Flessen in vaatwasser?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik gebruik verschillende flessen (Avent, Difrax S-fles en Winnie-flessen van kruidvat) om te kijken welke het beste is voor Elena. Daardoor heb ik aan het eind van de dag toch een aantal gebruikte flesjes op mijn aanrecht staan. Ik was ze tussendoor met zo'n flessenrag en afwasmiddel en steriliseer ze elke dag, maar aangezien ik elke dag mijn vaatwasser aanzet, vroeg ik me af of ik de flessen ook daarin mee kan wassen. Iemand enig idee?
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik kreeg van mijn schoonzusje HAAR sterilisator, terwijl ze net zelf is bevallen, toen ik haar vroeg of ze die zelf niet nodig had, zei ze nee ik doe het in de vaatwasser, dus ja ik denk dat het wel kan, ze zal dit wel aan de kraamhulp gevraagd hebben,..

    ikzelf heb hier mijn bedenkingen bij,..
    ik ben een horecamens en weet wat er in je vaatwasser achter kan blijven, zou mn flesjes er niet in willen wassen
     
  3. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ja, je moet natuurlijk wel je vaatwasser schoon houden.
    Maar het kan zolang je Signorita Maria (zo heet mijn vaatwasser) op een was progam zet van 70gr. of hoger.

    Overigens steriliseer ik er wel bij, zowel in magnetron als uitkoken.
    Maar net hoe het uitkomt.

    Groetjes, Mirelle.
     
  4. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Mirelle: ik moest even denken hoor, Signorita Maria... hihihi
    ik was de flesjes nog altijd met de hand, en 1x per dag steriliseren. Momenteel gebruik ik eigenlijk nog maar 1 flesje per dag, dus elke keer na de voeding hup schoonmaken en in de koelkast.
    Ozgul: om flesjes uit te proberen, kan je het beste eentje op een dag/per 2 dagen proberen, niet verschillende per dag. Elena kan er dan een beetje aan wennen.
    Wat ik hier merkte is dat de speen belangrijker is, daar hebben we langer over gedaan om een goede te vinden.
    Nu maakt het trouwens weinig meer uit, meneer drinkt overal uit, als hij z'n eten maar krijgt! ;)
     
  5. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    De kraamhulp zei inderdaad dat je flesjes wel in de vaatwasser mag doen, maar de spenen niet. Ik was de flesjes ook nog elke dag af en steriliseer ze in de magnetron. Dit vind ik net zo makkelijk en het is sneller klaar dan in de vaatwasser.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  6. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik doe alles in de vaatwasser en daarna stereliseren.
     
  7. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ze blijven bij ons zo nat in de vaatwasser dus wij wassen weer met de hand
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik doe ook alles in de vaatwasser, bij het drogen komt er stoom vrij en dat maakt ze goed schoon. Alleen die siliconen onderdelen doe ik er niet in. Die blijven plakkerig bij mij. En als er een keer rode saus ofzo in de vaatwasser zit heb je kans dat dat er op achterblijft.
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Moet je dreft gebruiken, wordt alles ook je flessen heel mooi schoon en droog. Doen wij nu ook en op 70 gr.
     
  10. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Je bedoelt die nieuwe vaatwastabletten van dreft he? Ja, ik heb ze ook ontdekt, ze zijn echt geweldig! Voor mij geen Calgonit of Sun meer, ik ben totaal verknocht aan de Dreft!:)
     
  11. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    wat is er beter aan dan die dreft tabletten?
     
  12. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Hier gaat alles in de vaatwasser. Heb gelezen dat als je een programma hebt waarmee je warmer dan 60 graden wast, de boel ook echt steriel wordt. Mede door het warme stoom na afloop. Ik zet de natte flesjes even op een schone theedoek en that's it. Steriliseer nu niks meer, had eerst een magnetron sterilisator, dat werkt wel prettig. Heb ook zoiets van nu ik ook zelf voor hem kook, ga ik ook echt niet alle pannen etc. steriliseren. ;)

    Groetjes Six
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Ooh, dus die dreft tabletten zijn dus echt goed. Ik zag ze laatst op tv voorbij komen en wilde ze gaan uitproberen, maar bij de Supercoop hadden ze ze nog niet :evil:
     
  14. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik merk dat mijn glazen er niet zo van gaan. uhm.. hoe omschrijf je dat? Zo stroef van worden zeg maar. Alles glanst mooier en het ruikt lekker. Ik gebruik ook die gele dreft, met citroen erin.
     

Deel Deze Pagina