Kosten tweede kind kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door 15augustus, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

    15augustus Actief lid

    7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    hoi,

    Mijn vraag is zijn de kosten voor kdv hetzelfde voor een tweede kind dan voor een eerste of is het dan goedkoper?
     
  2. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bruto of netto?
    Hier zijn kdv's die voor een tweede of derde kind een lager tarief rekenen, maar de meesten hebben dat niet volgens mij. Ik betaal bruto ook voor alle drie de kinderen evenveel.
    Als je het hebt over de belasting-teruggaaf: het eerste kind (en dat is niet automatisch de oudste, maar degene die het meeste aantal uren opvang geniet) is het duurst. Je krijgt daar het minst voor terug van de belasting. Een tweede of derde kind (op basis van aantal uren opvang) is goedkoper. Daar krijg je een groter deel van terug van de belasting.
     
  3. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik heb 1 dochter op het kdv en er komen er nog 2 bij. De verhouding tussen 1 kind en 3 is zo apart. Ik betaal voor de laatste 2 veel minder dan voor de 1e. Weet zo de rekensom even niet meer precies
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Bruto meestal wel 2 keer zoveel, maar voor het '2e' (zoals merah al zegt degene die de minste uren opvang heeft) kind is de toeslag veel hoger. Je kan een proefberekening maken op de site van de belastingdienst, dan zie je het.
     
  5. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    De tweede was bij ons een stuk goedkoper. Moest ook wel, anders had het een godsvermogen gekost.
     
  6. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Wij hoefde uiteindelijk maar 20/25 euro meer te betalen voor de 2e geloof ik.
    Ze gaan samen 1 dag in de week naar het kdv.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Voor de eerste krijgen wij grofweg een derde terug, voor de tweede twee derde. Uiteraard afhankelijk van je inkomen maar geeft iig aan dat de tweede veel goedkoper is.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  8. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
  9. veense

    veense Niet meer actief

    Ik sta perplex als ik die lijsten bekijk! Hebben nu 1 kindje 2 ochtenden per week op het KDV zitten, betalen we 289 euro voor en omdat ik niet werk krijgen we daar niets van terug. Al zou ik maar 100 euro per jaar verdienen, dan zouden we enorm veel terug krijgen! Bizar gewoon..:eek: Jammer dat werken fysiek niet gaat lukken, zou wel heel veel geld schelen. En als we dus nog een derde kindje zouden hebben betaalt die echt bijna helemaal niets. Niet dat dat echt aan de orde zou zijn, als er al een derde zou komen is de tweede al 3, en die is ook pas vanaf 1 naar het KDV gegaan... En de oudste zit op de middelbare school, die heeft geen opvang meer nodig:p

    Snap trouwens niet dat er werkende mensen zijn die kinderopvang nog duur durven te noemen... Je moet al wel een behoorlijk hoog inkomen hebben om nog steeds de helft terug te krijgen. Voor het eerste kind dan, voor het tweede kind krijg je dan nog steeds 88% terug.
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik betaal nu netto 400 euro per maand voor 2 dagen voor de oudste, de jongste gaat dalijk maar 1 dag en dan ga ik 500 euro netto betalen per maand. Hakt er aardig in hoor! Ik vind dat best veel geld...
     
  11. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Ik snap het ook niet dat mensen het duur vinden..
    Onze dochter gaat 1x per week naar de opvang en we betalen netto 113 euro per maand ongeveer..
    Met de 2e erbij zal het iets omhoog gaan maar niet heel veel (nog niet precies bekeken).
     
  12. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    2e kind is bij ons net zo duur als de 1e maar je krijgt bij een 2e meer terug dus in verhouding is het goedkoper.
    Heb 2 kinderen 2 dagen per week op de creche. We betalen €1300. We krijgen daar zo'n 800 van terug. Kinderopvang is duur maar per uur verdien ik meer dan dat ik naar de opvang breng. Kinderen leren ervan en voor mezelf ook goed om te blijven werken. Moet er niet aan denken om 5 dagen met de kids te zijn.
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn dochter gaat 2 dagen per week en wij betalen ruim €500 netto per maand. Dat vind ik toch behoorlijk duur...
     
  14. ennasus

    ennasus Actief lid

    16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Wij betalen voor 3 dagen ruim 900 euro netto dus vind het wel behoorlijk aan de prijs. Gelukkig idd bij een tweede krijgen we relatief veel meer terug dan nu het geval is.
     
  15. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Wow, wat een bedragen lees ik hier zeg. De laatste maanden hebben we geen opvang meer nodig, daarvoor ging de oudste 10 uren per week naar de opvang en de jongste 6 uren. Hiervoor betaalden wij netto net geen €100,- per maand.
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zit in de gelukkige positie dat wij in de categorie vallen dat we nog maar iets van 50% terugkrijgen van de belastingdienst. Mij hoor je dan ook niet klagen. Snap dat voor anderen 400 tot 500 euro of wat ik ook las 900 wel heel veel geld is. Als mijn man ander werk zou hebben dan zou ik het vast ook duur vinden!
    Aan de andere kant vind ik iets meer dan 7 euro per uur niet duur voor iemand die goed voor mijn kind zorgt. We gaan wel binnenkort naar een ander kdv (vanwege verhuizing, maar ook omdat we echt niet tevreden zijn over de opvang nu).
    Vind het wel leuk om te lezen dat de tweede netto goedkoper wordt :)
     
  17. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Wel een goedkopere opvang dan, want ik betaalde voor 2 ochtenden 385 euro.. ik vind dat voor 2 halve dagen toch echt wel geld hoor.
     
  19. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Het wordt er wel bij opgeteld he ;) dus het is dan niet maal 2 maar maal 1,5 ofzo , maar het kost je wel per maand meer.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Wij krijgen maar 33.3% terug maar toch blijft 500 euro netto veel geld voor mij hoor...
     

Deel Deze Pagina