Koemelkallergie dl 3,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Monic, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oke dames.. Volgens mij weten we eindelijk wat er ‘mis’ is met onze dame van 3.5 maand oud.. KMA!

    Vanaf dag 1 al moeite met voeden - ondanks dat, groeit ze goed - continu krampjes, diaree wat niet overgaat (soms groenig maar vaak mosterdgelig zoals t hoort),
    mondjes teruggeven, extreme uitslag na vaccinatie (we wonen in het buitenland dus krijgt ze de vaccinaties van hier), afgekolfde bv weigeren uit de fles (drinken uit de tiet was ook al drama - resultaat: borstweigeren)..

    Ik dacht al aan KMA, maar omdat ze verder geen eczeem of iets had twijfelde ik eraan..

    Tot dat ik haar gisterenavond in bad wilde doen. Zag dat haar bovenrug vuurrood was! Geen eczeem achtige rood maar gewoon hele rode huid wat na t douchen ook niet overging. Vanochtend ook nog steeds een hele rode huid dus zijn we naar de KA gegaan (hier kan dat). Ze heeft verder geen koorts.

    Ze had verder ook rode plekjes op dr buik, die toen we thuis waren alweer verdwenen waren.. Rug bleef wel min of meer t zelfde.

    Is het normaal dat plekjes zo snel ook weer verdwijnen? Die op haar buik bedoel ik dan. Thuis kleedde ik haar bijvoorbeeld uit, zag ik een vuurrode plek op haar arm die een paar minuten later weer verdwenen was.. is het dan wel echt een allergische reactie bedenk ik me dan.. iemand die dat weet?? En verder.. is mijn verhaal voor jullie herkenbaar?

    Bedankt!!
     
  2. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oh ze krijgt verder gewoon mamamelk uit de fles en een keer per dag geef ik nutrilon omdat ik denk dat dit haar langer verzadigd houd Tijdens t slapen :)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je vermoedde dat het kma is, heb je dan nog geen dieet gevolgd om te testen?
     
  4. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nee omdat ik in de eerste instantie dacht dat het gewoon veel krampjes waren.. ook omdat ze tijdens t drinken veel lucht hapt
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    ‘Plekjes’ door het slecht verdragen van eten/drinken verdwijnen inderdaad niet binnen een paar uur.
    Na een goede maand teveel aan lactose ben ik zeker 3 weken bezig om plekjes weer weg te krijgen door lactose volledig te schrappen.

    Kleine hoeveelheden lactose zorgen bij mij ook voor buikkrampen en diarree.
    Grotere hoeveelheden/langdurig gebruik zorgt voor eczeem, pijnlijke, jeukerige eczeem.


    Warmtestuwing zorgt ook voor rode plekken en kan soms wel een dag zichtbaar blijven
     
  6. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja haar bovenrug is nog steeds rood. De rest van haar lichaam heeft dat niet, die rare plekjes zie ik nou ook niet. lijkt mij geen warme uitslag omdat ik haar gewoon normaal aankleed - geen vest ofzo thuis.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik ben geen dokter, dus bij twijfel zeker de huisarts even laten kijken, maar het ziet er wel uit als warmtestuwing.
    Lijkt op een soort puntbloedinkjes
     
  8. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja nu twijfel ik helemaal.. vooral na vannacht.. veel krampjes gehad weer terwijl ze veel rustiger slaapt als ze nutrilon op heeft -_- vannacht alleen mijn melk gehad.. beetje raar dit. Maar ik houd mijn dieet even vol.. denk dat ze gewoon teveel lucht hapt tijdens t drinken en dat die krampjes voor diarree zorgen (weet niet of dat uberhaupt mogelijk is maar goed).. ja haar rug blijft wel raar en een beetje rood nog steeds..
     
  9. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor het luchthappen, heb je al eens iemand mee laten kijken bij het voeden? En zijn tong en lipriempje al eens gecheckt?
    En welke fles gebruik je en hoe snel gaat dit?


    Als je zelf op dieet bent, koemelk vrij, kan je geen normale fv meer geven. Het prettigst is dan alleen bv en is dat niet haalbaar dan zal je eens moeten kijken naar dieetvoeding. Echter bv kan je helemaal koemelk vrij maken en echte koemelkvrije kunstvoeding is heel duur.
     
  10. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    We gebruiken nu de avent fles met speen 2. Heb alle flessen/spenen al geprobeerd maar daar krijgt ze het niet uit (50 ml in 10 minuten dr brown speen 2 bijvoorbeeld).

    We vermoeden idd een strak lipbandje en verborgen tongriem. Hebben volgende week hier een afspraak over bij de kno arts.
    Ik denk dat dit eerder het probleem is, dat zou haar heftige krampen verklaren.. maar haar diarree dan? Ze heeft continu waterige slijmerige ontlasting. Vandaar twijfel ik ook een beetje aan kma .. en al helemaal na die vlekjes op de foto maar toch is dat geen echte eczeem ofzo.. ik zit er een beetje tussen in-_-
     
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    50 ml in 10 minuten is heel erg goed, een fles moet ongeveer 20 minuten duren, dat zou 100 ml betekenen, wat een hele mooie hoeveelheid is voor een (bv) kindje van deze leeftijd. Veel meer wil je ook niet per keer geven.
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als er 50ml in totaal gedronken wordt ben ik het niet eens met bovenstaande post. Elke voeding uit een fles, ongeacht de hoeveelheid, hoort minimaal 15 minuten te duren. Of dit nu 50cc of 200cc is, dat maakt niets uit.
    En juist bij kindjes die normaal uit de borst drinken is mogelijk extra belangrijk.

    De 15 minuten voor een fles heeft ermee te maken dat de hersenen de tijd moeten krijgen om het signaal te geven "ik zit vol". Dit is bij volwassenen net zo, alleen dan met eten/kauwen.
    Een borstvoeding werkt nu eenmaal anders. Als je een kindje aanlegt krijg je eerst een snelle stroom, de toeschietreflex. Daarna volgt een meer rustig tempo, waar een kindje wat meer moeite voor moet doen. Daarna komt de melk steeds minder snel en wordt deze vetter. Een kindje raakt meer verzadigd van de vettere melk.
    Dit kan je nooit bij een fles verzorgen. Je kan niet op deze natuurlijke manier de snelheid regelen en ook nog eens de vetinhoud veranderen.

    Daarom is het juist belangrijk dat elke voeding minimaal 15 minuten duurt, maar liever zelfs 20 minuten.
    En welke speen hiervoor zorgt maakt dan iets minder uit, als het maar niet te snel gaat.

    Te snel drinken kan namelijk bij fv juist ook voor krampen, maar ook voor andere problemen zorgen.
     
    bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina