3. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ben benieuwd @Snoopy1979 !!

    Ik ben gister ook uit eten geweest. Heb het netjes bij tomatensoep en mixed grill gehouden en een beetje salade. Geen frietjes etc of stokbrood met kruidenboter.

    Voor een lijst. Ik weeg 79.9 zoo blij weer de 7 in beeld. Ben vanaf zondag 0.9 kwijt.
     
  4. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Nou euhm, niet zo goed.
    Heb mijn kop weer heel diep ingegraven, wat echt niet de bedoeling was, maar het was even te moeilijk.
    Heb wel veel gefietst, maar echt onbehoorlijk gegeten.
    Mijn hoofd komt langzaam weer boven. Vandaag druk, maar morgen ga ik echt weer goed verder. Nu 2 weken niet echt goed bezig geweest en het voelt gewoon minder lekker. En hoewel ik dat opmerkingen is het toch zo moeilijk.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Woog net 86,6, morgenochtend wellicht 85,9 en zou dan 1,5 kilo aangekomen zijn. Balen maar wel verwacht, nu weer in het normale ritme :). Vanavond ook teveel gesnoept, maar wel beheerst. Moet dat eigenlijk ook niet meer doen, zeker niet na zo'n week. Zometeen slapen, ben op ondanks dat de reis maar 3,5 uur duurde. Verliep allemaal prima op zich met zwager, schoonzus en nichtje maar is toch heel anders dan met z'n vieren op vakantie ;). Nu aftellen naar de Efteling vrijdag t/m maandag, even kijken hoe ik dat met eten doe, wil de komende 3 weken tot de vakantie in Frankrijk toch echt wel afvallen tot de 83 kilo. Gelukkig betekent de Efteling ook veel lopen dus als ik me qua eten netjes gedraag moet dat goed komen ;)

    @madameV wat goed de 7 in zicht! Ik kijk daar ook echt zo naar uit!!!
    @Fortunae oh wat balen... echt zo moeilijk hè om daar weer uit te komen.
    @yaro hoop dat je gewicht mee gaat vallen!
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Goedemorgen,

    @Snoopy1979 gelukkig verwachtte je het zelf al. Je hebt daarnaast ook echt genoten, ik persoonlijk vind dat het moet kunnen in de vakantie.

    Donderdag niet aan meten toegekomen. Begon keihard te regenen! Nu dus dinsdag meten.

    Zo naar lesje bodypump, zin in!
    Gisteren 2 bikinis besteld dus extra gemotiveerd om te sporten en gezond te eten.
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ben er ook weer. Twee weken met etentjes, bbq's en uitgebreide lunches weer overleefd. Vandaag weer netjes in het gareel en ik ga morgen wel de schade wegen. Gisteren de laatste bbq gehad, dus het lijkt mij verstandiger dat ik vandaag nog even niet weeg :rolleyes:.

    Cloud wat knap dat je je zo hebt ingehouden tijdens je etentje en toch hebt genoten! Dat wil ik ook beter kunnen.

    Snoopy valt mee na je vakantie. Die anderhalf kilo zijn er vast zo af als je even een paar dagen goed streng bent. Vaak is het ook een deel vocht.

    Jolandaa welkom en heel veel succes!

    MadameV wat fijn dat de 7 weer in beeld is. Gefeliciteerd!

    Lovely83 een bikini motiveert wel. Ik heb net ook een nieuwe gekocht. Ik draag vaak een tankini, omdat ik mij schaam voor mijn buik, maar ik ga dit jaar in bikini!
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gelukkig viel het nog mee, 85,5 vanochtend dus maar 1,1 kilo aangekomen. Hoop dat ik deze binnen een week kwijt ben ;)

    @Lovely83 genieten moet zeker kunnen op vakantie maar ik vind het toch wel heel zonde hoor. Lastige was dat we met familie waren en als er dan wat lekkers meegenomen werd kan je dat niet echt afslaan. Uit eten gaan is ook wel een uitdaging en dat hebben we ook een paar keer gedaan. Over een paar weken in Frankrijk gaat dat vast beter omdat we dan met z'n vieren weggaan. Wel moet ik erop letten dat ik 's avonds niet lekker ga snoepen ;)

