Kraam visite of kraam feest

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door saartje27, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Je krijgt een PB van mij.

    Ladymama
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vriendin van mij heeft een kraamfeest georganiseerd. Uitnodiging hiervoor stond op het geboortekaartje. Ipv de zin dat je even moet bellen voor kraamvisite stond er iets in de trant van op die en die dag vanaf zo laat kun je mij komen bewonderen op mijn kraamfeest.
    Het was gewoon in huis waarbij zij wel redelijk riant woont. Catering gewoon simpel: fris, bier, wijntje. Zelfgemaakte taart (natuurlijk roze in haar geval) en wat later stokbroodje uit de oven met kruidenboter. Was prima. Wel had ze heel handig 3 meiden geregeld (zo'n 70 gasten) die de deur opendeden, jassen aannamen, koffie/thee + taart en de rest van de catering regelden. Zo hadden zij en haar man tijd voor de visite.

    Hoop dat je hier wat aan hebt!
     
  3. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Wat fijn, er is al een topic over kraamfeesten!

    Heb hier ook wat vraagjes over, ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

    Hoeveel weken na de bevalling geef je het feest ongeveer?

    Kan je in de avonduren ook het feest geven? Ivm werkende mensen, maar hoe show je dan je lieve beebje?

    Weet iemand een leuke (evt rijmende) tekst als uitnodiging voor het kraamfeest?

    Bedankt alvast!

    Xx Es
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je je kraamfeestje met zo'n 2 maanden geeft, is je beebje 's avonds echt nog wel wakker hoor. Kraamfeest waar ik geweest ben, was op zaterdag aan het einde van de middag trouwens.
    Jarissa is tot nu toe (ruim 6 maanden dus) eigenlijk altijd 's avonds wakker. Heel af en toe gaat ze om half 8 op bed, heel soms na 10 uur maar meestal is het tussen 9 en 10.
     
  5. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Met 2 maanden? Ben bang dat als er zo'n lange tijd tussen zit dat je dan ook dubbel kraamvisite krijgt...

    Ik zat eigenlijk meer te denken aan 4/5 weken? Is dat te snel?
    En dan van 19:00 tot 22:00 ongeveer...
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat lijkt mij echt veel te snel. Je weet helemaal niet hoe je jezelf voelt na de bevalling, hoe je baby het doet, hoe het met voeden gaat. Bovendien is dat ook vaak de periode van de krampjes en die heeft een baby meestal 's avonds. Ik zou er zelf dus niet voor kiezen om zo snel al op een avond een huis vol visite te hebben.
     
  7. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Wij hebben het gedaan met 4 weken van 14.00 uur tot 18.00 uur. Goed te doen.

    Laatste mensen waren om 19.00 uur weg....
     
  8. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    wij gaan ook een kraamfeest houden. ongeveer 2 weken nadat de baby geboren is. Alleen naaste familie kan dan komen de eerste week ouders en broers en zussen. Dan hebben we lekker de tijd voor ons drietjes!
     
  9. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Behoorlijk verschillend dus wat iedereen doet, ik ga me er toch nog even verder in verdiepen hoor, probeer het toch niet te lang na de bevalling te doen, even kijken of het wat vroeger in de avond zal lukken, maar dan zit je weer met avondeten en gasten die van ver weg komen...

    Nog even over nadenken..(ik heb nog een paar weekjes ;) )
     
  10. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hadden ook bewust voor visite gekozen, maar wel bellen van te voren en op het kaartje stond dat we tussen 12:00 en 15:00 en na 21:00 geen visite wilden ivm de rust. Ben ook blij dat we het zo gedaan hadden en vond het gezellig om zo persoonlijk met iedereen te kunnen bijkletsen en hun ons mannetje konden bewonderen.'

    Denk dat als wij voor een kraamfeest gekozen hadden deze volledig in de soep was gelopen! Joris kon toen hij zo klein was de drukte niet aan, zelfs toen we met 10 weken een verjaardag hadden bij mijn schoonouders waar alleen mijn schoonouders, oma, schoonbroer, schoonzus en wij met zijn 3en waren, was Joris volledig over de toeren heen! Hij kon de drukte echt niet aan!

    En ik denk dat je idd toch met dubbel visite zit, vooral familie willen toch graag het nieuwe familielid eerder komen begroeten dan pas na 2 maanden ofzo! En ik was superblij dat iedereen kwam, iedereen mocht onze trots komen bekijken!
     
