Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Sporten jullie er ook bij? Ik was voor dat ik dit deed echt een couch-potato, ik deed helemaal niets! Toen heb ik een twistboard aangeschaft en dumbells (kilootjes) en sta ik daar 2 tot 3 keer per dag op, i.c.m de dumbells.
    Ook loop ik veel (Ik probeer 5 km per dag en veel in het bos of langs water, door zand etc) en fiets ik ook overal naartoe. Ik merk dat vooral in conditie, maar het idee dat ik met elke meter mijn vet wegloop, twist of fiets vind ik ook enorm motiverend. :D
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Nee ik ben te lui om te sporten. Hahaha! Ik heb jaren geleden veel hardgelopen en dat is 'stiekem' uit mijn systeem gegaan. Wil ik na de vakantie wel oppakken maar onze bank zit toch wel zo Lekker he...en als ik dan de kinderen op bed heb gelegd is mijn energie meestal echt op. Ik ben al geen avondmens en dan zuigt dat bedritueel ook nog eens zoveel energie dat ik daarna alleen maar op de bank kan ploffen...Ik werk na het avondeten ook altijd een half uur heel hard om de afwas, stofzuigen en opruimen gedaan te hebben voor ik aan het bedritueel begin want anders blijft dat allemaal liggen.
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Ik sport ook niet. Heb vorig jaar wel heel fanatiek loopschoenen gekocht en na 1x wandelen had ik verschrikkelijke blaren... dus die schoenen staan nu achterin de kast :cool:
     
  4. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Wat een leuk topic. Ik begin morgen met week 4. Inmiddels 4 kg afgevallen. Vorig weekend feest gehad, 1 dag netjes aan gehouden, dag 2 totaal niet . Zondag de draad weer opgepakt. Ook morgen en overmorgen feest en probeer 1 dag goed te houden en andere dag losser. Buiten deze dagen nooit gecheat. Ik heb het boekje koolhydraat arm doe je zo (zoiets). Ik tel niets en houd niets bij..
     
  5. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Goed bezig! Ik tel inderdaad ook niet. Dan gaat het een obsessie worden voor mij en dat wil ik niet. Ik weet me al 3x per dag, dat is obsessie genoeg haha!

    Vandaag een verjaardag. Zij weten dat ik kha eet en de vorige keer kreeg ik een klein bordje met komkommer, kaas en worst toen iedereen aan het gebak zat. Lief dat ze er toen zelf aan dachten. Ben benieuwd of dat nu weer zo is. En zo niet dan is het ook prima. Het kost me niet meer zoveel moeite om het gebak over te slaan.
     
  6. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Binnenkort ga ik op vakantie en na mijn vakantie ga ik koolhydraatarm eten. Ben echt bang dat ik veel ga missen. Niet zo zeer zoetigheid, maar meer de pizabodems en hamburgers etc.
    Maar ben nu al mezelf aan het voorbereiden door dingen te verminderen, zodat ik het straks minder ga missen. Hoop dat het snel went.

    Mag je wel varkensvlees of rundvlees eten tijdens koolhydraatarm dieet/levensstijl?
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja juist vlees, vis, kaas, ei en groenten mag je. Zou je hamburgerbroodjes echt zo missen? Als mijn gezin hamburgers eet (met een bbq ofzo) eet ik het gewoon zonder broodje. Wat je moet vermijden zijn brood (al eet ik wel iedere dag 1 koolhydraatarm atkins boterhammetje ), aardappels, pasta, rijst. De dingen waar veel koolhydraten inzitten. Ook moet je met sommig fruit oppassen. De stelregel voor keto is tussen de 20 en 25 gram koolhydraten per dag, afhankelijk van hoe actief je levensstijl is. (dus hoeveel energie je verbruikt t.o.v hoeveel je inneemt.)
    En geen suiker natuurlijk, maar je schrijft dat je dat niet zo erg zult missen, dat is al een voordeel!
     
    jongmam vindt dit leuk.
  8. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Komt vast goed @jongmam. Broodje hamburger kun je vervangen door een Oopsie. Ik vind alleen het stokbroodje bij de bbq lastig/jammer... of een keer een vers croissantje op zondagochtend.

    Net een super lekker koolhydraatarm cupcakeje op (mijn man is jarig). Hier in de buurt maakt iemand dus koolhydraatarm gebak... wel zo leuk voor een feestje.
     
    jongmam vindt dit leuk.
  9. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij doen een hamburger altijd in een blad ijsbergsla en vinden dat persoonlijk lekkerder dan met een broodje. We hebben een tijdje wel koolhydraten gegeten tussen 2 kha periodes in maar hebben toen ook het broodje vervangen voor ijsbergsla.
    En ook pizzabodems zijn wel weer na te maken. Smaakt wel anders maar zijn prima alternatieven. Courgettepizza vind ik lekker.

