Kosten tuin bestraten, wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sophie221, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    wij willen onze tuin voor een oppervlak van 45m2 laten bestraten. Omdat het nogal verzakt is moet er 5 kuub zand in om het op te hogen.

    We hebben een vakman laten langskomen om een offerte op te stellen voor de volgende werkzaamheden: zand leveren, ophogen, bestraten.

    Tegels regelen we zelf. Hij gaf aan de klus binnen twee dagen te kunnen klaren.

    Nu hebben we een offerte gekregen van meer dan €2100. Dit lijkt ons heel erg veel. Hij heeft niet gespecificeerd hoeveel hiervan aan arbeid is of aan het zand.

    Hij beloofde met een paar dagen de offerte te sturen. Na een week had ik nog niets ontvangen en heb ik hem per mail gevraagd wanneer we die konden verwachten. Diezelfde avond stuurde hij de offerte wat eigenlijk alleen een email is waarin dus de werkzaamheden staan en de totaalprijs. Niets gespecificeerd.

    Daarnaast hadden we afgesproken dat hij ook enkele werkzaamheden van de voortuin apart op de offerte zou vermelden zodat we dat nog konden kiezen. Hierover heeft hij niets vermeld op de offerte.

    Ik ben benieuwd naar jullie mening. Heeft iemand van jullie onlangs de tuin laten bestraten? Is dit een redelijke prijs? En ik krijg een raar gevoel erbij dat hij zijn afspraken niet echt nakomt op meerdere punten. Of stel ik me aan?

    Uiteraard komt er nog een tweede vakman voor een offerte maar die komt pas in augustus wegens drukte en vakantie. Dus ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik had al een andere gezocht denk ik :rolleyes:
    Als ie er zo laks mee omgaat dan wil ik ook niet weten hoe ie te werk gaat.

    Ik kan je niks vertellen over de prijs.
    Wij hebben het op een paar zaterdagen door een stratenmaker laten doen.

    Zou het laten varen en afwachten wat de andere in augustus gaat zeggen.
     
  3. Msee

    Msee Niet meer actief

    Geen idee wat de prijzen betreft, maar als iets voordat het begint al niet lekker loopt gewoon niet mee verder gaan.
     
  4. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vimd het aan de hoge kant. Maar als je het wit laat doen betaal je natuurlijk ook nog 21% belasting.

    Wij hebben heel groot verbouwd. Veel zelf gedaan ook en ook met hulp en dan kom je via via wel aan je kluscontacten. Maar dat was dus zwart.
    Ik denk dat we hier voor 35m2 een paar honderd euro kwijt waren. Eigenlijk alleen uurloon dus en mijn man hielp mee. Wij hadden ook zelf voor de stenen en ophoogzand gezorgd.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Het lijkt mij wat veel ja... het is niet 1 op 1 te vergelijken maar heb even onze offerte erbij gezocht.

    Wij hadden 4m3 ophoogzand + 3m3 bemeste tuinaarde voor € 675.
    Bestraten € 4500 maaar dat was inclusief 72m2 aan tegels, 16 muurblokken en 48 meter betonband.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Vind het ook veel. Wij hebben afgelopen jaar rond de 1700 betaald voor 50m2 inclusief tegels (betontegels 50x50). Het hoefde niet opgehoogd te worden.
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    wij waren rond de 1500 kwijt voor 40m2

    Dit was wel incl zand en tegels...(geen tegels met gouden randje overigens ;))


    Als de voortuin ook bij die 2100 in zit weet ik niet of het overdreven duur is... wel duur denk ik maar niet overdreven.


    Maar ik zou een andere zoeken, sowieso al vanwege de houding
     
  8. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    of het klopt weet ik niet. Ik weet wel dat als wij hier 5 kuub ophoogzand zouden laten bezorgen wij al ruim 300/400 euro kwijt zouden zijn. Dan nog het invoegzand.. Ik weet niet of hij/of jullie? matriaal hebben? Triller, knipper. Anders komt dat er ook nog bij.


