Twijfels over BV geven na 1 jaar....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door marsab, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Meiden, ik zit een beetje met een dilemma...
    Ik geef nu al ruim 11 maand BV, vaak nog maar 2 á 3 keer per dag.
    Soms een nachtvoeding, maar als ik dat heb gedaan, krijgt hij 's ochtends geen BV.
    Vaak maak ik dan een flesje met half koemelk half water.
    Ik wil namelijk niet meer dan 3 voedingen geven, omdat ik nog altijd mijn cyclus niet terug heb.
    En eigenlijk zouden we al heel graag weer voor een 2e willen gaan...

    Ik wil tenminste tot 1 jaar BV geven, daarna wil ik het dus eigenlijk afbouwen.
    Zo hoop ik dat ik toch eens ongesteld ga worden!

    Maar mijn vraag is: als ik zou stoppen met BV en mijn manneke wil toch heel graag drinken 's nachts, hoe zou ik dat moeten oplossen?!
    Gewone melk geven, of iets anders?!

    Ik twijfel nog wel heel erg over mijn besluit, ik vind BV geven zo fijn.
    Maar we willen ook heel graag een 2e kindje! :(

    Hebben jullie misschien (andere) tips voor mij?

    groetjes Marsab
     
  2. Moeilijk hoor, maar ik zou blijven bv geven en wachten op je cyclus. Als je nu stopt kan het ook nog even duren eer je cyclus op gang komt... En dan heb je misschien helemaal spijt.

    Maar dat is mijn persoonlijke mening.

    Persoonlijk zou ik in de nachten niets meer geven dan. Ook geen flesje. Wij hebben Liene rond 1 jaar 'leren' doorslapen. We gingen dan naar haar toe, troosten, kusje, maar niet uit bed en geen drinken. Na een paar nachten sliep ze door. Ik zeg wel, die paar nachten waren hels!
     
  3. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou hem ook "leren doorslapen". En dan papa sturen om te troosten ipv jijzelf; jou associeert ie namelijk met je borsten (een echte man, he? ;)).

    En persoonlijk zou ik niet direct stoppen met BV met de hoop op een cyclus. Maar misschien kun je overstappen op een ochtend en een avondvoeding... is ook een alternatief.

    Succes met je keuzes!
     
  4. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik zou niet stoppen met de BV.
    Je cyclus komt wel weer en ook als je BV geeft kun je zwanger raken.
    Volgens mij ook als je niet ongesteld wordt.
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je bv geeft ligt de gem. terugkomst van de eigen cyclus op 14 maanden. En het is idd zo dat als je nog geen menstruatie hebt gehad, je wel een eisprong kan hebben, in principe kan je gewoon zwanger worden, ervan uitgaande dat je voor je zwangerschap een *normale* cyclus had.

    Je zou allereerst kunnen kijken of je alweer een eisprong hebt d.m.v. temperaturen.
    Daarnaast is het zo dat nachtvoedingen de prolactinespiegel wat hoger houden.

    In ons geval vielen de nachtvoedingen geleidelijk tussen met 11-12 weg. 3 Maanden later kreeg ik mijn eerste cyclus. Hier had het dus wel met nachtvoedingen te maken.
    Maar goed, wij willen nog geen 2e, dus ik zat er hier niet echt op te wachten ;)
     
  6. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Nachtvoeding stoppen lijkt me zo moeilijk!
    Vannacht was het ook weer 4 (!) keer raak! :confused:
    Dit is wel een extreem geval hoor!
    Maar dan wil hij echt niet slapen, als hij niet bij mij kan drinken!
    En wij dus ook niet, door het geschreeuw.
    En erbij blijven (aaien etc.) werkt ook niet, zodra je wegloop is het weer foute boel...
    PPff....vind dit best lastig! :(
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik zat op een gegeven moment ook weer aan een late avondvoeding en 2 nachtvoedingen, maar dat had denk ik te maken met de verlatingsangstfase. Hij was voor mijn gevoel niet echt hongerig, dronk alleen de 'snelle melk' van mijn tsr en viel daarna in slaap.

    Aangezien ik gebroken was na 9,5 maand nachtvoedingen heb ik het anders aangepakt. Micht hij nog komen na zijn avondvoeding van 19.30 uur dan bood ik hem een flesje Nutrilon aan. Twee nachten achterelkaar nam hij 1 slok en draaide daarna zijn hoofd opzij om vervolgens direct in slaap te vallen. Kennlijk wilde hij borstvoeding of anders niets. Na 2 nachten hield hij het voor gezien en sindsdien (nu 2 weken) slaapt hij door. En dat allemaal zonder gehuil. Misschien een tip?
     
