bh vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelyengeltje, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    even een bh vraagje.

    dus hoorde ik laatst van iemand dat je geen beugel bh mag dragen als je zwanger bent?

    ik heb 75E (voordat ik zwanger was al)
    en dan zou ik nu dus een bh aan moeten zonder beugel.
    dan gaat het toch mega veel hangen?

    wie kan me helpen.
     
  2. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    ach nooit van gehoord hor!
    ze verzinnen steeds gekker!
    ik hoorde pas al iemand zeggen dat je zelfs geen pasta op brood zou mogen....
    denk altijd maar, doe maar gewoon
     
  3. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ja omdat je dan de melktoevoer ofzo zou kunnen tegen houden .

    zoiets
     
  4. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De verloskundige en kraamzorg zeiden het hier ook hoor. Beugels kunnen de melkkliertjes afknellen. Ben dus braaf aan de softe beha´s gegaan, en zal een rondedansje maken als ik weer gewoon beugelbeha´s aan kan :D
     
  5. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    maar voor mijn gevoel krijg je dan van die hangtieten of hele rare tieten
    haha
    maar als je beugel bh's in de goede maat aan hebt.
    kan er toch ook niet zoveel kwaad lijkt me
     
  6. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Daar begin ik dus niet aan he, dan krijg ik met mn 90E (voor de zwangerschap 90C :rolleyes: ) enorme hangtieten....
     
  7. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hangtieten niet (als je een goede hebt) maar ik vind wel dat ze onder kleding minder mooi gevormd worden. Ik had altijd gevormde beha´s, mooi rond was dat :D
    Maar goed, ik wil graag bv geven en heb het er wel voor over.

    Sportbeha´s zijn toch ook zonder beugels? Die zijn juist om hangen en teveel bouncen tegen te gaan toch? (hihi, nooit grote borsten gehad, maar dit dacht ik)
     
  8. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Beugel BH
    Is het waar dat je tijdens zwangerschap beter geen beugel bh kan dragen ivm
    de melkklieren?


    Je kan tijdens de zwangerschap gewoon een beugel bh dragen als je dat fijn vindt. Zolang een bh geen pijn doet en niet knelt is het prima.
    Vaak worden je borsten al in het begin van een zwangerschap gevoeliger en groter. Tijdens je (eerste) zwangerschap maakt je borst melkgangen aan die de rest van je leven zullen blijven.

    Er vindt echter nog geen of nauwelijks melkproductie plaats. De hormonen van de placenta houden dit tegen, dus zodra na de geboorte van je kind de placenta ook geboren is, kan de borstvoeding op gang komen. Sommige mensen beweren dat de beugels uit een beugel bh de melkgangen afknellen. Wij denken dat dit wel meevalt en dat als je een goedpassende bh draagt er geen probleem is.
    Er zijn speciale zwangerschap bh’s of meegroei bh’s te koop. Ook kun je, als je borstvoeding wil gaan geven, speciale voedingsbh’s kopen. Die kun je overigens ook al prima tijdens je zwangerschap dragen. Uiteindelijk zal een zwangerschap je borsten hoe dan ook veranderen. Het geven van borstvoeding maakt daarin geen verschil.

    Draag wat je fijn vindt en geniet van je zwangerschap!
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ook nog nooit van gehoord. Ik heb wel een speciale zwangerschaps BH gekocht voor wat meer ondersteuning.
    Helemaal tijdens de stuwingstijd was dat ding fijn.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Verplaatst naar zwangerschap.
    Elmo
     
  11. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vind het altijd zo jammer als mensen lappen tekst kopiëren maar niet aan bronvermelding doen, zo kan ik helemaal niet nalezen of het om een bron gaat waar ik wat van aan kan/wil nemen of niet.
     
  12. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dank je elmo
     
  13. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Sorry San ;)

    Bron:Toddler.nl
     
  14. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

    Klopt helemaal, als je borstvoeding wilt gaan geven word er aangeraden om BH's te kopen zonder beugel, omdat anders je melkklieren in de verdrukking komen.

    Met grote borsten is het ook beter...!
    Ik had zelf ook 80D voor de zwangerschap zit nu op 85E.
    Die softBH's zijn echt een opluchting omdat de beugels op een begeven moment gingen prikken in je vel.

