kolven en nieuwe baan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door unbelievablee, 7 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unbelievablee

    unbelievablee Actief lid

    5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    hoi hoi,

    ik heb zo goed als, een nieuwe baan. ik moet nog tekenen. Mijn zoontje is nu 13 weekjes en ik wil heel graag doorgaan met de bv.

    Nu is het in een winkel waar echt geen ruimte is waar je je even kan terug trekken en dit is ook niet te creëren.
    Hij heeft aangegeven dat dit op de wc zou kunnen of als het aan hem ligt in de zaak zelf (haha..).

    Nou wil ik het er nog wel even met hem over hebben. ik geloof niet dat hij ervan op de hoogte is dat dit onder werktijd zou mogen en hoe dat allemaal in zijn werk gaat (ik nog net zo min..). Maar waar moet ik beginnen?

    Hij drinkt nog om de 3 uur zeker wel bij mij. Dus dat betekend dat ik iedere 3 uur moet kolven.

    Nou heb ik een medela swing en vaak stopt mijn melk dan gewoon, pas als ik 'm opnieuw aanzet doet ie het weer even, terwijl ik dan niet echt het gevoel heb dat mijn borst leeg is. T. drinkt zo'n 130 per keer en ik bied 1 borst aan. moet ik dan iedere 3 uur ook maar 1 borst kolven? stomme vraag denk ik haha, maar toch... ik krijg er dan met de kolf geen 130 uit, als ik de ander mee zou pakken dan krijg ik wel 130.
    kan iemand mij een voorbeeld van een werkdag met kolven als voorbeeld geven?

    Het is niet makkelijk in dit bedrijf om even thuis te voeden. Het is een klein bedrijf (horeca) waar je niet zomaar even weg kan.

    ik zit even met mijn handen in het haar, ik zou het heel zonde vinden om voor 3 dagen werken mijn bv op te geven!

    liefs x
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Mijn dochter is 4 maanden en drinkt overdag ook om de 3-4 uur. Ik kolf oo het werk 2 keer, dubbelzijdig. Meestal rond 10/1030 en rond 14/1430. Als ik dan thuis kom kan ze weer gewoon drinken bij mij, vaak rond half 6 en sochtends geef ik d'r tussen 6 en 7 ergens een voeding,
     
  3. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bij mijn oudste begon ik pas met werken toen hij zeven maanden was en dus toen ook pas met kolven. Toen kolfde ik rond 11 uur en rond 15 uur op mijn werk. Ik kolfde ook niet altijd voldoende voor de volgende werkdag dus ik kolfde meestal na na de ochtendvoeding. Mijn zoon kwam ‘s nachts niet meer voor een voeding dus ik had ‘s morgens wat “over”. Ik deed dat elke dag en dan zette ik dat in de koelkast of ik vroor het in.
    Ik snap dat het lastig kan zijn om een plek in te richten waar je kunt kolven maar je werkgever is dit wel verplicht. Ook mag je 25% van je werktijd besteden aan kolven of voeden tot de baby negen maanden is. Hoe je die tijd verdeelt kun je in overleg doen. Je zou in de middagpauze nog een keer kunnen kolven zodat je 10:00, 13:00 en 16:00 uur krijgt. Ik kolfde altijd twee borsten af anders had ik ook niet voldoende. Mijn zoon dronk altijd 1,5 borst maar bij het kolven maakte ik ze wel allebei leeg.
     
  4. RyansMommy

    25 mei 2018
    47
    9
    8
    Vrouw
    Ik zou gewoon beide kanten leegkolven iedere keer, beter te veel dan te weinig toch? En misschien kun je een beetje een voorraadje aanleggen. Het kan ook zijn dat je steeds meer voeding krijgt in de loop van de tijd. Kijk wel uit voor evt. overproductie.
    Ik ging na 3 maanden weer werken en kolfde 2 keer daags. Om half 8 deed ik het thuis, dan om een uur of 11 op het werk en om een uur of 3 en dan direct als ik thuis kwam weer.
    Als je geen rustig plekje hebt om te kolven, kan het ook zijn dat het niet lukt en de boel 'dichtklapt'. Dus een rustig plekje is bijna wel een pre.
    Ik snap dat het moeilijk is om zoiets van je nieuwe werkgever te verlangen. Maar er moet wat geregeld worden. Zit dit horecabedrijf in het centrum? Misschien een gek idee, maar misschien hebben de buren wel een plekje voor je? Weet niet hoe behulpzaam zij zijn? Ik heb een tijdje ook in de horeca gewerkt, en ik weet dat wij met de buren altijd goed contact hadden en zoiets rustig konden vragen. Misschien hebben zij wel een ruimte waar ze bijvoorbeeld voorraad houden of een omkleed ruimte die ze dan niet gebruiken?
     
  5. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    Hier kreeg ik toen mijn jongste 5 maanden was een nieuwe baan.
    Tijdens sollicitatie ook meteen aangegeven dat ik van plan was om borstvoeding te blijven geven.
    Dat was geen probleem.
    Er was alleen niet echt een ruimte voor,maar ik kon kolven in kantine en had een sleutel zodat niemand binnen kon op dat moment :)
     
  6. unbelievablee

    unbelievablee Actief lid

    5 mei 2014
    472
    0
    16
    horeca
    Noord Brabant
    Super bedankt voor jullie tips en reacties! Ik heb de baan niet aangenomen. Ik had na de proef dag van 4 uur alweer vreselijk last van mijn bekken dus ik blijf nog even in de ziektewet bij het UWV. Baal wel maar het is niet anders! Dus ik hoef me even niet druk te maken hihi!
     

Deel Deze Pagina