  11. dianapols

    dianapols Lid

    15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Wij zijn ook van plan om een kraamfeest te geven.
    M'n schoonzus en broer hebben het een paar weken geleden ook gedaan en het was erg gezellig.
    Zij hadden een zaaltje gehuurd en de beide oma's gevraagd om te bedienen. Ikzelf heb ook geholpen en met z'n 3-en ging het prima (ong. 70 gasten). Op vrijdagavond van 19.00 tot 21.30 uur. Bij binnenkomst koffie en daarbij cake met slagroom en muisjes (hoef je geen beschuiten te smeren).
    Daarna wat frisdrank/bier en op de tafels een schaaltje met chocolaatjes met muisjes. Voor de kinderen pakjes drinken, snoep en een zakje chips.
    De kleine lag heerlijk te slapen in de kinderwagen, m'n schoonzus en broer konden met iedereen kletsen (net als 'n soort bruiloft). Tegen half 10 ging iedereen weg, hebben we opgeruimd en de kado's in de auto en om 10 uur waren ze thuis.
    Zelf wil ik het net zo doen, alleen vanaf 19.30 uur, omdat er voor die tijd bijna niemand komt, terwijl je zelf erg moet haasten om op tijd de koffie klaar te hebben. Verder wil ik kijken of ik een leuke taart kan vinden/maken ipv cake of beschuit.
    Voordelen van zo'n feest vind ik dat je in de kraamweek meer tijd voor je baby, niet steeds visite, m'n oudste kan beter wennen aan de baby en wordt niet onrustig van steeds al die visite. O ja, ik wil dit op het kaartje zetten:
    U kunt kennismaken met .... en ons feliciteren op ons kraamfeest.
    Op vrijdag .. december van 19.30 tot 21.30 uur en dan de locatie.
    Als alles goed gaat met de bevalling wil ik het feest zo'n 2 weken na de geboorte houden, mensen die erg nieuwsgierig zijn kunnen de beeb vast bewonderen op de website (we willen het website-adres ook op het kaartje zetten) De kraamweek is voor ons gezin, de opa's en oma's en onze broers en zussen (9 stuks met gezin, dus al druk genoeg ;) )
     
  12. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Erg leuk om dit te lezen hoor, ik vind het zo dubbel allemaal.

    Onze 1e is 2 maanden te vroeg geboren. Ze lag 1 maand in het ziekenhuis, dus iedereen kwam daarnaartoe. (ik lag daar zelf 9 dagen lang) Achteraf vond ik het dus geen reet aan dat niemand hier meer thuis kwam, dus nu wil ik dat echt zooooo anders doen. Ik wil ook eens een kraamtijd :oops: maar ja, wat voor.

    Ik krijg in ieder geval een geplande keizersnede op 18-1 (als ik dat haal, maar ga daar wel ff vanuit) dus tja. Vind het ook raar om 2 maanden te wachten, iedereen woont hier vlakbij, dus kom de meeste dan al tegen.

    Ik hoef het toch niet op het geboortekaartje te zetten? of wel. Ik kan toch gewoon wachten na 3 dagen ziekenhuis hoe ik me voel. En dan bijv. op een zat. na 2 weekjes ofzo iedereen uitnodigen. We hebben niet zoveel familie en vrienden. De echte dierbaren laat ik wel komen kijken, vind ik gewoon gezellig. Als mensen dan bellen voor een afspraak meld ik gelijk van...die dag...die datum...zo laat tot zo laat, en nog even een leuk mailtje naar iedereen er achteraan. Of is dat raar? wat vinden jullie?

    Heb namelijk ook nog een dame die na de kerstvakantie voor het 1st naar de basisschool gaat. Dus tja, zodra ik weer op de been ben, en we zijn gewend als gezinnetje, komt voor haar ook een spannende tijd....medio februari. Als ik hier elke dag visite heb zitten, wil zij natuurlijk niet naar de basisschool, snap dat heel goed....Daar wil ik ook echt de tijd voor nemen voor haar.

    :( tja....tips? ;) annette
     
  13. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij kiezen bij een volgende waarschijnlijk ook voor een kraamfeest... Bij ons is nu nog niet iedereen langsgeweest... Nog effe en hij komt ze tegemoet lopen.. :)

    Van beide kanten woont bijna alle familie ver weg, en het liefst komen ze dan ook nog op zondagmiddag... Alsof er geen andere dagen in de week zijn... Ik werk in de zorg en moet dus om het weekend werken dus de weekenden die overblijven wil ik met mijn gezin besteden...

    Dus.. de volgende keer komt er echt een kraamfeest.
     
  14. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier ook volgende keer een kraamfeest. Ik heb vier weken elke dag bezoek gehad en stortte compleet in op een goed moment - moest de zware bevalling verwerken, de hormonen gierden door mijn lijf, ik had last van mijn keizersnede litteken en wou ZELF genieten van mijn kindje. Iedereen wou de kleine zien, maar ik zat met de gebakken peren (en vaak een overstuur kind.) Waardevolle les geleerd... :(

    Kraamfeest zes weken na de geboorte, op locatie (kunnen we zelf weg als het op een goed moment 'op' is) en op een zondagmiddag, een echte 'borrel' dus. Familie en directe vrienden mogen dan voor die tijd, dus tussen week 1 en 6 komen.

    Er zijn nu nog steeds mensen die op kraamvisite komen, maar gelukkig is het te doen nu, de bubs is geweest... en 't is gewoon gezellig :D
     

Deel Deze Pagina