Knuffels wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Frummels, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    ik las vandaag in een blad van WIJ jonge ouders iets over dat je knuffels regelmatig moet wassen die je in het ledikant legt of waar je je kindje mee laat spelen, vanwege de bacteriën. Nu bedenk ik mij dat het dan ook handig is dat te doen voor de baby komt? Hebben jullie dit gedaan en zo ja op hoeveel graden?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik was altijd alles, gooi het bij de kleding in. 30 graden.
     
    louan vindt dit leuk.
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.406
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb alle knuffels van te voren gewassen op 40 graden en waarmee hij nu slaapt gaan nog af en toe mee in de was.
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Hier was ik ook alles wat gewassen kan worden.
     
  5. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Alle knuffels gewassen op 40 graden. Ik heb ze dan niet in de droger gedaan. Nu nog gaat zijn knuffeldoekje elke week de was in
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Nee. Wat een onzin. Alleen als ze zichtbaar vies zijn en dan in een wasnet op 40 graden bij de rest.
     
  7. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier gaan de knuffels die echt vies worden (met vlekken, snot en kwijl enzo, de speel- en slaapknuffels) in de was indien nodig.
    De rest wordt afgewisseld, soms dump ik er een paar in een boodschappentas op zolder en zit de rest in de knuffelkist. En als dochter na een tijd ineens om een knuffel vraagt die dus op zolder ligt, wisselen we er een paar. Die worden dan wel even kort gewassen, anders zijn het muffe stofbeesten en daar word ik zelf altijd allergisch van.
     
  8. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.682
    3.223
    113
    De knuffels die echt voor het slapen zijn, heb ik van tevoren een keer gewassen en daarna heel sporadisch. Maar ze heeft ook een aap die volgens het wasvoorschrift niet in de wasmachine mag en waar ze alleen mee speelt dus die was ik niet.
     
  9. HvO

    HvO Niet meer actief

    We hebben knuffels en tutjes (heet dat zo?). De knuffels hebben we niet gewassen, de tutjes wel.
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie adviezen! Ik denk dat ik degene die in het bedje komen voordat ze er is even in de wasmachine knal en verder alleen als ze echt vies zijn als ze er eenmaal is.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  11. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Als ik plek over heb in de wasmachine of als er een knuffel vies is geworden gaat er wel regelmatig 1 mee in de wasmachine. 30° met het gewone wasmiddel.
     
  12. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Ik was ze ook van tevoren. Denk op 30 graden. Heel vies kan t niet zijn aangezien ze nieuw zijn. Maar je weet maar nooit wie ze in hande heeft gehad. Daar moet je dus echt niet te lang over nadenken :eek:

    Verder vind ik sowieso dat kinderen ook de kans moeten krijgen ergens weerstand tegen op te bouwen hoor.. maar goed zo’n pas geboren guppy moet dat nog een beetje ontwikkelen allemaal.
     
  13. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Ik heb eigenlijk ook alle knuffels vantevoren gewassen. Ik vind het ook wel vergelijkbaar met kleertjes. Nu was ik ze alleen als ze echt vies zijn.
     
  14. Donkerblauw

    27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Van te voren geen knuffels gewassen. In het begin deed hij er toch niets mee.
    Pas na een aantal maanden ofzo waren er bepaalde knuffels en doekjes waar hij graag mee sliep, die gaan nu de was in als ik ze niet meer fris vind ogen.
     
  15. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    Ik wil ook graag de knuffels wassen in verband met de chemicalieen die er op zitten (o.a. met verschepen in de containers gespoten).
    Worden de knuffels wel weer 'fluffy' na het wassen of zijn ze minder mooi? En mag je ze centrifugeren?
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter heeft deze knuffels voor in bed.
    Van tevoren op 30°C gewassen.

    De dunne doekjes was ik nu op 60°C
    elke week is er 1 doekje aan de beurt. ;)
    De gevulde konijnen was ik nu op 40°C

    Bekijk bijlage 581274
     

Deel Deze Pagina