Kokhalzen van de fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ffion, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is vandaag 6 weken, een goed moment om met een flesje te gaan oefenen dacht ik zo.

    Ik heb een fles van difrax met de kleinste speen. Hij accepteert de fles prima, maar zodra hij begint te drinken moet hij kokhalzen.

    Het was dus geen doorslaand succes alhoewel ik al erg blij ben dat hij de fles in ieder geval accepteerde.

    Maar wat is nu het handigste om te doen?
    De difrax blijven aanbieden in de hoop dat hij er aan went? Of een andere (wijdere?) fles proberen waarbij hij een grotere hap moet/kan nemen net als aan de borst en waar de speen minder diep zijn mond in gaat? En welke fles zou dat dan zijn? Ik vind het ook nogal zonde om tig verschillende flessen uit te moeten proberen.
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik had de breastflow fles, dan moeten ze net zo drinken als aan de borst, werkte hier heel goed en toen hij wat ouder werd, ben ik gewoon over gestapt naar de Avent natural.

    http://breastflowfles.nl/
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk dat de speen misschien gewoon nog steeds te snel gaat voor m. Dat ie daardoor te veel melk ineens binnenkrijgt en daarom moet kokhalzen.

    Je zou de dr. brown fles met een premature speen kunnen proberen.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dr Brown met premature speen ging hier goed.
     
  5. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Huil... 2 weken verder en hij drinkt nog steeds niet uit de fles. Ik heb ook de calma geprobeerd en nu de Dr. Brown met prematuurspeen, maar hij blijft kokhalzen...
     
  6. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik kreeg de tip van paced feeding en met die techniek heeft hij zojuist voor het eerst echt uit de fles gedronken. Niet veel, slechts 10cc, maar het begin is er. Ik ben echt blij :D!
     
    BZD en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina