Kolven vanaf 36 weken zwangerschap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bailief, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Gefeliciteerd!! @BakingSoda
    Wat een gewicht joh! Super dat ze alle voedingen al zelf drinkt! Heb je een goede bevalling gehad?

    Geniet van jullie meisje!
     
  2. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Flinkerd he?
    Bevalling verliep allemaal wat minder maar komt er opneer dat ik het zelf heb gedaan. Weet nu wat het is. Er is helaas wat beschadigd waardoor ik naar de ok moest. Ik heb daar nog veel pijnklachren van. Inmiddels is de gyn er nu ook bij betrokken en hopelijk zijn de klachten snel.over!
     
  3. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Beetje vaag misschien maar lang verhaal haha
     
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ach jeetje, dat klinkt heel naar. Spijt of dat niet? Voor zover je het spijt kunt noemen natuurlijk.
    Hopelijk herstel je snel!
     
  5. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Nee, absoluut geen spijt, ik was gewoon niet voorbereid op al dat natuurgeweld wat me is overkomen. Pijnklachten is al een stuk minder, heb goede pijnstillers gekregen, ook voor het genezingsproces. Stukken beter voor mn humeur, maar ons meisje maakt alles goed! Ze groeit alweer goed, en is een makkelijke baby tot dusver, ze huilt nauwelijks. We zijn verliefd!
     
  6. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Bevalling begon zelf met weeen, weeen vielen weg helaas, dus aan de opwekkers. Eerste uren gebeurde er weinig maar op een gegeven moment van 4 cm naar 10 cm in anderhalf uur. Was superheftig. Had bij 6 cm al persdrang. 5 persweeen was ze er uit, ging dus met een dondergeweld. Geen totaalruptuur, maar spieren aan de aan de achterkant waren voor 50 proc door, ook scheuren inwendig. Was niet eens tijd voor een knip, zo hard ging het. Het is allemaal gefilmd en we gaan het binnenkort terug bekijken o b v een maatschappelijk werker ivm met mijn voorgeschiedenis. Was mij door het ziekenhuis aangeboden. Ben erg benieuwd want ik wilde wel 10x de handdoek in de ring gooien en heb er wel een paar oerkreten uitgegooid. Heb haar op mn zij eruit geperst. Ben alweer hele stukken van de film kwijt. Zo raar.
    Blij dat het gelukt is, en nu zijn we volop aan het genieten!
     
  7. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Super goed gedaan zeg. Nou, inderdaad natuurgeweld zo'n bevalling. Mijn vorige bevalling was ook aardig pittig, maar ik vond het nog altijd beter dan de keizersnede die ik daarvoor heb gehad, vooral het herstel.

    Zoiets moet je inderdaad even verwerken. Ik hoop dat dit goed gaat en wat fijn dat jullie al lekker aan het genieten zijn. Alle liefde en geluk voor jullie. ♥
     
    BakingSoda vindt dit leuk.
  8. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    ik weet eigenlijk niet of het wel zo verstandig is om dan al te kolven
    omdat de colostrum melk dat hele gele zeg maar heel belangrijk is voor de baby (meeste antistoffen)

    ik had ook echt heel weinig melk na bv geven ging ik kolven en kwam er max 20 of 25 cc uit meestal veel minder uit allebei dus niet dat getal uit 1 borst

    ik heb in het begin ook bijvoeding gegeven tot 6 weken ongeveer

    produceerde uiteindelijk nog steeds heel weinig melk maar ze groeide goed het was volgens het consultatiebureau waarschijnlijk hele vette melk

    en de baby haalt er meer uit dan dat wij ooit zouden kunnen doen
     
  9. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Colostrum blijft sowieso tot een aantal dagen na de bevalling. Daar hoef je het niet voor te laten. Mijn dochter heeft dus na de bevalling mijn eigen voeding gehad als bijvoeding en uiteraard was de bv echt snel op gang. Ik had meer dan genoeg. Heb niet meer gekolfd na de bevalling was niet nodig.
     

Deel Deze Pagina