Kosten verhuisbedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Wat betaal je ong. voor een verhuisbedrijf? Ik zou dan zelf willen inpakken. Het gaat dan om het verhuizen van dozen/meubels/witgoed ed en op z'n plaats zetten en in elkaar zetten.
     
  2. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Dat hangt helemaal af van hoeveel spullen er verhuisd moeten worden. En er zit veel verschil tussen bedrijven onderling. Wij hebben 3 offertes opgevraagd waarvan 2 rond de 900 en 1 van 1500. Dat is voor een verhuizing van een gezin met 1 kind binnen dezelfde woonplaats. Hierbij pakken we zelf alles in. Gaat dus om puur sjouw- en tilwerk en demontage en montage van een kast en een bed.
     
    sillies vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Verhuisbedrijven zijn echt duur. 2500€ ben je zo maar kwijt. Wij hebben de Student Movers laten komen en dat scheelde enorm veel geld. Waren €900 kwijt. Gewoon verzekerd, vrachtwagen en verhuisspullen hebben zij. Ze waren netjes en snel.
     
  4. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.528
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben voor 280 euro verhuisd van de ene woonplaats naar een plaats 35km verderop.Ik had alles al startklaar gezet maar ik had geen witgoed of grote meubels.Offertes had ik opgevraagd bij "officiele" verhuisbedrijven ,de duurste was 1200euro en de andere 650 euro...ik heb dus gekozen voor student verhuizers,binnen 3uur alles geregeld en netjes.Staar je niet blind op erkende bedrijven ,ook een bedrijf zoals student verhuizers heeft een verzekering voor als er iets gebeurd en de verhuizers zelf weten ook wel van aanpakken.
     
  5. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.693
    3.236
    113
    Hier ruim duizend euro voor een erkend verhuisbedrijf, ook zelf inpakken maar wel met dat zij de meubels weer in elkaar zetten. Was het zeker waard!
     
  6. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Wij waren 750 euro kwijt. Kasten, bedden, witgoed, fietsen zelfs buitenkonijnenhok etc.. Alles zelf gedemonteerd en gemonteerd, wel alles naar de juiste verdiepingen gebracht. En zelf mee gesjouwd. Twee mannen, 4 uurtjes werk van de ene woonplaats naar de andere, ca 15 km verderop. Netjes en voorzichtig gewerkt..
     
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.630
    7.297
    113
    Wij waren €800 kwijt. inclusief lift. mijn woonkamer in het vorige huis was op de eerste verdieping en alle meubels gingen via het raam naar buiten. In het nieuwe huis werden alle meubels ook weer op z'n plek gezet. Inpakken deden we zelf.
    Ik vond het elke euro dubbel en dwars waard. Ik zal nooit meer zelf verhuizen, dit was echt een stuk relaxter
     
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.700
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hadden via marktplaats een meneer samen met een 2e "sjouwer". Netjes verzekerd e.d. Hij reed met een eigen bakwagen. Bij ons ging het nog om de grote meubels die we zelf niet konden vervoeren. 1x rijden was voldoende, het was wel een uur verderop. Al met al 4 uurtjes verder en 275 euro betaald. We hadden ook een offerte van een erkende verhuizer. Deze bedroeg 1500 euro. Dan deden ze wel netjes hun schoenen uit in het nieuwe huis ;)
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  9. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Ik ben op dit moment bezig met FR naar NL verhuizen en heb via shiply.com mijn aanvraag gedaan en heb het nu geregeld voor onder 1000 euro 40m3!
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Student movers zit hier helaas niet. Ik vind 1000 euro wel de max. maar zo te lezen is dat wel mogelijk.
     
  11. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Budgetverhuisservice verhuist door heel NL, misschien is dat iets? Wij gaan via hen verhuizen dus kan je nog niet vertellen hoe dat beviel. Maar het telefonisch contact tot nu toe was in ieder geval zeer prettig.
     
  12. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    €500 voor alle grote meubels zonder inhoud. Demonteren en monteren deden ze ook maar bij bijv pax kasten haalden ze alleen de deuren eruit en hele kast door het raam heen en in nieuwe huis ook weer door het raam dus dan gaat het redelijk snel.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hebben ook een mannetje via internet. Hij heeft ons 2 x verhuisd elke keer ruim 150 km verderop met 1 sjouwer er bij. Wij waren toen elke keer 550 euro kwijt. Dik tevreden met hen.

    Weet niet waar je woont ts maar als je in nholland woont kan ik je zo het bedrijf geven.
     
  14. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik heb hem in mijn favorieten gezet!
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Klinkt goed, maar wij wonen niet in noord holland.
     
  16. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik hoorde al dat ze veel minder uit elkaar halen dan dat je zelf doet, ook beter voor je meubels lijkt me.
     
  17. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Je kan ook overwegen om bepaalde items juist niet mee te nemen, maar nieuw te kopen. Een vriendin ging een stuk kleiner wonen, ander soort huis. Ipv €1000 aan verhuiskosten kwijt te zijn zei ik: je kan ook enkel dozen inpakken wat je wilt houden, rest gratis weggeven.
    Rest bij Ikea, LeenBakker enz bestellen. Je hebt €1000 shoptegoed. Wat je nu niet kwijt bent aan de verhuizers. Wat vrienden hebben geholpen met de dozen, wat witgoed en rest heeft ze nieuw besteld. Lekker makkelijk.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.217
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben al meerdere keren verhuisd, laatste keer zijn hadden we de kinderen dus al en zijn we met drie kleine kinderen verhuisd en wij hebben nog nooit een verhuurbedrijf ingehuurd. Zonde van het geld, joh ;)

    Gewoon je vrienden vragen een zaterdag te helpen en bij een verhuurbedrijfje zelf een busje of een kleine vrachtwagen huren. Je sluit de dag af met een lekkere BBQ voor de helpers. Wij hadden op de dag van de verhuizing hier zo’n vijftien man rondlopen. 1 van onze vrienden heeft zelf ook een busje dus met twee busjes steeds heen en weer en treintjes vormen met spullen zoals dozen doorgeven zodat de mannen niet steeds honderd keer de trap op moesten.
     
  19. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.641
    592
    113
    Wij zijn toevallig in december verhuisd en had toen ook wat offertes opgevraagd. Allemaal bij erkende verhuizers, en helaas geen greintje verschil tussen alledrie. Moest bij allemaal 1500 euro kosten (van 3-kamer appartement met lift naar eensgezinswoning 25 km verderop). Wij hebben uiteindelijk zelf een busje gehuurd want die 1500 euro vond ik wat veel van het goede (was zonder inpakken, uit elkaar halen etc, echt alleen maar overbrengen van huis 1 naar huis 2), en we konden het geld goed gebruiken voor iets anders.
     
  20. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    mijn oma is pas verhuist van een 2 kamer flat en een kleine opslagbox naar een 2 kamer aanleunwoning met schuurtje zo een 30 km van huis. Het verhuisbedrijf heeft alles ingepakt gedemonteerd en verhuist. En meubels weer in elkaar gezet en alle dozen in de juiste ruimtes gezet. Uitpakken hebben we zelf gedaan. De kosten waren €900,00. In eerste instantie vonden we het zonde van haar geld en hadden we het met liefde zelf gedaan maar toen ze bij elk dingetje wat ze aanraakten zei "doe voorzichtig, kijk uit, dat is breekbaar" waren we heel blij dat ze toch heeft doorgezet en voor het verhuisbedrijf is gegaan. In een uur of 6 was alles ingepakt en overgebracht.
     

Deel Deze Pagina