Koperspiraal, lang bloeden en rozeverlies.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door anotherdayanotherstory, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Bijna jaar geleden mijn derde koperspiraal laten zetten. Mij menstruaties duurden allemaal wel 10 dagen, maar het wordt de laatste weken steeds langer. Mijn laatste menstruatie duurde 15 dagen. En nu alweer een aantal dagen rozeverlies.

    Herkennen jullie dit?
     
  2. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Bedoel je dat je veel en lang bloedverlies hebt sinds het koperspiraal? Ik heb ook een koperspiraal gehad voordat ik kinderen kreeg. Ik had ook last van heftige en lange menstruaties en idd rozeverlies tussendoor. Ik vond het niet prettig en was blij toen ie er uit was
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik heb laatst gynaecoloog bezocht in verband met tussentijds bloedverlies bij mijn koperspiraal, wel in mindere mate als wat jij beschrijft.

    Ik ben toen onderzocht op ontstekingen, mogelijk onrustige/kwaadaardige cellen of dat er iets bijzonder te zien was in baarmoeder, zoals vleesboom, poliep oid.

    Kwam allemaal niets uit en toen kreeg ik uitleg dat het hormonaal bepaald was (slechte balans). Oplossing was een tijd de pil gaan slikken om de boel te 'resetten' maar ik heb contra-indicatie voor pilgebruik. Alternatief wat ze mij geboden hebben is de nova sure behandeling (wegbranden van baarmoederslijmvlies) maar ik vond mijn klachten niet ernstig genoeg om echt een ingreep te ondergaan. Als ik jouw klachten had gehad, zou ik het meteen hebben laten doen.

    Ik zou naar huisarts gaan. Dit is niet normaal voor een koperspiraal, dus misschien is er iets anders aan de hand! En zo niet, dan kun je wellicht gericht advies/behandeling krijgen?
     
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik had het ook met de koperspiraal en hoor het meer in mijn omgeving.
    Erg irritant, 2 weken op en af menstruerend iedere maand. Ik werd er knettergek van. Ik heb de spiraal 1,5 jaar gehad en het was vanaf het begin en nooit anders geweest in die tijd.

    Ik ben maar weer aan de pil gegaan.
     
  5. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk het nog even aan. Toch wel weer een kinderwens binnen 1 a 2 jaar dus wellicht daarna maar voor wat anders kiezen.
     
  6. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb wel ervaring met de koperspiraal maar niet met wat jij omschrijft. Als je dit bij de andere ook niet had zou ik het zelf wel even laten checken door de arts; het kan misschien dat ie niet goed zit? Natuurlijk hoeft het helemaal niet ernstig te zijn, maar zeker met een kinderwens zou ik het bij twijfel niet zomaar laten.
     

Deel Deze Pagina