sporten??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door weeltje, 23 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weeltje

    weeltje Actief lid

    21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Hoi allemaal,

    Ik zal me eerst ff voorstellen.... :p
    Ik ben Manuela en ben sinds kort ook een gebruiker van deze pagina.

    Maar nu mijn vraag. :(: :(:
    Is het verstandig om te paardrijden tijdens de zwangerschap?
    Ik heb al een zoontje van ruim 2 jaar maar toen ik zwanger was van hem reed ik niet meer.
    Wie kan me helpen met deze vraag?

    groetjes Manuela
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    He welkom hier op de site.
    Veel plezier hier.

    Kan je helaas niet helpen met je vraag.

    Groetjes,
    Monika
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Welkom Manuela, wat ik er van weet is dat het heel verstandig is om te stoppen met paardrijden, je kan er immer behoorlijk ongelukkig afvallen..
    Als je verder op deze site kijkt zul je ook verhalen tegenkomen van mensen die het paardrijden echt werd afgeraden!!!
    Als je het echt zeker wilt weten had ik het even bij de verloskundige na gevraagd!
    Succes!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Welkom Manuela

    Ik denk idd dat het verstandig is om te stoppen met paardrijden, zoals Sientje zegt.
    Ik denk dan voornamelijk voor de veiligheid.
    Volgens mij mag je namelijk wel alles gewoon doen maar of het verstandig is is een tweede.

    Ikzelf dansste actief op het moment dat ik zwanger werd, maar ik moest vrij vroeg daar mee op houden want om een één of andere reden werd ik bij elke draai zo duizelig en misselijk, dat het gewoon niet meer ging , terwijl ik andere vrouwen tot aan het einde toe zie dansen.

    Wat dat betreft moet je doen wat je aankan en wat goed voelt denk ik

    groetjes Jolanda
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bij mij op zwangerschapsgym zit iemand die nog steeds paardrijdt. Ze deed het eerder elke dag, maar nu 3 dagen per week. Ze heeft er geen problemen mee. Ze heeft het nagevraagd bij haar huisarts en het mag nog best volgens hem. Ze is nu geloof ik rond de 30 weken. Dus ik zal nog maar eens goed navragen, want misschien hoef je t helemaal nog niet op te geven. Ik weet alleen niet precies tot wanneer ze t nog mag.
    Succes! ;)
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, toen ik zwanger was werd het me hier ook door iedereen afgeraden terwijl de gyn. zei dat het gewoon mocht. Ik heb het vorige week aan een andere gyn. gevraagd en die zegt dat het gewoon mag. Hij zei zoiets van dat je het niet los kan wiebelen en als het er al door los zou komen zitten dan zat het al niet goed. Je hebt natuurlijk wel het risico om te vallen (ben er net nog flink van afgevallen). Jenny
     
  7. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ga gewoon lekker zwemmen, dat is altijd goed, en ook heerlijk als je zometeen een grote en zware buik hebt!
     
  8. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zeg: gewoon blijven doen!!!
    Tenzij je nog een behoorlijke beginner bent, die nog niet zo stevig in het zadel zit. Risico blijft er natuurlijk wel dat je er af kan vallen.

    Het is juist goed om door te blijven sporten, ook al ben je zwanger. Alleen wel naar je lichaam blijven luisteren!
    Ik ken iemand die heeft tot maand 8 nog gewoon gereden en bijna tot de bevalling nog de stal uitgemest.
     
  9. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik zou ook zeggen, gewoon doen, maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik zou doen als het zover is, ik denk toch dat ik heel voorzichtig ben....
     
  10. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik ben ook een fanatieke rijder en heb het volgende gelezen...

    Als je een beginner bent dan wordt het afgeraden.. Gevaar van vallen is groot.

    als je een goed gevordere ruiter bent met een vertrouwd (rustig) paard kan je tot 5 maanden blijven rijden. Aan het einde hiervan wel alleen nog lichtrijden en in galop verlichte zit.
    Ik rijd Z1 dressuur en als het allemaal gaat wil ik tot de 5e maand ook blijven rijden, maar of dat gaat lukken is een ander verhaal. Misschien voel je je zelf er wel niet meer prettig bij, of vind je lichaam het wel niet zo fijn meer....

    Succes met beslissen
     
  11. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hihi, in mijn geval wordt het wat minder: ik heb een ex-draver en is alles behalve rustig. Ze is sinds vorige week zondag verhuist en als je haar nu ziet, dan durf je er niet eens op zonder dat je zwanger bent, maar inderdaad met een rustig paard lukt het wel....
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nou ik dacht eerst dat ik gewoon door zou blijven rijden. Ik heb een welsh pony met veel arabierenbloed. Ik ben er vorige week ineens vanaf gevallen (eerste keer) ben toen wel geschrokken want ze sloeg op hol toen ik eraf wilde. Ben toen op mijn hoofd gevallen. Dacht gelijk jeeh dat zou ik niet moeten hebben als ik zwanger ben. En aangezien ik geen rustige pony heb.....maar als je een braaf paard hebt is het natuurlijk anders al moet je dan ook opletten.Jenny
     
  13. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    jeetje jenny, gaat het wel weer allemaal goed? Het maakt inderdaad niet uit wat voor paard je hebt, het blijven vluchtdieren...
     

Deel Deze Pagina