    Mijn borsten zijn er niet meer van gaan hangen ofzo...ik zorg wel altijd dat ik er nog een topje overheen heb...(onder mijn shirt) zodat het allemaal iets steviger zit.

    Het enige vervelende vind ik die harde tepels...ik had altijd voorgevormd met beugel end ie soft BH's zijn er niet voorgevormd..dat vind ik het grootste nadeel van die BH.
     
  15. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik heb nu al 75E dus straKs zijn ze nog groter.
    en ze zijn nu nog mooi stevig.

    dat zegt mn vriend steeds in ieder geval.
    hahaha.
    en dat wil ik eigenlijk ook houden.
    heb altijd bh van dianne beekman.
    die zitten mij super goed en lekker.

    hopelijk heeft ze ook zwangerschapsbh's
     
  16. Scoobje

    Scoobje Actief lid

    21 jun 2008
    156
    0
    0
    Ik ben ook een zwangerschapsBH gaan kopen omdat mijn borsten zo enorm opgezwollen zijn en mijn eigen BH's dus héél erg te klein geworden zijn.

    Nu, ik draag normaal ook voorgevormde beugelBH's en nu heb ik zo'n borstvoedingsBH, die meegroeit met je borsten. Op zich geeft die ook wel steun maar ik heb toch meer het gevoel dat mijn borsten niet echt steun krijgen zoals vroeger bij die voorgevormde beugelBH's. Volgens de verkoopster in de lingeriezaak kunnen je borsten onvoldoende zwellen met een beugelBH en houden die beugels de melkproductie id tegen :rolleyes:

    Hopelijk blijven mijn borsten nu een tijdje status quo en dan haal ik zeker weer een vertrouwde BH hoor ! Ik voel me echt niet op mijn gemak met dit ding :(
     
  17. Mickey18

    Mickey18 Actief lid

    4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Ik ben met 4 maanden ook voor een meegroeibh gaan shoppen, en ze adviseerden mij in de winkel om met mijn 85f (was 80 d) toch echt een beugelbh te gebruiken. In de winkel zat 'ie heerlijk, maar na een paar dagen had ik diepe blauwe striemen in mijn borsten staan, PIJN!
    Ben toen gelijk aan de meegroeibh's zonder beugel gegaan, en die zitten heerlijk. (heb ze wel in een andere winkel gekocht, en die verklaarden de verkoopster van de beugelmeegroeibh voor gek dat ze me die had aangesmeerd)
    Bij elke lingeriewinkel heb ik het sindsdien nagevraagd, en die zeggen allemaal dat het dragen van een (meegroei)beugelbh tijdens de zwangerschap niet goed is.
     
  18. Peetje08

    Peetje08 Bekend lid

    30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als je graag beugel BH's draagt, zou ik dat gewoon doen. Ik zou in de loop van de zwangerschap dan wel zwangerschaps- of voedingsBH's aanraden van een goed merk (Anita e.d.)

    Ik draag zelf zowel BH's met als zonder beugel, al hoewel ik zelf goede voorgevormde BH's zonder beugel lekkerder vind. En afknellen van de borsten? Nog niets van gemerkt. De beugels zijn dan ook minimaal in vergelijking met mijn borsten :). Wel zat de BH met beugel enige tijd minder lekker toen de bovenkant van mijn buik naar voren kwam, maar ook dat is weer over. Mijn borsten hadden er geen last van, mijn buik wel.

    Ik moet je wel waarschuwen dat je borsten al vanaf het begin enorm kunnen groeien tijdens de zwangerschap. Ik startte zelf met cup E, maar zit nu al op G of H (afhankelijk van het model), zonder dat ik nog maar een kilo ben aangekomen. Als je dat gebeurt toch maar regelmatig nieuwe BH's kopen. :(
     
  19. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    bij mij knellen beugels, ik heb ze nu dus aan zonder beugel, of heb de beugel er uitgehaald.
    Als je goede stevige bh's hebt gaan ze niet hangen (heb zelf 85 E)
     
  20. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb idd Anita b'h
     

Deel Deze Pagina