Kou en reiswieg

Discussie in 'Verzorging' gestart door Nath91, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Halloo Dames!

    Het seizoen lijkt door te breken. (Brrrrr!)
    Hoe dekken/ dekten jullie je kleintjes in met zulk weer? Ik leg mijn jongen nu onder een dekentje met zn jasje of dik vestje aan er in. Alleen ik vind het zon gehannes om steeds een jasje of vestje aan te trekken. Van de week met zn jasje een mutsje opgedaan, maar hij draait net zo lang met zijn hoofd tot de muts af is en valt daarna vredig en voldaan (trots dus) in slaap. Zucht..

    Hoop trouwens dat mijn draakje nog ff volhoud in zn reiswieg. Heb de Mutsy Igo en vind de bak al erg klein worden. Meneer is bijna 58 cm en de reiswieg heeft volgens mij nog maar 10cm over. Om hem nu al in de zitting te doen met 2 maand vind ik iets te vroeg, ook al kan die helemaal plat.

    Tips? Ideeën?

    Bedankt alvast!
     
  2. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Opzich liggen ze best warm in zon bak. Ze vangen weinig wind.
    Mijn kids zijn id winter geboren en zeker de jongste ging vaak zonder jas in de wandelwagen. Steeds heen en weer naar school voor de oudste, dus was ook snel klaar met die jasjes.
    Ik deed dan wel een dun, katoenen mutsje op. Maar t lijkt erop dat jouw kindje het helemaal niet fijn vindt, dat mutsje.
    Zou gewoon eens zonder muts en jas proberen. Wel in de nek voelen of t niet te koud is.

    En tegen de tijd dat het echt koud is, is je kleintje alweer groter en kan dus iets meer hebben. Maar of hij tegen die tijd nog in de bak kan?
    Mja, dan heb je weer de warme buggy zakken waar je'm in kan doen.

    Je zou de bak ook nog kunnen voorverwarmen met een kruik...
     
  3. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Hier momenteel ook zonder jas onder een laken met deken en een mutsje. Met die harde wind doe ik zo'n regenhoes erover.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Huh is die wagenbak zo klein dan? 58 cm is toch nog niet zo groot? Menig kind wordt met 56 cm geboren....Ze raden namelijk aan om tot 6 maanden toch wel ze plat in de bak te houden...Ons zoontje is jonger dan jouw zoontje en 56 cm en heeft nog heeel veeeel ruimte in de bak (bug-a-boo)

    Ik leg hem zonder mutsje onder een lakentje en dekentje. Heb niet het idee dat hij het koud heeft. Nu het iets kouder is doe ik wel een jasje aan maar ik ben het eens dat het gehannes is dus ik kijk per keer waar ik en hij zin in hebben :) Mijn oudste was een winterkindje en die legde ik vaak in mijn maxicosi zak van koek met teddy in de kinderwagenbak. Lekker warm!
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.506
    5.605
    113
    Vrouw
    Hoe zit het met sie zak? Is een vest daarin voldoende?

    Hier zal baby nl regelmatig in de kinderwagen in de hal slapen ivm brengen/halen van de oudste van school.

    Wou ook een koeka kopen, dichtritsen en naar buiten springen.
    Of is hij daar te koud/onhandig voor?
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje is ook niet 1 van de kortste, maar heeft toch echt tot 5 maanden in de bak kunnen liggen. 10cm ruimte is nog best wel wat en het duurt ook wel een aantal maanden voor ze 10cm gegroeid zijn.
    Toen mijn zoontje klein was en het werd een beetje voorjaar (zelfde weer als nu) deed ik een 4 seizoenen dekentje over hem heen, een mutsje op en hij had een warm boxpakje aan.

    Nu in de wandelwagen heeft hij een jasje aan en een dun mutsje omdat hij rechtop toch meer wind vangt dan liggend.
     
  7. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee zeker niet zo deed ik dat ook! Heb zon koeka wafel met teddy voor in maxicosi. Maar daarin vonden we hem meestal te warm dus altijd in de kinderwagen bak gelegd. Vond hij heerlijk! En nu ga ik hem zo weer gebruiken in de bak!
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.506
    5.605
    113
    Vrouw
    Oké top!
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik zou een omslagdoek gebruiken, veel makkelijker dan een jasje. De oudste 2 waren 56 bij de geboorte en groeiden enorm hard, ze hebben tot ruim 5 maanden in de bak gelegen, dus dat het niet past zou ik mij niet druk om maken.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon is in januari geboren toen het in nl flink winter was. Toen lag hij in een jasje met muts en dekentje. Toen was het ver in de min.

    Nu al met zoveel bepakking en bezakking lijkt me wel warm. Ik zou die muts sowieso skippen. En een dun dekentje/ lakentje. Je hebt toch ook nog zo'n dekje op je reiswieg? Wij wel namelijk.

    Onze zoon zit nu met een jasje aan en een dun kleedje om zn beentjes. Verder gewone kleding en hij zit al in de wandelwagen.

    Gewoon het nekje voelen hoe warm die is. Vond en vind ik een goede graadmeter
     
  11. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Helaas de mutsy bakken zijn echt klein. Als ik dat eerder wist. Bugaboo zijn vele malen ruimer. Mijn buurvrouw heeft er 1 en laatst dus is uitgeprobeerd. Echt meer ruimte. Zal eens proberen een goede foto te maken er van.
     
  12. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
     
  13. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Hier idem! En grote vent... hij paste met een week of 10 al niet meer.. ik heb toen ook de wandelwagen helemaal plat geklapt, maar ging weinig weg daardoor, omdat het gewoon niet goed was hem te lang daarin te leggen.. uiteindelijk wel overleefd hoor haha, maar had het graag anders gezien.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    De Bugaboo zal vast groter zijn maar mijn zoon was drie weken geleden 54 cm en ligt echt nog laaaaaang niet vast in de Igo bak dus volgens mij overdrijf je het ietsiepietsie... de oudste heeft er ook 5 maanden in gelegen en die is echt lang!
     
  15. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb ook een Mutsy. Mijn zoon is denk nu 68-69 cm en is net uit de reiswieg.
    En dan lag die nog gewoon languit, dus geen opgetrokken beentjes oid.
    Hij was met 2 maanden 59cm ;)
    Vind het dus reuze meevallen met de maat van de bak.
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Omslagdoek, dekentje, dekje van de reiswieg. Dat was in januari en februari hier ook genoeg.
     
  17. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn dochter lag in de winter in een maxicosi voetenzak (jolein) in de wagenbak. Vond dat juist gehannes met dekentjes. Als ze sliep en we kwamen thuis ritste ik gewoon dat kinderwagendekje en de voetenzak open en sliep ze gewoon verder in de gang.
     
  18. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik gebruikte de lodger wrapper. Als het erg koud was een mutsje erbij. Alleen met kleertjes aan, wrapper dicht en naar buiten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.203
    113
    randstad
    De bak van de igo is niet mega groot maar voorlopig zal hij er nog wel inpassen hoor. Onze dochter is klein die hebben we er bij t opruimen vd zolder voor de gein nog eens ingelegd toen was ze denk 75cm toen lag ze wel vast maar paste nog wel
     
  20. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik deed dit precies zo. Ideaal!

    Kruik ernaast, hoes van de wandelwagen erover en bij erge wind/sneeuw ook nog de regenhoes. Mijn kindje heeft altijd lekker warm gevoeld!
    Maar ik heb een winterkindje en het vroor stevig.
    Maar goed, dat is nu niet nodig.
     

Deel Deze Pagina