Koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OliveTree, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik krijg net te horen dat ik bezoek krijg en 1 van de kinderen van het bezoek heeft deze week een koortslip gehad en is sinds gisteren ofzo weer 'beter'.

    Kheb een baby van 6,5 maand, is het nog gevaarlijk? Tot welke leeftijd is een koortslip gevaarlijk voor een baby?

    Dank voor de reacties alvast
     
  2. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    De eerste paar maanden het ergst dacht ik maar sowieso kunnen ze er goed ziek van zijn. Ik zou het risico niet lopen (maar goed, ik ben best een angsthaas.)
     
  3. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Voor zover ik weet is een koortslip toch alleen besmettelijk op het moment dat er echt het bekende koortslip wondje op de lip zichtbaar is? Ik kan het fout hebben hoor :rolleyes:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wat is 'beter' in hun ogen? Als er geen blaasjes meer zijn dan is het niet besmettelijk. Het is de eerste maanden gevaarlijk maar volgens mij met 6 maanden in ieder geval niet meer zo gevaarlijk dat een kind er aan komt te overlijden. Herpes krijgen kan altijd als er vocht over wordt gedragen. Dan zou je kindje een koortslip krijgen. Het nadeel is dat kindjes daar slecht vanaf blijven (jeuk) en ze zouden zich dan kunnen herbesmetten, bijvoorbeeld in de ogen. Herpes in ogen is niet iets wat je wilt.
     
  5. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Volgens mij is het pas niet meer besmettelijk als het echt helemaal ingedroogd is.
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh en vanaf deze leeftijd is het volgens mij niet enorm gevaarlijk meer maar als het bezoek uitgesteld kan, zou ik dat doen.
     
  7. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan het weinig kwaad met 6 maanden en als de koortslip zo goed als weg is, maar toch zou ik geen risico nemen. Als het mensen zijn die in de buurt wonen zou ik het bezoek uitstellen. En anders extra letten op handen wassen etc.
     

Deel Deze Pagina