korte cyclus, innesteling, geen eiprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SHN, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben een beetje in de war, dus daarom dit bericht. Ik ben vanochtend opgestaan met bloedverlies. Het lijkt gewoon op mijn menstruatie, maar dat is echt ongewoon vroeg dan (zeker voor mij). Ik zit nu op CD17. En zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien, zijn mijn vorige cyclussen nu niet bepaald aan de korte kant. Volgens mijn gevoel en ovu-test zou ik nu ook pas 4dpo zijn, terwijl ik normaal een lf van 12 dagen heb.
    Dus even op een rijtje:
    - 21/2: begin menstruatie
    - 3/3 en 4/3: vruchtbaar slijm en 4/3 een positieve ovulatietest
    - 9/3 (vandaag, dus): bloedverlies.

    Ik had zowizo m'n eisprong wel ineens een heel stuk vroeger dan ik zou verwachten, waardoor mijn cyclus deze maand terug onder de 30 dagen zou duiken (enige keer dat dit ook gebeurde in het laatste 1,5 jaar werd ik zwanger), maar dit zou nu wel heel erg kort zijn.
    Ik kan er dus totaal niet meer aan uit. Want voor een nieuwe menstruatie is het wel heeeeel erg vroeg en voor een innestelingsbloeding zou het toch ook wat vroeg zijn, aangezien ik maar op 4dpo zit? En het was/is redelijk veel, vind ik. Het lijkt voorlopig wel niet zoveel als normaal op een 1e menstruatiedag. Ik heb sinds de operatie van mijn BBZ wel vaker wat spotting (wat ik voordien nooit had), maar dat is dan nooit meer dan een paar druppels rozig/bruinig slijm en ook nooit zo laat na m’n menstruatie nog.

    Heb ook wel eens gelezen dat als je een hele korte cyclus hebt, het kan komen omdat je geen eisprong had.

    Wat denken jullie?? Want ik weet het niet meer.
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Misschien een ovulatiebloeding? Daar heb ik in het verleden vaak last van gehad. Dacht zelf altijd dat ik gewoon extreem korte cyclus had, bleek het dus een ovulatiebloeding te zijn.
     
  3. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    Maar het lijkt mij nogal veel voor een ovulatiebloeding. Ik lees overal dat dat meestal maar heel weinig is. En het is nu niet evenveel bloed als bij een normale menstruatie, maar toch ook zeker niet weinig. En wanneer had je dat dan? Exact op de dag van je ovulatie? of enkele dagen later pas? want ik had wel zondag al een positieve ovulatietest.
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bij mij was het 2 dagen hevig bloeden (echt rood) en daarna ging het over in bruinverlies nog 1 a 2 dagen. Met een echo is toen vastgesteld dat het ovulatiebloedingen waren.

    Je zit nu dan dus op 3 a 4 DPO. Dus het is best aannemelijk dat het een ovu-bloeding is. Ik zou het dus nog even rustig afwachten :).
     
  5. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik denk ook een ovulatiebloeding. Maar zeker weten doen we het natuurlijk niet. Soms kan er eenmaal een rare cyclus er tussen springen, ons lichaam is geen robot. Hou het nog even in de gaten. :)
     
  6. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    @bozoe Ah, kijk, dan heb ik weer iets bijgeleerd :)

    @Cjms Daar zeg je wat! Mijn lichaam was al niet echt voorspelbaar, maar sinds ik een bbz had in november doet het wel heel erg raar met momenten :D 't blijft dan altijd een beetje afwegen wat een normaal gevolg is van die operatie en waarover ik me zorgen moet maken.

    In ieder geval bedankt voor jullie antwoord, dames! Ik kijk het nog enkele dagen aan. De tijd zal het wel uitwijzen, zeker?!:)
     
    bozoe vindt dit leuk.
  7. SHN

    SHN Actief lid

    8 okt 2017
    470
    386
    63
    Vrouw
    pfff, het blijft hier toch een beetje een raadsel, vind ik.
    Vrijdag en zaterdag dus een hele dag redelijk fel bloedverlies gehad (zonder krampen). Dat was zaterdagavond ineens gedaan. Zondagmiddag begon het dan opnieuw, maar wel veel minder. Toen had ik met een inlegkruisje genoeg.
    Sinds maandag is het af en aan een miniem beetje bloed, vooral bij het afvegen. Sinds gisteren ook menstruatie-achtige krampen en wat lage rugpijn. Het gevoel dat ik meestal heb op een 1e menstruatiedag. Elke keer als de kramp ietsje harder komt opzetten, heb ik net daarna een beetje bloedverlies.

    Vandaag 8dpo en voor de rest helemaal geen zwangerschapskwaaltjes.

    Wat denken jullie ervan?
     

Deel Deze Pagina