Knutselwerkjes ophangen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamaChantal, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Waar laten jullie de knutsel/teken/verf werkjes?
    Heb ze nu op een deur/kast hangen maar wil eigenlijk wat anders.
     
  2. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    In de keuken hangt een aardig groot magneetbord. Daar hangen belangrijke brieven aan met afspraken enzo, maar ook mogen er knutsels aan gehangen worden. Is het bord vol, dan gooi ik eerst iets weg voor de volgende knutsel opgehangen wordt.
    De oudste knutselt niet echt meer, of alleen grotere dingen met crea op school die niet opgehangen kunnen worden, dus in de praktijk hangen er zo'n 2 a 3 knutsels per kind van dochter en de jongste. Maar na een week ofzo gooi ik wat weg, zodat er weer ruimte is voor iets nieuws. Heel af en toe bewaar ik iets, maar dat is maar sporadisch.
     
  3. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    In de kliko :|
     
    Ahava vindt dit leuk.
  4. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    :roflmao::roflmao:
     
    Manque vindt dit leuk.
  5. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik heb in een studeerkamer een paar van deze aan de muur hangen:
    Bekijk bijlage 563069

    Daarin knijp ik de mooiste knutsels, ter expositie. Onderin de boekenkast staat een grote doos en daarin leg ik de rest, of de knutsels waar we even op uitgekeken zijn. En als die doos vol is, gaat die naar de zolder en zet ik een nieuwe lege doos klaar :) Ik wil wel alles bewaren, vind dat superleuk. Datum erop, zodat ik een beetje de progressie kan zien enzo. Mijn moeder had dat ook gedaan voor mij en vind het heerlijk om al die werkjes terug te zien.
     
    Hatsie vindt dit leuk.
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    In de vuilnisbak.
    Mijne dochter heeft vooralsnog niet echt talent :roflmao:
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Op de koelkast

    En die verander ik regelmatig
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier zit de oudste op de psz. Meestal krijgt hij zijn werkjes na afsluiting van het thema mee naar huis. Hier hang ik wat van op de koelkast en na een paar weken 'verdwijnt' het opeens. Heb hem er echt nog nooit over gehoord.
    Ik maak wel van de meeste werkjes een foto, kijk wel of ik er nog wat mee doe, maar dan is het niet gelijk helemaal weg.

    Oh z'n kleurplaat die hij trouwens vrijwel elke dag maakt daar die gaat bij thuiskomst wel gelijk de prullenbak in, geen idee wat ik daarmee moet.
    Maar echt de verf en plak dingen doe ik dus zoals hierboven.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij hebben een kurkwand, daar hang ik die nieuwste dingen op. Een keer in de zoveel tijd gaat er wel een lading weg, want ze knutselen zo vreselijk veel, kan het gewoon niet allemaal bewaren.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Tussendoor knutselprul bewonder ik met kind erbij, leg ik op een plank en als het niet zichtbaar is, verdwijnt het in de kliko.
    Als iets heel mooi is hang ik het op de deur van de trapkast en af en toe haal ik alles weer van die deur en verdwijnt het alsnog in de kliko.
    3d werkjes gaan even op een mooi plekje in de boekenkast. Maar alleen tijdens een bepaald thema. Anders mogen ze het zwlf op hun kamer zetten. Dus bv een versierd waxinepotje tijdens kerst blijft even staan en gaat na kerst weg.
    Werkt prima voor de kinderen en houdt het huis een beetje opgeruimd. Maar op dit moment komt er weinig bruikbaars binnen, dus mijn deur is heerlijk leeg :D
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Vandaag de eerste werkjes van de psz mee naar huis gekregen. Die hangen nu aan de deur. Daar hangen ook de geschilderde tekeningen van gisteren.

    Maar met een kind dat gek is op verven en kleuren bewaar ik verder niks van wat we thuis maken.

    Ik denk dat ik 1 ordermap met tekeningen ga maken waar ik dan vanalles in kan bewaren.

    En we gaan over twee maand verhuizen, dan eens kijken of ik een mooi wandbord ofzo kan maken.
     
  12. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Pronkstukken of grappige dingetjes oid hangen we op de deur van de kelder. Hier en daar nog wat seizoensdingetjes door het huis heen.
    Echt leuke dingen bewaar ik in een bewaarbox op zolder. De rest gaat wel in de papiercontainer.
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een ikea gordijnrail met van die klemmetjes in onze speelkamer hangen. Alle echte pronkstukken komen daar terecht. Daarnaast bewaar ik nog wat in een doos op zolder.

    De echt mooie kerst/paas/halloween/sint knutsels bewaar ik in de doos waar ook de andere decoratie voor in huis zit. Dan kan ik het ieder jaar weer neerzetten als ik dat leuk vind. Zo heb ik een papieren kerstbal met een rendier gemaakt van voetafdrukjes toen mijn zoontje nog een baby was. Die is zo schattig, die blijf ik in de kerstboom hangen tot hij 30 is minstens :D

    De rest gaat in de kliko.
     
  14. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Dit hebben wij. En met regelmaat worden de tekeningen vervangen. Er hangen ook kaarten en foto's op.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Hatsie

    Hatsie Bekend lid

    13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Mijn oplossing: maak overal een foto van. Neem je het werk serieus en zit je niet met troep. ;)

    De mooiste werkjes (2 per kind) hang ik op de verwarming, en de sta-ingetjes bovenop de verwarming. Daarna gaat het in een bak. Eens in de zoveel tijd maak ik dus overal een foto van voor in het plakboek en dan gooi ik het meeste weg.
     
  16. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik heb een magneet bord in de keuken waar het een en ander op hangt.
    Verder heb ik een Multimap waar ik dingen in bewaar met datum. Leuk om de vooruitgang te zitten.

    Aangezien ze een perfect geheugen beste heb ik een mandje waar ik de "weggooispullen" in heb. Deze leeg ik 1x per week in de oud papier bak.

    Verder bezit ieder kind een doos waar dierbare dingen inzitten. Oudste heeft net haar 1e doos vol.
     
  17. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl maakt veel themawerkjes op school, die hangen op de deur van de koelkast, tot lente/kerst/sinterklaas etc voorbij is, dan gaan ze in een doos. Bijzonder mooie werkjes hangen ingelijst in haar speelkamer. En dingen die ze perse zelf wil ophangen mogen op de wc (grote saaie betegelde muur). Ik gooi alleen dingen weg waar ze haar best niet op heeft gedaan (ze krast soms vellen achter elkaar vol, die gaan we dus niet bewaren).
     
  18. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik maak er foto's van
    Geen ruimte om alle knutsels daadwekerlijk te bewaren
     
  19. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik hang alles op de kelderdeur. Dan haal ik af en toe een mooi knutselwerk er tussen uit, die bewaar ik en de rest gooi ik bij oud papier.

    De oudste maakt niet zoveel meer nu hij in groep 3 zit.
     
  20. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina