Ze klagen over mijn kind!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bive, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ha meiden,

    Even mijn hart luchten. Op het KDV vinden ze Kim druk, geen concentratie hebben en niet tegen de prikkels kunnen. Ze is 8 maanden!. Ze slaapt daar wel heel goed, dus nu ligt ze daar veel op bedje, omdat dat het beste gaat. Zij geven wel aan dat ik er ook niet aan kan doen.
    Ze is inderdaad een meisje dat zich slecht alleen kan vermaken. Na de fles, speel ik even en dan leg ik haar neer in de box of het kleed. Dan speelt ze 5 minuten, soms een kwartier en soms is het gelijk gillen. Ik vind ook dat ze veel aandacht vraagt, maar misschien hoort dat wel bij de leeftijd? Ik denk ook dat ze een beetje gefrustreerd is, want ze rolt al maanden alleen van rug naar buik.....en that it!.....Ook andere mensen vinden dat ze erg beweeglijk is.
    Wat moet ik nu hiermee?
    Mijn vragen zijn:
    Hoe lang kunnen jullie kindjes zich alleen vermaken?
    Laten jullie je kindje als ze (heel) driftig worden liggen of pakken jullie ze op?

    groetjes bianca
     
  2. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    zo TOPPIE dagverblijf zeg!
    ja sorry hoor werk zelf op en dagverblijf en kan daar niet zo goed tegen!
    Wij bespreken dit ook met de ouders hoor begrijp me niet verkeerd maar wij gaan in overleg wat we er samen aan zouden kunnen veranderen zodat beide partijen weten hoe de ander werkt! en dat samen volbrengen, en dat op bed laten liggen werkt vaak averechts...
    Juist op een dagverblijf moeten ze je advies kunnen geven over hoe te handelen..
    ken jouw kindje helaas niet en kan er verder niet over oordelen maar het is iets om samen met de vaste leidster van jouw kindje uit te zoeken meid..
    Vind ik hoor
     
  3. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Bive

    Mijn dochter is 9,5 maand en die kan zichzelf heel erg goed vermaken ! In de ochtend na de fles en boterham gaat ze lekker spelen... Hoor dr niet alleen als ze iets wilt.

    De ene keer gaat het allemaal makkelijker dan de andere keer ! Ze kan ook al veel en is ook heel erg druk ! Als je meer vragen heb hoor ik het wel.
     
  4. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    dat gefrustreerde komt mij wel bekend voor, dat ze gefrustreerd raakt als ze niet meer terug van buik kan, maar dat komt vanzelf wel.

    Ik zou het zeker nog even terugkoppelen met de leidsters van het KDV van je dochter. Ik werk ook op een KDV en vind dat je heel goed samen een oplossing kunt bedenken.
    En dat je niet "zomaar" even kunt zeggen dat je kind druk is, tja das toch het karaktertje van je dochtertje ook?
    Kleine baby's van haar leeftijd hebben juist die beweeglijkheid nodig, en het uitten hiervan ook.
    Vind het erg sneu dat ze er dan "maar" in bed doen.....
    Zeker nog even met leidsters over praten hoor.
    Jij zit er nu erg mee lees ik.
     
  5. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Anne is ook heel druk ook altijd geweest ook zij kan eigenlijk heel moeilijk alleen spelen (ik moet wel zeggen dat het nu echt veel beter gaat)
    IK heb haar nooit echt laten schreeuwen voor mij gevoel werkte dit niet en ging ze nog meer een hekel krijgen aan alleen spelen.
    Ik moest haar echt vermaken of gewoon naast haar gaan zitten.
    Veel mensen hadden/hebben hier ook comentaar op ze vinden dat we haar verwennen enz Maar ik ben er niet zo bang voor Het komt wel Anne speelt nu ook veel langer alleen nu wl een half uur achterelkaar.
    Het komt van zelf wel hoor.
    Ik vind het heerlijk dat Anne zon levendig meisje is ze geniet echt van mensen om zich heen is gewoon een gezeld schap mens en dat vind ik erg belangrijk.
    groetjes gerdien
     
  6. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ook mathijs is erg beweeglijk. hij staat het liefste de hele dag, maar hij kan dit nog niet zelfstandig, dus helaas moet hij daar nog even mee wachten. Het zelf spelen duurt meestal een kwartiertje/ twintig minuten. Vooral 's ochtends en 's avonds voor het naar bed gaan kan hij goed spelen, overdag wil hij ook erg graag vermaakt worden. Ik laat hem wel even piepen, maar niet echt doorhuilen. Dat heeft weinig zin bij mathijs.

    ps mathijs draait ook nog steeds niet terug, hij schuift wel op zn buik door de hele kamer (in zn achteruit) Hiermee vermaakt hij zich wat langer dan met in de box spelen.
     
  7. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    keira is ook erg druk, veel gillen, wil altijd haar zin, maar aan de andere kant lacht ze de hele dag door, geeft ze knuffels en kusjes... zwaait naar iedereen:) ze wil graag staan waneer ze kan, en anders kruipen, dus als ze even uit het wagentje is of uit bed, ja dan wil ze echt de grond op..en dat is gillen want kan niet altijd..

    maar goed, op een kdv horen ze er met je samen aan te werken, en niet je kind op bed laten liggen, dat werkt weinig stimulerend! pfff... doet me bang te denken dat zij ook straks naar het kdv gaat.. ze gaat nu naar een oppas, die nog meer kindjes jonger en ouder heeft, en het lijkt wel of ze altijd iets nieuws weet als ze daar vandaan komt!
     
  8. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik hoorde van een vriendin dat het KDV in het communicatieschriftje van haar dochter steeds schrijft dat ze vinden dat ze erg veel wakker is (bijna 6 maanden oud) en daar druipt dan ook vanaf dat ze het lastig vinden want ze moet dan natuurlijk ook wel ge-entertaint worden... Ze slapt van 20.30 tot 6.00 uur dus het lijkt me logisch dat ze dan overdag minder slaapbehoefte heeft en lekker uitgerust is :)
    Ik vond het zo raar, dat is toch je werk? Ik snap wel dat het soms lastig is omdat er natuurlijk meer kinderen zijn, maar dat weet je toch als je met kinderen gaat werken? En inderdaad, zij moeten jou toch kunnen adviseren? Die sneren en steken onder water dat je er wat aan zou moeten doen vind ik echt niet kunnen, ben benieuwd hoe het straks bij ons KDV zal gaan....
     
  9. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wat stom dat ze het zo gezegd hebben. Ik kan me voorstellen dat ze het lastig vinden, maar ja niet elk kind is hetzelfde en dat moet je als leidster weten. En dat het altijd aan de ouders ligt vind ik zo`n onzin, er is ook nog zoiets als karakter.
    Ik krijg juist altijd te horen dat Inge zo makkelijk is. Ze slaapt wel weinig, maar als ze haar dan gewoon op de grond leggen dan is het goed. Ze kan zichzelf goed vermaken en laat zich wel horen als er iets is.
    Maar nu merk ik dat ze thuis ook meer aandacht wil. Ze zit duidelijk in een sprongetje (of nou ja voor een sprongetje in de hangerige periode). Met 8, 5 maand is er weer een sprongetje en voor die tijd zijn ze hangeriger. Inge vraagt nu ook meer aandacht. Als ik thuis de kamer uitloop wil ze nog wel eens gaan piepen en ze wil het liefst dat ik constant naar haar kijk. Gelukkig vermaakt ze zich tussendoor ook wel en vraagt ze ook vaak op een hele lieve manier aandacht. Ze gaat nu soms extra lief doen om aandacht te krijgen. Maar wat ik hiermee wilde zeggen is dat het ook deels de leeftijd kan zijn. Helaas duurt dit sprongetje wel een paar weken volgens oei ik groei. Dus zeg op het kdv dat het ook bij haar leeftijd hoort en dat ze straks misschien weer iets makkelijker is. En ja anders hebben ze pech. Je kan er weinig aan doen toch?
    Maar dat lijkt me voor jou en je dochter wel vervelend, dan ga je waarschijnlijk toch met een minder fijn gevoel naar het kdv. Maar hebben alle leidsters van haar er problemen mee of was het er 1 die het zei?
    Karakters kunnen natuurlijk ook botsen en vaak is het ook wel zo dat je met het ene kind meer hebt dan met de ander, maar meestal verschilt dit ook per leidster en misschien vindt een van de andere leidsters je dochter wel helemaal geweldig omdat ze zo lekker met haar kan tutten.
    Maar ik heb het gevoel dat je er nu mee zit, dus dan zou ik het wel proberen uit te spreken. Gewoon eens rustig vragen wat ze bedoelde en wat ze dan van jou verwachten en wat ze er zelf aan willen doen dan, zorgen dat je op 1 lijn komt.
    O ja en om je vragen nog evven te beantwoorden:
    Inge kan zich dus erg lang zelf vermaken, ligt ook een beetje aan haar bui. Thuis wil ze volgens mij meer aandacht dan op het kdv, want daar krijgt ze ook aandacht van de andere kinderen. Dat zie ik ook als mijn nichtje er is. Maar vaak is het genoeg als ik naar haar kijk. Als ze gaat gillen dan is ze meestal moe en gaat ze naar bed of ze wil uit de box op de grond. Als ze gaat drammen ligt het er aan hoe ze klinkt. Soms moet ze even wachten, soms moet ik stiekem hard lachen (als ze met handen en voeten op de grond timmert omdat ze iets niet mag en ik haar ergens weghaal. En vaak kijk ik even naar haar, geef haar even aandacht en speel heel even mee, dan is het wel weer goed.
    Als Inge heel driftig wordt dan probeer ik dat te negeren, maar vaak is het dan omdat ze ergens niet bij mag en ik haar weghaal en nee zeg. Dan is ze beledigd, tja dan haal ik haar daar dus elke keer weg. Ligt ook een beetje aan wat er is. Als er niets aan de hand is dan mag ze van mij even driftig zijn, dan reageer ik als ze weer iets rustiger is. Als ze echt over haar toeren gaat ja dan troost ik haar natuurlijk, zo`n kleintje kan dat nog niet zelf. Zelfs peuters kunnen daar nog in blijven hangen. Maar vaak is ze dan ook moe en gaat ze als ze rustig is lekker naar bed. Of ze ligt in bed en is moe, maar wil niet slapen, dan kan ze ook heel driftig worden. Maar dit is dan heel even en dan slaapt ze. Dus dan laat ik haar altijd even, als het dan aanhoud dan ga ik haar natuurlijk troosten. Maar als ik te vroeg ga kijken dan begint ze te lachen als ik binnenkom (echt zo`n ondeugend lachje) en wil ze echt niet meer slapen, terwijl ze bek af is.

    Zo het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Heb je het boek Oeis ik groei? Anders moet je maar eens kijken of je herkent wat er bij de hangerige periode van rond de 8,5 maand staat (het hangerige is er dus al voor). Als ze normaal niet zo is, of in mindere mate dan kan het best wel zijn dat het dat gewoon is.
     
  10. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ha meiden,

    Dank je wel voor de reacties. Ze is vandaag weer naar het KDV en ik heb vanmorgen toch gezegd dat ik er een rotgevoel aan over had gehouden van de week. Nu zeiden ze dat ze het niet zo hadden bedoeld. Ze gaat (ivm met mijn nieuwe werkdagen) vanaf volgende week ook andere dagen naar het kdv. Ik hoop dat dat als iets helpt. En inderdaad zou ze rond het sprongetje kunnen zitten. Dat hoop ik maar.................
    groetjes Bianca
     
  11. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik vind het ook niet echt netjes hoe ze het hebben overgebracht. Ik heb zelf jaren op een kdv gewerkt op een babygroep, in welke groep zit zij?

    Maar als kinderen moeilijk alleen konden spelen en of wat vervelender werden dan ging 1 leidster 1 op 1 aandacht schenken en iets ondernemen. Vaak is een kind zo omdat het zich verveeld, als baby's rond 12-18 maanden waren gingen ze zich vervelen op de babygroep en dan mochten ze vaak naar boven bij de dreumes/peutergroep en mee buitenspelen met de grote kinderen. Het is iig vaak verveling van de kleintjes of iets niet kunnen wat ze wel willen.
     

Deel Deze Pagina