  8. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dank je appeltje!
    Ga ik proberen!
     
  9. wij hebben toen gedaan...
    Als ze huilde, er naartoe gaan, aaien, neerleggen en zeggen...'nu is het tijd om te slapen.' En weer weg gaan.

    Dan 2 minuutjes wachten en weer opnieuw, Ben en ik om beurt.

    Ik herinner me de eerste nacht nog, het heeft toen 2 uur geduurd en tig keer gaan. Na een tijdje bleef ze tussendoor langer stil, maar telkens begon ze opnieuw te huilen.

    Na een paar dagen was het door en sliep ze door. Maar het waren hellenachten.
     
  10. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    geef de moed niet op marsab niet stoppen om je cyclus te krijgen hij komt echt wel meid koppie op!

    enne ik weet je overal te vinden he ha ha ;)
     
  11. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    2 moeders die ik ken van de school van mijn oudste waar hij sinds kort op zit hebben inderdaad datgene gedaan wat appeltje schreef, die gaven ipv borstvoeding iets anders, en dat wilde mevrouw en meneer niet, en na een paar dagen was het inderdaad afgelopen met de nachtvoedingen. Ongetwijfeld weten ze wel degelijk wat ze willen ,en tja willen en krijgen zijn 2 heel verschillende dingen.
    Even terzijde, was dat niet om de menstruatie op gang te krijgen voor een volgend kindje, maar omdat ze de nachtvoedingen inmiddels zat waren. Bij de 1 was de menstruatie al na 5 mnd terug gekomen, terwijl de ander nu 3 mnd later nog steeds geen menstruatie terug heeft, dus het laten vallen van die nachtvoeding hoeft niet te betekenen dat je daarmee weer vruchtbaar bent. Meestal ben je na pakweg 6 mnd bv geven alweer vruchtbaar hetzij iets minder dan zij die geen borstvoeding geven.

    Het stoppen met bv is dus geen garantie dat je cyclus zich weer hersteld, en je dus weer per definitie vruchtbaar bent zoals alle andere die geen borstvoeding geven.
     
  12. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    We zijn sinds eergisternacht begonnen met het afschaffen van de nachtvoeding.
    Nou die nacht dus voor het eerst laten huilen (lees: brullen, schreeuwen en krijsen) Heel naar, maar de krijsmomenten werden steeds korter.
    Als hij zeg maar na 2 uur weer wakker werd -> huilen, en daarna weer in slaap viel en 2 uur later weer wakker werd -> weer huilen, maar minder lang.
    Dus hij kreeg in de gaten dat ik echt niet kwam! Ppff....wel zwaar, maar het viel me mee!

    Bedankt voor de tips meiden!
    Ik ben de nachtvoeding ook een beetje zat namelijk en hopelijk hoeft het niet meer!
    Naar bijna een jaar eindelijk eens doorslapen hopelijk!
     
  13. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Vannacht ging het erg goed!
    Hij lag om ongeveer 19.30 uur in bed (dus al geen late voeding en die van 19.00 uur wilde hij ook niet! :confused: ) en werd wakker om 2.00 uur vannacht. Toen heb ik de speen even in gedaan (die mag hij nog wel, eerst de BV maar es afbouwen, de speen is dan nog zo lekker vertrouwd)
    Hij huilde (dus niet krijsen) toen even en viel weer in slaap.
    Toen werd hij vanochtend nog tegen 5.00 uur even wakker en huilde eventjes. En daarna kwam hij pas tegen 7.30 uur!
    Toen heeft hij dus de ochtendvoeding van mij gehad! (mijn boobs stonden ook echt op knappen! )
    Goed van hem he, alsof hij weet, ik krijg toch niks meer!
    Me = happy
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Hé goed zeg marsab! Heb jij nou ook niet zoiets van 'had ik het maar eerder geprobeerd?' Kevin slaapt nu 3 weken als een roosje sinds mijn voornemen niet meer 's nachts te voeden. Ik begin nu echt goed bij te komen en voel me overdag een stuk energieker!
     
  15. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja idd! Ik zei ook al tegen mijn man, eigenlijk hadden we dit veel eerder moeten doen!
    Maar volgens mij was ik er zelf toen nog niet echt aan toe... ;)
    Het heeft namelijk ook wel weer wat, lekker wakker met z'n tweetjes.
    Maar goed, nu vond ik het zelf ook genoeg geweest!
    En ja, je voelt je overdag ook veel lekkerder! :D
     
  16. Fijn dat het zo goed gaat.
     

Deel Deze Pagina