kost het (veel) om mee te doen aan eigen huis en tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

    danip Niet meer actief

    Ik wil me eigenlijk wel opgeven voor eigen huis en tuin (of tuinruimers) want onze tuin ziet er niet uit. Groene vingers heb ik ook niet, dus leek het me wel leuk om mee te doen. Ik kan alleen nergens vinden of en wat het kost :( Het ziet er altijd wel duur uit, dus ik ben benieuwd.

    Weet iemand het misschien?
     
  2. netmoeder

    netmoeder Actief lid

    2 feb 2009
    181
    0
    0
    ik weet nog dat jaren geleden er een special was, waarin idd ook die vraag behandeld werd. Het hangt er natuurlijk wel van af wat je wilt, maar het kost idd (veel) geld. Als je een brief schrijft moet je beschrijven wat je wensen zijn, en wat je budget is. Aan de hand daarvan kijken zij of het te doen is.
     
  3. mup

    mup Fanatiek lid

    7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat je alle materialen zelf moet betalen.
     
  4. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ik heb wel eens gehoord (via via van mensen die achter de camera staan bij dat soort programma's) dat het werk dat afgeleverd wordt lang niet altijd even netjes is. Aan de oppervlakte ziet alles er mooi uit voor de tv, maar als je met je neus erop staat, moet er vaak nog veel aan gebeuren. En als de mensen weg zijn, is het vaak niet helemaal klaar. En je schijnt er inderdaad ook nog behoorlijk voor te moeten neertellen, dus dat lijkt me dan zonde van het geld.

    Eigenlijk moet je zorgen dat iemand je opgeeft voor een programma waarbij ze mensen verrassen. Dat zal vast wel gratis zijn.
     
  5. danip

    danip Niet meer actief

    Ja dan kan ik het geld beter besteden aan een paar goede boeken, dan moet ik maar groene vingers kweken. :) Vind het wel vaag dat er op de site niks over te vinden is. Je kunt je wel opgeven, maar er staat niks bij. :(
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik ken viavia iemand die aan Eigen Huis en Tuin heeft meegedaan (nog in de Rob en Nico-tijd) en die was erg tevreden. Ze hoefde alleen materiaalkosten te betalen.
    Het moet alleen wel je smaak zijn. Ze slaan vaak erg door met afzichtelijke kleurtjes, zelfgeknutselde herniabankjes, tuinspiegels, muurschilderingen, tierelantijntjes etc.
     
  7. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik dacht altijd dat t gratis was als je meedeed aan zo'n programma hahaha domme ik.........voor niets gaat de zon op natuurlijk!
     
  8. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jep... hier moet je voor betalen :(

    Ik heb eens (mwoaa... x of 3 ) een opgeef formulier ingevuld voor mijn vriend (uiteindelijk ook voor mij dus ;) )
    Ben je heel lang bezig met dat formulier, doe je moeite om foto's van je triestige tuin te maken én op je comp te zetten... wat denken jullie wat de allerlaatste vraag is? "budget: ja/nee" "bedrag budget:......" Je kunt dus voor"optie "nee" kiezen maar dan maak je gelijk al geen kans meer :(

    Stom he? Ut word toch allemaal gesponsord door die heule dure winkel?

    Groetjes Cynthia
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Misschien zit er bij je wel een 'groene school' in je omgeving. Dan kun je daar een briefje ophangen of leerlingen je tegen een aardig prijsje willen helpen.
     
  10. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Lol :) herniabankjes, wat moet ik me daarbij voorstellen :p
     
  11. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ja, dat vroeg ik me ook al af...

    Trouwens, tuinruimers is toch zo'n programma waarbij ze mensen verrassen? Ik heb wel eens gezien dat ze de buurvrouw hadden opgegeven. Ik neem aan dat de buren dan niet ook voor de tuin betaald hebben. Ken je niet iemand die jou op kan geven?
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenh ... nbank1.xml

    Dit soort bankjes, na een kwartier weet je al niet meer hoe je moet zitten aangezien de rugleuning kaarsrecht is etc.

    Ik zou inderdaad dan eerder iemand anders vragen om jou op te geven, zou wel lullig wezen als je daar een flinke rekening voor krijgt.
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *proest* herniabankje.... :) Maar oh so true... :)
     
  14. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hahaha , ik snap um :)
     
  15. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid gewoon je tuin leeg halen tot aan de grond.
    Vlak maken, worteldoek er overheen en grind er in.
    Niets geen groene vingers hahahaha.

    FF zonder dollen, ik heb grind in de tuin met grote potten met makkelijke planten er in dus ik hoef niet veel te doen aan onderhoud.
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    tuinruimers lijkt mij wel wat, maar in mijn huis geen gerommel. Het ziet er altijd heel erg leuk uit, maar o zo niet praktisch. Heb je een hele mooie woonkamer, geweldige bank en salontafel. Maar geen kast of wat dan ook. Waar laat je al je troep dan?

    Ik vind die tip van jo79 wel goed eigenlijk.
     
  17. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Kennissen van mij hebben meegedaan aan tuinruimers. Waren opgegeven door vrienden en 't leek ze wel leuk... Viel allemaal wat duurder uit dan gepland, want kort daarna gingen ze trouwen en toen is hun cadeaulijst veranderd in een envelopje. Ze moesten namelijk 'even' E 7000 ophoesten voor de tuin... Zou dus wel even goed kijken wat de voorwaarden zijn.
     
  18. Sjanienu1

    Sjanienu1 VIP lid

    6 sep 2008
    6.495
    0
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Toevallig kreeg ik vorige week ook het idee om ons zelf op te geven voor de 'Tuinruimers'.
    Ik dacht ook altijd dat al het materiaal gesponsord werd. Niet dus. Op de site staat dat als je je tuin graag een metarmorfose wilt geven, je je op kunt geven. Vervolgens krijg je dan via de mail een inschrijfformulier waarop staat dat je alleen een ander op kunt geven omdat het een verassing moet zijn. En ja helemaal onderaan staat wat je budget is. Heel vaag. Heb hem maar gauw weggeklikt.
    Dan maar zelf aan de gang :(
     
  19. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik heb wel eens van een stel bij ons in de buurt gehoord dat ze mee hebben gedaan met het programma en de helft van alle planten/materialen weer mee namen want het budget was lager dan wat er allemaal gedaan was aan de tuin :(

    Dus voor het programma maken ze een hele mooie tuin en vervolgens nemen ze de helft weer mee want dat past niet in het budget :( ... zit je dan met een halve tuin!
     
  20. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Maar dan ben je zelf wel lekker snel klaar als je t weer in orde gaat maken. Voorbereidend werk is al gedaan :D
     

Deel Deze Pagina