    Vanavond eten we mascarponecourgettepasta :)
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Gefeliciteerd!
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  11. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Wij eten ook grotendeels koolhydraatarm/beperkt.. soms in het weekend nog wel een patatje en soms een glaasje cola (was echt een megaaa verslaving dus ben al trots dat ik zo enorm geminderd ben :p) Meeste haal ik van Gobento. Vind alles tot nu toe mega lekker wat we hebben geprobeerd! :)
     
  12. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Deze heb ik van de gobento facebook geplukt. Ik eet dit liever dan een broodje hamburger :p echt heeeeerlijk!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vlinderbloem en jongmam vinden dit leuk.
  13. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Zoo, heb even op de website van gobento gekeken en de weekmenu's ontdekt. Het ziet er allemaal goed uit. Haal ik straks zeker wel inspiratie uit.

    Qua hamburger had ik inderdaad voor mezelf bedacht om plakken sla als "broodje" te gebruiken. En dan met groenten of een salade erbij.
    Zo kan je makkelijk een "cheat meal" creëren die ook nog koolhydraatarm is.
     
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Haha, en het mooie is dat die hamburger dus niet eens een cheatmeal is! Dat is gewoon iets wat in het dieet past, wat je gewoon mag eten. (al moet je wel weer even letten op de kruiden, in een zakje hamburgerkruiden zitten weer aardig wat koolhydraten, maar met zout, peper en verse kruiden is een hamburger ook heerlijk!)
    Ik moest daar ook erg aan wennen, en nog wel, je hebt je hele leven gehoord dat vet eten slecht is maar in dit dieet MOET je dus vetter eten. Het voelt voor mij nog steeds raar om bijvoorbeeld gebakken ei met spek te eten, en dan tóch af te vallen. :D
     
  15. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG

    Haha ja daarom "cheat meal".
    Ja zag op op gobento een maaltijd met 3 kippenbouten p.p. met spek eromheen gerold. Ik sta er wel van te kijken.

    Ik ben mij goed aan het verdiepen naar hoe het nou precies werkt en wat je wel of niet mag eten, voordat ik begin.
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat is ook heel goed jongmam, dan kom je straks goed beslagen ten ijs. :thumup:

    Vorige week had ik een verjaardag en we bleven eten, ok ik mocht geen gebakje, maar van de Franse kaasjes heb ik lekker mee gesnoept hoor! We bleven eten en de gastheer had speciaal voor mij kha gekookt. Caprese salade (tomaat, mozzarella en basilicum) en zalm uit de oven (yummmm).
    En gisteravond had ik vriendinnen- avond en de dames zaten aan de wijn (ok dat mis ik wel een beetje :D) en chips en ik had een spaans fuet- worstje in plakjes gesneden. En ik vind een fuet worstje dus even lekker als chips! Maar ik ben wel op dieet (en al 10 kilo kwijt). Weird!!:roflmao:
     
  17. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Gisteren op de verjaardag lekker kaas en komkommer gesnoept en de chips en taart links laten liggen.
    Net geluncht met salade en 2 cheeseburgers, heerlijk!

    Dinsdag is altijd mijn officiële weegdag. Hoop dat ik dan over de -13kg zit.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ohhh jongens ik heb net toch even lekker geluncht. Drie soorten sla met tomaatjes, komkommer, paprika, veel heeeeeeerlijke gerookte zalm en wat parmezaanse kaas. En een lekkere dressing. Serieus yum!
     
  19. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Klinkt goed @Vlinderbloem

    Hier net ook een salade op, kant en klaar van de AH.

    Jouw lunch klinkt ook goed, @Ligero!! En op naar mooie cijfers op de weegschaal dinsdag!
     
  20. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik volg het powerslim dieet. Dat is ook een ketogeendieet op basis van koolhydraatarm. Bevalt me heel goed en de kilos vliegen er af! Ik ben nu 12 weken bezit en 23 kilo kwijt. Ik moet nog 16 kilo om op mijn streefgewicht van 95 kilo te komen.

    Ik cheat wel af en toe. Eerste tig weken niet gedaan maar heb gelezen dat het goed is voor je stofwisseling om af en toe weer wat meer koolhydraten te eten. En dat werkt bij mij wel. In de weken dat ik wel eens cheat val ik meer af dan in de weken dat ik dat niet doe. Ik probeer heel bewust keuzes te maken wat ik dan neem en wat het me waard is. Soms wel lastig. Maar zo leer je gaande weg.
     

Deel Deze Pagina