    @Treez lastig al die etentjes ;). Hopelijk valt de schade mee! Bikini trek ik gewoon aan, altijd al gedaan. Maar voel me wel beter nu ik wat dunner ben en hopelijk straks nog meer :)
     
  9. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik droeg ook vaak een tankini. Vanaf mijn dochters geboorte ook ivm straie maar dat word steeds lichter en als ik soms mensen op t zwembad in bikini zie dan denk ik dat kan ik ook rustig. Ma goed een drempel is t wel. Terwijl ik voor mijn 1e 20kg zwaarder was toen deed ik het ook gewoon. Dus wanneer ik onder de 75 weeg ga ik het ook gewoon doen

    Hopelijk ben je t snel weer kwijt Snoopy. Maar je hebt Lekker genoten.

    Hier gister verjaardag van mijn dochter gevierd. Gelukkig taart etc best makkelijk kunnen laten staan. Wel wat uitgebreider gegeten ( doen altijd van 3-7 met eten ) maar het paste nog binnen de punten.

    Mijn dag vandaag
    0 bakje skyr
    T niks
    L wortel wrap kipfilet en roomkaas en een bietensalade
    T meloen
    A tomaten soep en flamkuchen
    T vanavond is het weer eens tijd voor ons rosbief hapje heb hem dit x aanpast zodat ie niet al te veel punten kost. Hoop dat het ons bevalt hihi

    Vanochtend ook nog drie kwartier gefitnesst en een half uur better belly op de loopband. Vanmiddag nog een half uurtje gefietst. Ik kon het niet laten maar was vanochtend zelfs 79.5 ik heb mijn weegdag op zaterdag staan maar ben zondag begonnen met ww. Dat betekend dus in een week 1.3kg! Zo blij mee
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  10. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wauw madameV wat goed in een week tijd! Hoe bevalt ww jou? Ik overweeg om er na de vakantie mee te beginnen?

    Snoopy 1,1 kilo valt echt reuze mee. Dat is er volgende week wel weer vanaf. Wij vertrekken volgende week ook naar Frankrijk. Ik ben vooral erg fan van de Franse kaasjes en wijntjes, maar man en ik hebben afgesproken dat we we deze vakanties niet teveel uiteten gaan en lekker veel salades gaan maken. Daar past een Frans kaasje en wijntje nog wel bij ter compensatie :p.
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  11. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Treez mij echt supergoed! Je gaat veel bewuster keuzes maken omdat je voor slechts keuzes gewoon word afgestraft en geen punten meer overhoudt zeg maar. Hoe gezonder hoe minder punten het kost dus hoe meer je eigenlijk mag. Ik vind het ook niet echt een dieet meer bewust worden van
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  12. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    @Snoopy1979 wat fijn dat het net maar iets meer is dan 1 kilo. Dat heb je van de week er wel weer af en je hebt wel lekker genoten van je vakantie!

    @madameV Wat jij schrijft over de bewustwording klopt helemaal. Als je bewust bent wat je eet dan let je beter op voor goede en slechte dingen zodat je betere keuzes maakt. WW lijkt mij ook wel interessant. Zelf let ik nu op kcal en ook daardoor ben ik mij al beter bewust van wat ik eet.

    Hier gaat het lekker. Had zaterdagochtend gewogen en was 96 kg. Maar omdat ik afgelopen zaterdag een feestje had (een klein stukje gebak gehad, en twee stukjes kaas en een toastje) had ik toch ook zondag even gewogen. Gelukkig heel goed gegaan en was 95,4! Hopelijk haal ik de 95 kg voor mijn vakantie (nog 4 dagen te gaan).
     
  13. yaro

    yaro Niet meer actief

    Voor de lijst, 87,2

    Geen tijd om te reageren. Zit hier met een jongetje die een driftbui heeft die al dagen duurt! Heb zware koppijn ervan en voor het eerst echt zin om mij vol te vreten.
     
  14. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Voor het lijstje; 93,7.

    Een aantal rotdagen gehad qua eten, ql valt het mee want ik heb het echt in mate gedaan en genoeg bewogen. Volgens mij ben ik toch nog iets afgevallen tov vorige week, dat zal ik even terugkijken. Verder voor het eerst echt 'ongesteld' van de pil, dus erge vreetbuien gehad. Vanaf vandaag weer helemaal nornaal.

