Kosten overkapping aan huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jasminum, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hoi!

    We zitten eraan te denken om een vaste overkapping aan huis te maken zoals in de onderstaande afbeelding. Maar we hebben geeeeen idee hoeveel dit zal gaan kosten. Wie heeft er een dergelijke overkapping? Wat heeft dit gekost? Bevalt het goed? Wordt het veel donkerder in huis?

    Alvast bedankt!

    overkapping-terras-overkapping-hout-veranda-tuin.jpg
     
  2. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Omdat het wel wat donker kan worden in huis hebben wij besloten om de overkapping van ons huis af te bouwen. Ook al helpen lichtkoepels enorm. Ik durfde het niet aan.
    De kosten van onze overkapping waren ongeveer €7500,- totaal. We hebben zoveel mogelijk zelf gedaan. Dat ligt ook helemaal aan wat je er van gaat maken.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    wij zijn toevallig ook aan het rondvragen geweest omdat we graag een tuinkamer aan ons huis wilden hebben (overkapping met dichte zijkanten en een schuifpui aan de voorkant), de kosten bij de ene zaak waren € 12000,- inclusief plaatsen. Bij nr 2 waren de kosten voor hetzelfde € 19000,-

    Voor het ding zonder de zijkanten en de schuifpui zouden we ongeveer rond de € 7000,- kwijt zijn geweest.
     
  4. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    T is ook net welk materiaal je gebruikt. Wat je uitbesteedt. En het formaat.
     
  5. Koon

    Koon Niet meer actief

    Wij laten een (standaard) aluminium overkapping plaatsen. Dat is een stuk goedkoper. Wij zijn ruim €3500,- kwijt. (3,5 m. diep en 6 m breed).
     
  6. Poookie

    Poookie Bekend lid

    2 nov 2010
    914
    0
    0
    Twente!
    Mijn schoonouders hebben ook een overkapping laten plaatsen, niet hetzelfde als van jouw plaatje, maar het lijken meer op golfplaten oid, zal even een plaatje opzoeken. Ik geloof dat ze voor 1600/1800 klaar waren... Metertje of 5 breed en 2,5 diep ongeveer, gok ik...

    Foto is niet van hun overkapping, maar wel zelfde materiaal. Vind overigens niet dat het donkerder is geworden bij hun in huis...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Koon

    Koon Niet meer actief

    Dat zijn platen van polycarbonaat. Je hebt die in allerlei 'diktes'. Wij hebben de zonwerende genomen omdat we een tuin op het zuiden hebben, anders zitten we weg te smelten onder dat ding. Qua licht, dat kan ik je over een week vertellen ;)
     
  8. MamavanM1

    MamavanM1 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Heel mooie foto.. Het ligt er aan, wat voor materiaal je gebruikt, welke lichtkoepels je er in wilt hebben (nieuw/2ehands) en WIE het doet.

    Niet bij de 1e beste aannemer een contract afsluiten, eerst een aantal bedrijven afgaan en een factuurtje laten maken over hoeveel wat kost. En als je familie of kennis hebt die bouwvakker zijn, is dit helemaal mooi. Dan kunnen ze even kijken of het wel 'klopt' qua kosten aan materialen, of het natuurlijk voor jullie doen.

    Bij mn zus thuis hadden ze ook nieuwe gipsplaten gekocht voor boven, terwijl ze veel te veel hebben betaald. Is echt jammer.

    Mijn man is bouwvakker dus die doet alles zelf. Dus wel heeeeeeel goed kijken en vergelijken voor je wat koopt, en NOOIT vooraf het volledige bedrag betalen. ;)
     
  9. MamavanM1

    MamavanM1 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oh en voor het licht wat je minder hebt. Kies goede lichtkoepels uit, en zeker wel 2 koepels dan. (mijn ouders hebben ook een overkapping en hebben veel minder licht binnen..

    Je hebt trouwens ook zo'n 'dakkapel' van glas, :p weet zo niet hoe dat heet, maar denk dat je daar mee veel meer licht behoud.
     
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder heeft er 1 met glas, geen last van donker binnen.
    Die hebben een zonnescherm eronder, terraskachel, en windding aan de zijkant.
    Heerlijk ding! Geen idee wat die koste.
     
  11. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Die hebben wij ook. Onze huiskamer is vrij lang, dus ik wilde geen dicht dak. En het is helemaal niet donker binnen.
    Onze veranda heeft mijn man zelf gemaakt. De basis is van witgeschilderd hout. Het resultaat is echt mooi, mooier dan bv op de foto van Poookie.. wij hebben ook een tuin op het zuiden en in de zomer is het heerlijk onder de veranda.
    Kosten waren ongeveer €1100 euro..
     
  12. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Bubbel,

    ben erg benieuwd naar jullie resultaat! Zou je daar een foto van kunnen maken? Mag je ook per pb sturen als je dat liever wil. Ik vind €1100,- namelijk erg aantrekkelijk klinken. Hier ook een tuin op het zuiden en bekend met veel bevriende bouwvakkers!
     
  13. Gean85

    Gean85 Fanatiek lid

    18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben een veranda van hout, zit vast aan het huis.
    Wel één rij met 'glazen' platen, maar vind het erg donker in huis.
    Zat er al aan vast, ik zou persoonlijk voor een veranda achter in de tuin gekozen hebben in ons geval, maar manlief wil hem niet slopen :D! Zal zo eens een foto opzoeken!
     
  14. Gean85

    Gean85 Fanatiek lid

    18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dit dus!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Gean85

    Gean85 Fanatiek lid

    18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    En deze, maar heb de lichtkoepel er niet goed op.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Gejanne dat ziet er echt heerlijk uit. Lijkt me ook wel wat. Moet je daar eigenlijk een vergunning voor aanvragen?
     
  17. Gean85

    Gean85 Fanatiek lid

    18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nee hoor, volgens mij mag je dat gewoon zo aanbouwen!
    Het is idd wel heerlijk, als het regent kunnen we toch lekker buiten zitten. Enige nadeel vind ik dus het licht wat minder naar binnen komt. Maar het is niet zo dat we de hele dag met de lampen aan moeten zitten hoor ;)
     
  18. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Wij willen volgend jaar voor een overkapping aan huis gaan.
    3 diep bij 6 breed.

    Jasminum, wij hebben goede ervaringen bij volkerink. Hun doen met kunststof kozijnen.

    Wij hebben daar 2 jaar geleden onze kunststof deuren besteld.
    Een overkapping bij hun start bij hun rond de 50000. Met plaatsen erbij.

    Is nog wel veel geld hoor:D;)
     
  19. Jale

    Jale Fanatiek lid

    8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik zou hier ook wel graag een foto van willen zien. Wij willen ook graag zoiets...en deze prijs klinkt inderdaad wel aantrekkelijk
     
  20. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Ha Tukker!

    Volkerink ken ik niet, net even op de site gekeken. Ik vind €5000,- dan nog echt wel veel geld zeg. Kan me niet voorstellen dat het zoveel geld moet kosten allemaal ;) *struisvogel*
     

Deel Deze Pagina