    Ik zou sowieso al een ander kiezen als hij zo laks is.
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik zou ook meerdere offertes opvragen..
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind het ook aan de hoge kant, vooral gezien de communicatie zou ik verder kijken.
    Wij hebben onze tuin 2 keer zwart laten tegelen.
     
  11. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Wij hebben het door een kennis laten doen, maar wel zwart betaald. De stenen hadden we zelf geregeld en het zand om op te hogen hebben we zelf erop gedaan. Ze zijn met z'n 2en een hele dag aan het werk geweest samen met mijn vriend en een kameraad en we waren 450 euro kwijt. Het was 80 m2.
     
  12. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Dus €2100 voor zand en bestraten? Dat zou ik echt niet doen. Zou het zand zelf regelen (losgestort is het hier €20 per kuub, in een bigbag rond de €100, zou handig zijn als je tuin bereikbaar is voor zo'n wagen en ze het er zo in kunnen gooien) en dan iemand andere zoeken voor het bestraten.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hadden een offerte voor de achtertuin van 120m2, leeghalen (incl bomen, struiken, tegels, soort oerwoud) en incl stenen a 60,- p m3 voor 6000,-
    is dan 5000,- voor de tuin leeghalen en bestraten excl tegels betalen, voor 120m2

    als je dat omrekent naar 45m2 is dat 1875,-
    Maar dat was inclusief het leeghalen van ons kleine oerwoud.

    Maar persoonlijk zou ik me niet laten leiden door iemand die nu al zijn afspraken niet nakomt.

    (we zijn uiteindelijk met iemand anders in zee gegaan)

    edit: momenteel zoek ik iemand die de steeg achter ons huis opnieuw wil betegelen en voegen. het is 10m2 ofzo maar het bamboe komt door de voegen omhoog zetten.
     
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Wij hadden 2 kuub zand voor 50 euro dus dat zou bij jullie 125 euro zijn. Als hij 2 dagen van 8 uur maakt ben je bijna 125 euro per uur kwijt voor arbeidsloon en materiaal wat hij meeneemt ik vind dat fors. Ik zou zeker even de andere offerte afwachten
     
  15. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Thanks ladies.

    Mijn gevoel zit in lijn met jullie reacties. Ik ga nieuwe offertes opvragen en ga niet met deze meneer in zee.
     
  16. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik denk dat hij de klus niet aantrekkelijk vond en daarom in eerste instantie geen offerte heeft uitgebracht en hem nu zo hoog inzet zodat je het afwijst.

    Zou zelf zand laten bezorgen en iemand regelen die het in de avonduren weekenden voor je kan doen, zeker omdat je je tegels ook zelf regelt.
     
  17. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Wat een prijs!
    Wij via marktplaats iemand die onze tuin 60m2 heeft opgeknapt voor €150;
    Zand vlak gemaakt, gestraat, kunstgras gelegd.
    Zand hadden we los laten storten. En we moestencde voegen zelf invegen. Hij was in 1 dag klaar.
    Ik was zeer tevreden.
     
  18. Molensteen

    Molensteen Fanatiek lid

    17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Niemand die dat naast zijn werk zwart wil doen?

    Wij laten dan niet bestraten maar er moet 50m2 gedaan worden en oud zand eruit en nieuw erin en nieuwe grasmat
    Exclusief zand zijn we 450 euro kwijt
    Deze man werkt bij een tuinbedrijf en doet dit in avonduren en weekenden
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.861
    7.624
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij waren 7000 kwijt voor :

    Betonschutting van 31 meter met dubbele betonplaten met rotsmotief.
    Deur imgelegd met stalen frame, beslag en 1,20 breed.
    55m2 tegels wildverband
    Opsluitbanden
    8 kuub zand
    Plantenbak gemetseld van soort rotsblokken.
    Vlonder van Douglas hout.

    De betonschutting was al ruim 3400 euro
    Manwerk was 1400 euro, 2 dagen.
    Tegels 1500(27,50 per m2)
    Rotsblokken kwamen erbij en 8 kuub zand.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Prijs geen idee maar iemand die zo met zn klanten omgaat is mijn geld niet waard.

    Ik zou hem daarom hartelijk bedanken voor de moeite en een ander zoeken.
     

Deel Deze Pagina