    Hopelijk volgende week van onder of rond de 93.

    Ik zal straks met de laptop even uitgebreider reageren op iedereen.
     
  15. Treez

    Treez Niet meer actief

    Voor de lijst 66.1. Ondanks alle etentjes en ik ben helemaal blij. Ik heb mij ook echt ingehouden en geprobeerd de goede keuzes te maken. Schijnbaar is dat gelukt :D
     
    madameV vindt dit leuk.
  16. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Cloud9 dat zou goed moeten komen! Calorieën tellen deed ik ook via myfitnesspall maar hier is de verhouding nog weer anders. Zo waren bv vrieslollies maar 30kcal maar bij Weight watchers wel 2 punten!

    @yaro balen zeg. Maar erg herkenbaar. Hier juist een goeie dag!
    @Treez mooi zeg!
     
  17. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Treez wat fijn! Hier ondanks een paar dagen waar ik niet echt opgelet heb gelukkig ook nog 500 gram afgevallen ten opzichte van vorige week.

    Lijstje vandaag;

    O: 2 witte bolletjes met chocopasta, ik had niets in huis dus er was niks anders.
    T: 1 evergreen koekje
    L: 150 gram griekse yoghurt + 30 gram muesli rood fruit
    T: banaan
    A: Raspatat en frikandellen uit de airfryer, voor mij zonder saus en zout. (Misschien een klein beetje chilisaus.)

    Mijn vriend heeft gisteren een beloning voor mij bedacht haha. Ik ben helemaal weg van het merk Naketano, vooral de vesten voor dames. Gisteren waren wij bij ons in Leeuwarden bij een winkeltje, waar ik zag dat ze daar ook sinds kort Naketano verkopen. Ze hadden daar een mooie winterjas waar ik helemaal verliefd op ben, maar wel duur haha (119,95). Ik wilde hem even passen om te zien hoe het stond, omdat ik normaal gesproken een wat andere stijl draag.. de L paste en kon dicht, maar zat nog niet helemaal lekker. De XL wilde ik niet aan doen omdat dat in mijn hoofd gewoon zo groot is.

    Maar.. vriend heeft gezegd dat als ik 85 kg weeg, de jas in maat L krijg. Dan ben ik ook 11 kilo afgevallen, nog 8,7 te gaan dus.
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Nou, hier helemaal blij! Gister friet gegeten sinds maanden en het smaakte niet eens echt super goed. Ik was ten opzichte van zaterdag ook maar 100 gram aangekomen dus ik ben blij. Vanmiddag de kast uitgezocht en een berg nieuwe shirts besteld. Alles wat ik nog had was of te groot (nieuw gekocht na de kraamweek) of uitgelubberd (te lang aangehad tijdens zwangerschap)
    Voor de lijst 76.3 *doet dansje*

    Menu vandaag:
    O: speltbrood kalkoenfilet
    T: soepstengels
    L: speltbrood kipfilet
    T: banaan
    A: kip met broccoli
    T: nog geen idee, nog 200cal over dus ik gok iets van een wheyshake na sporten.

    @Johanna01 oeh lekker, chocopasta! Heerlijk op zijn tijd. Leuke motivatie die jas, goed idee van je vriend! Ik ken het merk niet, ik ga eens googlen.

    @Treez netjes je gewicht! Mooie site heb je :)

    Succes @yaro . Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is.

    Moet lukken @Cloud9 ! Fijne vakantie vast

    Anderhalve kilo is toch netjes na een vakantie @Snoopy1979 :) En lekker nog, frankrijk in het vooruitzicht

