Kot al 3 maanden niet uitbetaald

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dubbelgeluk, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    In juni had ik een en ander aangepast in mijn toeslagen, omdat per 1 augustus mijn zoontje niet meer naar de gastouder gaat, maar nog wel naar de peuterspeelzaal waar kot op van toepassing is.
    Nu staat in mijn toeslagen nog wel maandelijks de (per augustus lagere) bedragen genoemd die we zouden moeten ontvangen, maar we hebben sinds juni niets meer ontvangen. We zijn nu op vakantie, dus ik kan pas naar de belastingdienst bellen als we terug zijn (e-mail kan niet), maar heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
     
  2. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mogelijk heb je op jaarbasis al het volledige bedrag aan kot ontvangen.

    Stel dat je eerder recht zou hebben op 12.000 (1000 per maand) en je hebt daar tm juni 7000,- van ontvangen. Je nieuwe bedrag op jaarbasis is ook 7000,-, dan heb je de volledige toeslag voor dit jaar al ontvangen en betalen ze niks meer uit. Ik zou dus even kijken naar je nieuwe recht op jaarbasis en de bedragen die je tot op heden hebt ontvangen.

    Kot begint in december al voor januari met betalen, iets om ook rekening mee te houden.
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Thanks voor je reactie, dat zou kunnen, ik begrijp dan niet goed waarom keurig per maand op mijn toeslagen vermeld staat wat ik uitgekeerd zou moeten krijgen? Per 1 augustus is dat een lager bedrag tov juni/ juli en in oktober (als de peuterspeelzaal halverwege de maand stopt) nog iets van 65 euro (november/ december niets meer).
    Ik denk dat ik even geduld moet hebben, het gaat in totaal om € 600,- dus dat is een fors bedrag.
     
  4. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw

    Ze schrijven inderdaad op het overzicht wat je recht op zou hebben. Maar als je al teveel hebt gekregen dan krijg je het niet uitbetaald.

    Zo hebben wij inkomen aangepast krijgen nu ook minder per maand (per datum van de aanpassing) maar doordat we over het jaar al wat teveel gekregen hebben wordt er minder uitgekeerd dan op het overzicht staat. Maar als je optelt wat we al gekregen hebben en wat er nog komt is dat precies het jaartotaal dat bovenaan staat.
     
  5. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Ik zou als ik jou was eens kijken wat het totaal is van alle maanden die je reeds ontvangen hebt. Ff bankoverzicht erbij en optellen . En optellen wat ze als voorschot berekend hebben in het overzicht op mijntoeslagen.nl. het verschil tussen die twee zou je over de komende maanden uitgekeerd moeten krijgen. Heb je het totaal al gehad krijg je de komende maanden niets meer.

    De berekening op mijntoeslagen.nl is de berekening van het voorschot waar je recht op hebt. Niet perse wat je ook daadwerkelijk uitgekeerd krijgt (tenzij je geen wijzigingen opgeeft)
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ze kijken idd niet per maand maar over een heel jaar gezien. Dus vanaf juni ging je minder uren gebruik maken van kinderopvang en verandert dus ook wat je krijgt op jaarbasis. Dus het kan zijn dat je in de eerste maanden bij elkaar al het volledige bedrag hebt gekregen waar je na de herberekening per jaar recht op hebt. Dan krijg je de rest van het jaar dus niks meer.

    Het is aan de ene kant ook wel een beetje krom systeem vind ik. Zo werkt het bv ook als je halverwege het jaar elkaar toeslagpartners wordt en je toeslagen veranderen. Dan kan het dus zijn dat je dan ineens niks meer krijgt de rest van het jaar.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dank jullie wel, ik heb het ontvangen bedrag van december 2017 t/m heel 2018 vergeleken met het totaal te ontvangen bedrag op mijn toeslagen over 2018. Dan gaat het nog om een verschil van ruim € 300,-. Toch de moeite waard om na te bellen. Ik reken nergens op, maar het zou wel lekker zijn :).
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dan zou ik als je thuis bent even bellen met de belastingdienst wanneer dat komt. Misschien de laatste 3 maanden steeds 100 ofzo?
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    #9 MadeInUSA, 4 sep 2018
    Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    Tsja, de belastingdienst, we zouden het makkelijk moeten maken maar we snappen get zelf ook niet. Altijd controleren als t niet lijkt te kloppen. Ik heb over 2017 een informatieverxoek gekregen, binnen 5 dagen teruggestuurd maar voordat ze t binnen konden hebben een rekening. En nu krijg ik ineens het achtvoudige terug.
    En zo hebben ze weleens gedacht dat mn man niet werkte en geprobeerd een enorm bedrag terug te krijgen. Nee maar hij studeerde wel, en daar hadden ze al bewijs van ook. Weet je wel, van die keer dat jullie ons 3 maanden geen toeslag gsven, terwijl je die 100 pagina's bewijs voor een steekproef aan het doorspitten waren. (Danwel schuin doorbladerden en afvinkten). Oh ja.
    Dus altijd goed de dingen nalopen en bellen!
     

Deel Deze Pagina