    Ben benieuwd naar je meting dan, @Lovely83
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Was vanochtend alweer een halve kilo kwijt, dus nog 600 gram tot mijn gewicht voor de vakantie. Hoop dat vrijdag te hebben gehaald :). Dan naar de Efteling, pannenkoeken en frietjes eten (en een keer koken in het huisje) maar verder rustig aan en veel wandelen, dan val ik vast ook nog wel af.
    Dat met die knoopjes wat yaro ook doet ga ik ook doen, zo leuk! Alleen het knutselen erna ga ik denk ik niet doen ;). Straks even naar de action :)
    Tabel ga ik morgen mee aan de slag.
    Vandaag ondanks de voorspelde regen naar mijn werk gefietst en het viel gelukkig mee. In de pauze een half uur gewandeld en net nog 20 minuten (hebben recht in totaal een uur en ga niet naar de kantine), straks weer naar huis fietsen en vanavond fietsen naar mijn ouders en terug om de jongste te brengen, die blijft daar slapen. Oudste niet, die heeft heimwee, dus die gaat weer terug naar huis en breng ik morgenochtend. Lekker efficient :p Morgen moet ik wel met de fiets want 1 van de auto's staat bij de garage, dus dat wordt via mijn ouders, naar mijn werk, lekker ommetje ;)

    @madameV wat goed dat je de taart hebt laten staan op de verjaardag van je dochter! En 1,3 kilo in een week, heel mooi! Oh flammkuchen zijn zo lekker! Helaas niet op de kaart waar we gegeten hebben (restaurant van de camping, prima restaurant trouwens maar dus geen flammkuchen).
    WW lijkt me ook wel wat, maar zoals ik het nu doe gaat het prima dus ik moet het maar niet doen denk ik ;)

    @Treez verstandig hoor om niet teveel uit eten te gaan en veel salades te eten! Helaas ben ik de enige thuis die salades kan waarderen dus ik eet dat niet zo snel. Franse kaasjes en worstjes zijn heerlijk, vooral de worst vind ik :). Op de manier die jullie het gaan doen moet het kunnen! Ik eet snel teveel stokbrood en als de kinderen op bed liggen wat lekkers als we een spelletje doen (yatzee eigenlijk altijd ;)). Dus ik hoop lekker volkorenbrood te kunnen kopen bij de bakker, vind dat in Frankrijk niet zo. In Duitsland was het erg lekker.
    Fijn dat het je inhouden het juiste resultaat heeft geleverd! Dan zie je dat het ondanks etentjes toch best kan! Zo zie ik dat ook met mijn vakantie, normaal gesproken zou ik 2 of 3 kilo aankomen, nu maar 1,1 waarvan de helft er alweer af.

    @Cloud9 nou dat viel toch mee na het feestje! :) Hoop dat je je doel haalt van 95 als je op vakantie gaat, zou moeten kunnen!

    @yaro oh ik snap je helemaal, met dat soort dagen heb je daar gewoon echt even behoefte aan! Maar probeer sterk te zijn, lekker eten haalt de driftbui van je zoontje niet weg en uiteindelijk ga je je er ook niet beter door voelen!

    @Johanna01 balen van die rotdagen. Geen idee of je afgevallen bent tov van vorige week want ik ben het door mijn vakantie even helemaal kwijt :p. Nu weer goed ertegenaan, goed zo!
    Oh raspatat, zo lekker maar hier niet of moeilijk te krijgen, ik haal het wel bij de snackbar altijd.
    Wat een leuk idee die beloning van je vriend! Nog een paar maanden goed je best doen en je hebt de jas! :)

    @Logan zo dat is 3,6 kilo in 2 weken toch? Dat is echt super!!! Ben zo blij voor je :) :) :)
    Ja ben blij met zelfs maar 1,1 kilo erbij en nu alweer de helft eraf. En lekker nog Frankrijk in het vooruitzicht maar dit weekend eerst nog naar de Efteling :). Zelf heel veel zin in, maar de kinderen weten nog van niets dus heb zo'n zin ze er mee te verrassen! Waarschijnlijk pas vrijdagochtend vlak voor we weggaan. En dan vertellen we 's avonds pas dat we er ook nog blijven slapen (lopen dan naar het huisje ipv de auto). Ze zullen zo blij zijn :). Nu hopen dat ik het goed verborgen kan houden allemaal ;)
     
  20. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Snoopy1979 Wel afgevallen :) Was vanmorgen 93,7 en vorige week maandag 94,2 :) Wat fijn dat jij ook weer een halve kilo kwijt was! Nog maar 600 gram, dat is dichtbij :D Veel plezier nog!
     

Deel Deze Pagina